Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ROBOT STEROWANY Z MYSZKI PRZEZ PODCZERWIEŃ - POMOCY

SIR_ARTUR 22 Jul 2005 02:13 3230 8
    SIR_ARTUR
    Level 10  
    A MIANOWICIE :

MYŚLĘ NAD ZBUDOWANIEM ROBOTA (SAMOCHODU) KTÓRY BYŁBY STEROWANY Z MYSZKI KOMPUTEROWEJ . PRZY MYSZCE CHCIAŁBYM ZBUDOWAĆ NADAJNIK NP. NA PODCZERWIEŃ , NATOMIAST PRZY ROBOCIE ODBIORNIK WRAZ ZE SCALAKIEM KTÓRY STEROWAŁ BY SILNIKAMI .

NP.

LEWY PRZYCISK MYSZY - JAZDA DO PRZODU
    PRAWY PRZYCISK MYSZY - JAZDA DO TYŁU
    PORUSZAMIE MYSZKĄ NA BOKI - SKRĘT W PRAWO I LEWO .

JESTEM DOPIERO POCZĄTKUJĄCYM ELEKTRONIKIEM WIEC PROSZE
    O POMYSŁY I SUGESTIE ODNOŚNIE MOJEGO POMYSŁU.
    atom1477
    Level 43  
    Gdybyś chciał zbudować nadajnik IR przy myszcze to musiał byś najpierw rozkodować dane przesyłane z myszki, bo są one przesyłane dwoma przewodami, a IR jest raczej jednokanałowe. Da sie zrobić dwukanałowe, ale to straszne kombinowanie. To przemawia za odrzuceniem myszki.

I jeżeli skręcanie byłoby tylko 3 stanowe (tzn. Prosto, lewo, prawo) to myszka też nie jest konieczna.
    Jeśłi już mamy robić rozkodowywacz danych z muszki np. na procesorze AT89C2051, to już lepiej zrobić sobie w ogóle pilata na samym AT89C2051!

W odbiorniku pracowałby też taki procesorek. A transmisja byłaby RS232. Moim zdaniem taka jest najlepsza.

Albo można wykożystać dowolny pilot RTV, a w odbiorniku procesor z programem co rozkoduje dane w formacie RC5, Sony i RESC-80.

Jeżeli skręcanie ma być płynne (np: za pomocą serwomechanizmu) to procesorek też sobie poradzi rzecz jasna.

Ale jeśli chcesz koniecznie na myszce, to ja nie wiem. Nie mam pojęcia jak to zrobić.
    Musiał bym najpierw poznać format danych przesyłanych przez myszkę.
    Krzysiek13
    Level 11  
    Witam,

To tak na zobrazowanie sobie jak dziala myszka.