Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza 1.4MPI - Brak mocy przy większym obciążeniu. Nierówna praca silnika.

09 Sty 2017 20:09 2508 5
  • Poziom 24  
    Witam, od jakiegoś czasu mam problem z autkiem, a mianowicie po wizycie na myjni ciśnieniowej lub wjechaniu w jakaś większą kałużę, silnik zaczyna nierówno pracować, zupełny brak mocy, auto chodzi jak jakiś muscule car - żadne kontrolki (mam tu na myśli check engine) się nie zaświecają. Po podpięciu VCDS`a brak błędów. Efekt taki jakby jeden z cylindrów przestawał pracować.
    Wymieniłem przewody zapłonowe, a wraz z nimi od razu świece na nowe. Bez skutku.
    Czasami auto potrafiło również przerywać podczas normalnej jazdy, wygląda to mniej więcej tak jakbym podczas przyśpieszania nagle ściągnął nogę z gazu i po chwili znowu go dodał.
    Choć wydaje mi się, że są to dwie odrębne usterki bo przy tej drugiej silnikiem nie zaczyna trząść i dźwięk jest normalny - po prostu jakby przestawał reagować na gaz.
    Do dnia dzisiejszego trochę bagatelizowałem usterkę, ale na weekend wybrałem się w góry i tutaj niemiłe zaskoczenie.
    Przez 3/4 trasy auto jechało normalnie, problem się pojawił przy wjeździe pod górkę ( większe obciążenie), nagle zaczęło szarpać, głośno chodzić i znowu totalny brak mocy. Górka się skończyła, problem ustąpił, kolejna górka i znowu wrócił. Później było już bez znaczenia, czy pod górkę czy nie - brak mocy i głośna praca.
    Po 3 dniowym postoju, wsiadłem do auta i jakby nigdy nic chodzi normalnie.

    Najpierw podejrzenia padły na cewkę zapłonową, ale co ona ma do obciążenia ?

    Dzisiaj ponownie podlączyłem się VCDS`em i miałem sporadyczny błąd:
    16825 - EVAP Emission Control Sys.

    , usunąłem go i już się nie pojawił. Przeleciałem na szybko bloki pomiarowe i jedyną uwagę przykułem do bloku 20 (Knock regulation Cyl 1 to 4) ponieważ, na cylindrze drugim podczas przyśpieszania mam cały czas dużo większą wartość niż na pozostałych (wartośc wyrażona jest w KW). Również w bloku 26 (nie wiem co tu jest mierzone) wartości napięć bardzo od siebie odbiegają. Zauważyłem też od niedawna większe spalanie i nie jest to efekt niższej temperatury.
    Czy czujniki stukowe są montowane na każdym cylindrze osobno i mogły by być przyczyną ?

    Silnik 1.4MPI 8v 60KM AUD.
  • Poziom 34  
    Ten silnik ma dwa czujniki stukowe. Prawdopodobnie masz obniżone ciśnienie paliwa i pod górę nie chciał jechać, przy spalaniu stukowym . Wymień filtr paliwa, ewentualnie woda w zbiorniku.
  • Poziom 24  
    Da się za pomocą VCDS`a sprawdzić ciśnienie paliwa ? No i czy zbyt niskie ciśnienie powodowałoby wyłączenie jednego cylindra ? No bo jak już wspominałem auto zaczyna głośno pracować w momencie wystąpienia awarii, nawet na biegu jałowym.

    Dzisiaj przyśpieszałem na maxa na każdym biegu jadąc, później przy małych prędkościach wrzucałem zbyt wysokie biegi i pedał na maksa, auto przyśpiesza i nic się nie dzieje.

    Wskazówka od pomiaru temperatury zatrzymuje mi się idealnie na 90 stopni po przejechaniu ok 3-4 km (poziom płynu trochę poniżej min.), ale w blokach pomiarowych pomiar zatrzymuje mi się na 75 stopniach i ani trochę więcej, czy to normalne ?
  • Poziom 34  
    Przy pomocy testera nie da się zmierzyć ciśnienia paliwa. Auta nie da się naprawić siedząc w fotelu.
  • Poziom 24  
    I tu sie kolego mylisz :) wiele rzeczy naprawie Ci siedzac w fotelu, a poza tym nikt tu nie mowi o naprawie, a o diagnozie zeby nie kupowac niepotrzebnie czesci, ktore mam nadzieje na podstawie wlasnych doswiadczen pomozecie mi wyeliminowac.
    Szczeze mowiac nie moge sie przekonac co do tego cisnienia paliwa. Skupiam sie bardziej na cewce, czy jej uszkodzenie nie byloby sygnalizowane w bledach komputera ?
  • Poziom 12  
    silnik nie jest wyposażony w czujnik ciśnienia paliwa, może filtr się zapycha od paliwa lub pompa siada dlatego masz uczucie że jakbyś pedał gazu odjął i potem dodał.