logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

ADSL Orange - ocena parametrów linii, zrywanie połączenia, spadek prędkości

andrz6 06 Lip 2016 23:23 1467 16
REKLAMA
  • #1 15791650
    andrz6
    Poziom 14  
    Ocena: 134
    Witam
    Uprzejmie proszę o ocenę parametrów linii ADSL od Orange. Z tego co się zdążyłem zorientować, a nie znam się na tym za bardzo, to parametry mojej linii nie są zadowalające. Także zrywanie połączenia zdarza się mniej więcej 2 razy w tygodniu. Czy te parametry kwalifikują się do złożenia reklamacji? Mam umowę do 10 MB, początkowo osiągało nawet 9.5 MB. Obecnie jest ok. 7 MB. Z tego co wiem, linia jest dość "poszatkowana".
    Model routera: Tp Link TD W8910G.
    Z góry dziękuję za pomoc.
    Załączam zdjęcie.
    Załączniki:
    • ADSL Orange - ocena parametrów linii, zrywanie połączenia, spadek prędkości 20160706_231932.jpg (1.73 MB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • REKLAMA
  • #2 15792092
    Andrzej Ch.
    Poziom 33  
    Ocena: 393
    Osiągnąłeś już niski "SNR Margin" na downstream (zwykle ten margines stabilizuje się na poziomie 6dB), tak więc linia telefoniczna pozwoli Ci uzyskać większych prędkości (przy zachowaniu stabilnego połączenia) niż obecnie uzyskałeś.

Kalkulator ADSL2 podpowiada, że linia powinna umożliwić maksymalną prędkość połączenia na poziomie 8,47 kb/s przy czym odległość "po kablu" do centrali telefonicznej to ok. 3 km.
  • REKLAMA
  • #3 15792222
    Michu_PL
    Poziom 11  
    Ocena: 3
    Router nie zawsze da wiarygodne wyniki. Do takich rzeczy wykorzystuje się mierniki. Zgłoś to jako uszkodzenie do Orange, że linia Ci zrywa i przyjdą, pomierzą i powiedzą czy faktycznie linia jest już słaba.
  • #4 15792236
    Andrzej Ch.
    Poziom 33  
    Ocena: 393
    To nie tak do końca.