Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
HELUPOWER
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Grand Picasso 1,6 vti pali bezpiecznik F5

26 Lip 2016 01:05 1353 2
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich,

    Poszukuję schematu instalacji do Citroena Grand Picasso , silnik 1,6 benzyna 120km. Problem w tym, że przy próbie odpalenia zawsze pali bezpiecznik F5 w komorze silnika. Miernik wykazał ok, 2,4 oma między bezpiecznikiem a masą. Gdzieś wyczytałem, że to pompa paliwa, więc ją odłączyłem, ale rezystancja się nie zmieniła, więc zakładam, że to nie to. Przewód który idzie od tego bezpiecznika to gruby różowy. Dla wnikliwych dodam, że komputer nie wykazuje żadnych błędów, a autko nie pali.
    Może znajdzie się ktoś kto udostępni choć wycinek schematu dotyczący tego problemu chyba, że zna gotowe rozwiązanie.

    Wszystkim pomocnym z góry dziękuję
  • HELUPOWER
  • Poziom 10  
    Widzę, że chyba nie znajdzie się nikt kto by udostępnił schemat, a bez niego dalej nie da rady. To może ktoś by go po prostu sprzedał?
    Sprawa wygląda tak, że po odlączeniu większości kostek w silniku czujników, termostatu itp. ,jak sugerował jeden kolega, dalej pali bezpiecznik po przekręceniu kluczyka. Auto na zewnętrznym zasilaniu pompy paliwa zapala i ładnie równo pracuje. Wyrzuca tylko błąd o za wysokiej temperaturze czynnika chłodzącego. Odpinanie dodatkowych kostek skutkuje wyłącznie tym, że pojawiają się dodatkowe błędy na komputerze związane z odłączonymi czujnikami.
  • HELUPOWER
  • Poziom 10  
    W dniu dzisiejszym udało mi się rozwiązać ten problem. Przyczyną okazał się uszkodzony rezystor podgrzewania oparów oleju. Jego rezystancja spadła prawie do zera przez co płynący prąd palił wszystkie bezpieczniki. Element montowany jest do kolektora ssącego, ale niestety bez demontażu kolektora się nie obędzie. Mam nadzieję, że ten temat w przyszłości komuś ułatwi życie.