Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mondeo mk2 usterka zamka centralnego. Pali bezpiecznik

11 Lut 2017 17:12 1053 6
  • Poziom 7  
    Mondeo mk2 1999 1.8td kombi
    Kluczyk z fabryczny pilotem (3 przyciski)

    Po zakupie auta zamek centralny z pilota zamykał,ale po ułamku sekundy otwierał się. Tak jak by coś go blokowało. Auto zamykałem z kluczyka z prawej strony ponieważ z lewej nie działał centralny. Otwieranie z pilota działało poprawnie. Po jakimś miesiącu zamek centralny zniknął. Pierwsze co sprawdziłem to bezpiecznik, trafiony. Po wymianie i wciśnięciu przycisku na pilocie spalił się. Zacząłem szukać w drzwiach. Odpinałem kolejno wiązki elektryczne od drzwi i sprawdzaĺem po koleji paląc kolejno 4 bezpieczniki. Następnie klapa bagażnika, odłaczyłem przewody i bez zmian. Bezpiecznik spalony. Dodam jeszcze że po pierwszej próbie bezpiecznik spalił się dopiero po wciśnięciu przycisku na pilocie. W tej chwili włożenie bezpiecznika automatycznie go pali. Jeżeli to ma jakiś związek to w ostatnim czasie wymieniałem klamkę od kierowcy ponieważ starą zniszczyłem bo auto zamknęło się odpalone z kluczykami w środku podczas odśnieżania. Jak zamek dawał jeszcze oznaki życia to auto potrafiło zamykać się podczas jazdy bez powodu. Proszę o pomoc

    Zapomnialem dodać że jakiś czas przed usterką zamek działał poprawnie, tzn. zamykał się z pilota oraz zamykał i świecił kierunkowskazami podczas zamykania .
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 16  
    Zakładam że wiązki odpinałeś miedzy drzwiami a słupkiem czyli najbardziej newralgiczne punkty zostały sprawdzone.
    Pozostaje jeszcze kwestia gdzie odłączyłeś przewody od klapy. Czy przy siłowniku czy całą część idącą do klapy bo tam też się zdarzają uszkodzenia.
    Możliwe, że teraz upaliło się coś w centralce sterującej siłownikami i warto ją wymontować,sprawdzić czy wtedy czy spali się bezpiecznik,ewentualnie zajrzeć do niej.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 7  
    Tak, między drzwiami a słupkiem, w klapie natomiast pod osłoną plastikową. Tam gdzie idą przewody do bagażnika w tych kołnierzach gumowych też je przeglądałem. Wyciągnę tę centralkę dzisiaj, na co zwrócić uwagę?
  • Poziom 16  
    Przede wszystkim sprawdź czy bez centralki też spali się bezpiecznik,pomoże to określić czy problem jest w centralce czy w instalacji.
    Centralki nie znam dokładnie ale warto chociaż spojrzeć wizualnie czy coś się nie przegrzało,ewentualnie nie skleił któryś przekaźnik.
  • Poziom 7  
    Odłączyłem centralke od zamka. Bezpiecznik nie spalił się . Obstukałem ją srubokrętem i ku zdziwieniu zamek zaczął działać z pilota tak jak wcześniej. Tzn. zamykał i po ułamku sekundy otwierał . Odłączyłem drzwi pasażera i zamek działa poprawnie z tym że na kluczyk w zamku kierowcy nie reaguję. Działa natomiast zamykanie z pilota na 3 drzwi, ale aby otworzyć tył trzeba dwukrotnie wcisnąć przycisk otwierania. Bagaznik poprawnie. Pytanie czy wymieniać sterownik czy kopać w drzwiach prawych?
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Zgaduję że obecnie problem może być i w centralce i w drzwiach.
    Centralka przestała przeciążać zasilanie po "obstukaniu " więc nadal podejrzewam że któryś bierny styk przekaźnika może (się kleić) i przewodzić w stanie spoczynku,więc jest do naprawy bądź wymiany.
    Siłownik w drzwiach pasażera (jeżeli ma funkcję sterowania ) pomimo otwarcia zamka daje informację do centralki o zamknięciu .Chyba że drzwi pasażera nie zamykały się wcale ?
  • Poziom 7  
    Przez jakiś czas wszystko działało poprawnie właśnie. Przez około 3 dni. Potem znowu wróciło do stanu z odbijaniem zamka (zamyka i po chwili otwiera) myślę że to jednak od centralki trzeba zacząć. Bezpiecznik przestał sie palić czyli cudów nie ma. Dziękuję bardzo za wskazówki.