Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH13 2007r. - Brak ABSu

szczesniak2 12 Sty 2017 16:22 852 13
  • #1 12 Sty 2017 16:22
    szczesniak2
    Poziom 8  

    Witam, problem polega na braku ABSu. Wymieniłem 2 tylne czujniki na nowe i wyskakuje błąd MID 136 SID4 FMI9 czyli brak komunikacji tylnego prawego koła. Jednak gdy zamieniłem wtyczki czujników z prawego na lewy i z lewego na prawy to nadal wyskakuje ten sam błąd czyli o braku komunikacji z tylnym prawym kołem. Czujniki dobre sprawdzane miernikiem obydwa mają tę samą wartość ok 1,67 om. Sprawdzane były kable od wtyczki 4 Pinowej od zaworu EBS do kabiny i mają one przejście, a dwa kable mają zasilane różowy ok 3V a fioletowy ok 2V. Po podłączeniu innego zaworu EBS na próbę, wciąz pokazywał się ten sam błąd. Kiedy ruszy sie autem wyskakuje dodatkowy błąd że ESP przechodzi w tryb pasywny MID136 PSID41 FMI14. Proszę o podpowiedź gdzie szukać przyczyny błędów. Autko w automacie więc czasem wariuje z biegami na śliskiej nawierzchni.

    0 13
  • #2 12 Sty 2017 17:39
    citromaniak
    Poziom 21  

    A w jaki sposób zamieniłes wtyczki skoro kazda z nich ma inne naciecie we wtyku?Chyba ze przelutowałes?Sprawdz miernikiem czy naliczaja poszczególne czujniki .Czym diagnozowałes ten abs?

    0
  • #3 12 Sty 2017 18:57
    melon1968
    Poziom 10  

    Pierściemie/koronki oczywiście dobre?Pierścieś nie ma bicia? Podnieś tył i kręcąc równomiernie sprawdż napięcie z obu czujników.

    0
  • #4 12 Sty 2017 19:07
    citromaniak
    Poziom 21  

    Tyle ze jak koronka krzywa to i tak nie powinien tego błedu wyswietlac.Chyba ze ruszy z miejsca to wtedy mu sie zapali bo zobaczy krzywa koronke

    0
  • #5 12 Sty 2017 19:32
    melon1968
    Poziom 10  

    Komputer auta będzie go wyświetlał jeśli błędu nie skasuje.(chyba)

    0
  • #7 15 Sty 2017 21:13
    szczesniak2
    Poziom 8  

    Wtyczki zamieniałem miejscami gdyż odciąłem kable ze starych czujników także mogłem sobie kombinować z zamianą miejsc, a błąd wciąż się wyświetla ten sam i świeci się żólta kontrolka ABS od razu po włączeniu stacyjki wcale nie ruszająć autem z miejsca. Zastanawiam się czy nie jest to wina jakiegoś starownika ABSu który pewnie jest gdzieś w kabinie.

    0
  • #8 16 Sty 2017 15:45
    melon1968
    Poziom 10  

    Jakiej firmy czujniki absu zamontowałeś?Jeżeli chinole to raczej niedobrze. Swego czasu zmieniłem 3 chinole, jeden przejechał nawet 300km. Ostatnio zamontowałem koronkę która była krzywa . Chińskie badziewie zawsze wali. Niedawno zmieniałem przedłużkę czujnika,na mierniku była ok.

    0
  • #9 16 Sty 2017 19:37
    femama
    Poziom 13  

    Sprawdzałeś czy czujnik nie ma zwarcia do masy.Błąd zostaje w pamięci w kasecie,jeżeli podkładałeś drugi modulator to czy przejechałeś się napróbę.

    0
  • #10 16 Sty 2017 21:16
    szczesniak2
    Poziom 8  

    Czujniki Dieseltechnika, podobno nienajgorsze. Dziś podmieniałem kasetę z innego Volviaka ale pokazywało jeszcze inne błędy o myszkowaniu i zmiane kąta skrętu czy jakoś tak wiec włożyłem spowrotem stara kasetę absu

    0
  • #11 18 Sty 2017 22:30
    EMAR92
    Poziom 7  

    Jak podpinasz kompa to w parametrach masz wszystkie odczyty? Sterowniki wabco od ebs mają tryb awaryjny i jak cały układ nie jest sprawny nie da się skasować błędów.Do modulatora napięcie dochodzi cały czas czy tylko chwile po zapłonie?

    0
  • #12 20 Sty 2017 21:25
    citromaniak
    Poziom 21  

    Wepnij sie w plus i minus tylnego modulatora przy kasecie ebs jakimś ledem na 24v np lampa ledowalub obrysowka ledowa.jak włączysz zapłon powinna raz zaświecić potem przerwa i świecić ciagle wtedy modulator jest sprawny

    0
  • #13 22 Sty 2017 15:05
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    Widzi modulator to po co zasilanie mierzyć. Do elektronika i na parapet go. Przecież nieco niżej wisi podobny temat.

    0
  • #14 22 Sty 2017 16:33
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Proszę abyś napisał jaką wersje systemu hamulcowego zastosowano w twoim samochodzie . Wydaje mi się że w tych pojazdach były systemy ebs knorr. Gdzie rozróżniamy dwie wersja z modulatorami z ukośnymi deklami wersja 2.x i płaskimi deklami wersja 5. Jeśli poruszasz tu wersje ebs 5 to pomimo że wymienisz czujnik który system uznał za wadliwy błąd nie odrazy zostanie usunięty. Po naprawie musisz dokonać jazdy próbnej i jeśli system uzna że sygnał z czujnika jest prawidłowy to sam zgasi kontrolkę awarii choć błąd nie będzie skasowany a system jego status z aktywnego zamieni na zapamiętany.

    0