logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

ESP8266 - Rolety zewnętrzne sterowane siecią WiFi

dawciomental 31 Lip 2016 23:07 5457 9
REKLAMA
  • #1 15841875
    dawciomental
    Poziom 9  
    Witajcie!
    Męczące czekanie przy przyciskanym przełączniku zamykającym lub otwierającym roletę skłoniło mnie do podjęcia się zabiegu usprawnienia tej czynności. Chciałem połączyć moje rolety zewnętrzne za pomocą modułu Wifi ESP-8266 tak, by można było nimi sterować z poziomu sieci (np. smartfona). Kwestię zaprogramowania modułu pozostawiam sobie, ale jako początkujący "elektromaniak" spotykam się z problemem połączenia tego tak, by działało. Największym problemem jest zasilenie modułu (o poborze i logice 3,3V) z użyciem standardowego prądu gniazdkowego. Jestem zielony jeśli chodzi o transformatory, diody prostownicze itd, więc bardzo proszę o pomoc w skonstruowaniu odpowiedniego obwodu łączącego kable w puszcze z ESP. Dodam tylko, że przełącznik ma zostać na swoim miejscu i również działać normalnie. W puszcze są 3 kable: faza góra, faza dół i masa.
    Z góry dziękuję :D
  • REKLAMA
  • #2 15846030
    Konto nie istnieje
    Poziom 1  
  • REKLAMA
  • #3 15846499
    dawciomental
    Poziom 9  
    Właśnie odnalazłem swój błąd.
    Zajrzałem uważniej do puszki i okazało się, że sytuacja wygląda zupełnie inaczej.
    Przełącznik ma 1 fazę i dwa N (odpowiednio góra i dół) a głębiej mam jeszcze jeden wolny przewód neutralny i nawet uziemienia. Stąd wynika, że do wolnego N i L z przełącznika mogę podłączyć zasilacz bez konsekwencji ruchu rolety. Jeśli źle myślę, to proszę poprawcie.
    Myślę, że zorganizuję sobie zasilacze 5v i zwyczajnie zastosuję stabilizator / przetwornicę na 3v3.
  • #4 15854589
    Konto nie istnieje
    Poziom 1  
  • #5 15854633
    dawciomental
    Poziom 9