Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Leon 1M 1.6 AKL - Jak działa Odma separator.Ciągle syczy cienka rurka

B o n u s 30 Sty 2017 18:59 2727 0
  • #1
    B o n u s
    Poziom 15  
    Witajcie
    Gazownik miał problem z ustawieniem LPG bo wciąż coś nie tak było z dolotem.

    O ile nieszczelności regulowałem (możliwości w tym silniku jest wiele m.in korek i obudowa wlewu oleju przylegająca do pokrywy zaworów u mnie zmieniał wartość podciśnienia w kolektorze). to okazują się rzeczy dziwne fabrycznie oszukujące przepływomierz.

    Przykład to odma oleju separator oleju.
    Z tego co patrze działa to mniej więcej tak.

    Z pod pokrywki zawodów komory walka rozrządu leci opar oleju do rury dolotu za przepływomierz przed przepustnicą.

    Jest tu dziwna sytuacja pewien zaworek (gumka) przyłożony do kratki niedokładnie przylegając do niej (ciągnie stale opary przed przepustnicę i znajduje tu się jeszcze kilka dziurek które omijają ten zaworek gumowy).

    Czyli mamy kilka dziurek ciągnących bezpośrednio spod korka wlewu oleju na przepustnicę częściowo z użyciem zaworka ale ani kratka na której się on znajduje nie jest szczelna (kilka dziurek dookoła gumowego zaworka) a jest dodatkowo u dołu tej "kratki" dziurka gdzie wychodzi wężyk "zwrotny".

    Co z tym wężykiem zwrotnym: leci od rury dolotu pod tym zaworkiem gumowym z powrotem do boku kolektora dolotowego (patrząc od przodu auta po prawej stronie kolektora). Czyli ssane powietrze pomija bezpośrednio przepustnicę odbiera powietrze za przepływomierzem cieńszym wężykiem. Zabiera powietrze za przepływomierz > omijając przepustnice > do boku kolektora. Mam syczenie ciągłe na tym wężyku.

    Moje pytanie jest następujące co tu nie działa prawidłowo? Jak to powinno pracować?

    Rura dolotu oznaczona jako 1J0 129 684 (za przepływomierz / przed przepustnicę) była u mnie zmieniona (auto z 2000 rura 09) posiada ona fabrycznie taką dokładkę w której znajduje się ten gumowy zaworek i cały "system".

    Rozciąłem obudowę tej dokładki okazały się właśnie takie "dziury" fabrycznie.
    1. Zaworek gumowy nie przylega do dziurawej powierzchni ma jakby podkładkę nie będzie przylegał,
    2. powierzchni która i tak nie separuje szczelnie bo ma 4 otwory w 3 miejscach szerzej od gumowego zaworka. Czyli opary oleju spod korka swobodnie przechodzą wężykiem na przepustnicę + do boku kolektora oraz powietrze za przepływomierzem swobodnie przechodzi wężykiem do boku kolektora z pominięciem przepustnicy.
    3. dodatkowo jest otwór 4 w pobliżu wężyk zwrotny (biegnie do boku kolektora - również opary omijając w ten sposób gumowy zaworek), wężyk syczy bo bezpośrednio powietrze za przepływomierzem omija przepustnice wciągane jest do boku kolektora jak też opary mogą być ciągnięte tędy.

    Mechanik powiedział, że nie powinno tak być, że stale syczy wężyk. Co tu nie działa?

    Może wężyk powinien być z jakimś zaworkiem? Wymieniałem ten właśnie wężyk zwrotny poprzedni był ukształtowany (więc chyba był oryginalny) też nie miał zaworka (też tak samo syczał układ). Może ten gumowy zaworek powinien być większy on i tak przyłożony jest opływany w 4 miejscach swobodnie jest mniejszy niż rozstaw 3 otworków na których leży + ma dodatkowe 4 przejście w okolicach tego wężyka zwrotnego.

    Seat Leon 1M 1.6 AKL - Jak działa Odma separator.Ciągle syczy cienka rurka