Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH13 - Wydajność systemu Adblue

janko83 18 Mar 2017 19:04 1380 6
  • #1 18 Mar 2017 19:04
    janko83
    Poziom 11  

    Witam,
    mam problem z autem Volvo FH13 rok 2007 Euro 5, od pewnego czasu znacznie wiecej zużywa adblue i dymi na niebiesko. Wcześniej dymienie występowało sporadycznie, teraz nasiliło się. Silnik oleju nie zużywa, turbina po regeneracji, układ ssący suchy. Brak kodów błędu. Proszę o porady. Najpierw będę chciał sprawdzić wydajność pompy adblue. Czy jeśli okaże się że odbiega od normy to czy czeka mnie wymiana czy może można ją wysterować?

    0 6
  • #2 18 Mar 2017 20:23
    maher440
    Poziom 15  

    Ilością podawanego adblu steruje szereg czujników i jeśli jest go za mało lub za dużo a sterowanie nie radzi sobie to poprostu wywala błąd na deskę.Nie ma ręcznej regulacji.

    0
  • #3 18 Mar 2017 21:24
    janko83
    Poziom 11  

    Brak błędów... Czy można podejrzewać wtryskiwacz adblue? Jak go sprawdzić?

    0
  • #4 18 Mar 2017 22:17
    kaczy2214
    Poziom 13  

    Ad Blue nie paruje ma niebiesko to jest mocznik z wodą destylowaną i kilka innych dodatków. Raczej przyjrzał bym się uszczelniaczom na zaworach czy nie ma przecieków do kanałów ssących i wydechowych. Jak w silniku jest 36 litrów oleju to ciężko stwierdzić czy coś znikło czy nie chyba że obserwujesz poziom oleju w przerwach co 1000 albo więcej kilometrów

    0
  • #5 20 Mar 2017 06:52
    janko83
    Poziom 11  

    Po ok. 8000 tys. km od wymiany praktycznie nic nie ubyło. Wtryski, sprężanie, zawory po diagnostyce wychodzi, że są ok.

    0
  • #6 17 Maj 2017 05:32
    venta74
    Poziom 2  

    Witam, mam dokładnie ten sam problem w identycznym volvo (440KM, 2007), u mnie dymi głównie pod dużym obciążeniem silnika, przy jeździe pod górę - jak tylko wskaźnik turbiny przekracza zielone pole pojawia się niebieska wy dym. Wtryskiwaczy były sprawdzane na stole, turbosprężarka wymieniona na nową, auto po wymianie głowicy, w starej urwał się zawór. Dymił na starej głowicy i na nowej tak samo. Też już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Oleju ubywa w normie. Od wymiany do wymiany około 6-8 l.

    0
  • #7 08 Cze 2017 13:38
    janko83
    Poziom 11  

    venta74 napisał:
    Witam, mam dokładnie ten sam problem w identycznym volvo (440KM, 2007), u mnie dymi głównie pod dużym obciążeniem silnika, przy jeździe pod górę - jak tylko wskaźnik turbiny przekracza zielone pole pojawia się niebieska wy dym. Wtryskiwaczy były sprawdzane na stole, turbosprężarka wymieniona na nową, auto po wymianie głowicy, w starej urwał się zawór. Dymił na starej głowicy i na nowej tak samo. Też już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Oleju ubywa w normie. Od wymiany do wymiany około 6-8 l.


    Witam,
    tak udało się. Przyczyną był katalizator. Po wymianie wszystko wróciło do normy (moc, spalanie), dymienie ustąpiło.

    0