Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VOLVO FH 13 440 '08 - Błąd Ad Blue pojawia sie i znika.

211207 26 Mar 2013 16:15 19434 17
  • #1
    211207
    Level 9  
    Witam, potrzebuję pomocy w sprawie Ad Blue w VOLVO FH 13 440 2008r.
    W czasie jazdy, przy rozgrzanym silniku pojawia się informacja że coś się dzieje, pojawia się informacja o wysokiej emisji i o tym że czas do spowodowania emisjami redukcji 50 h, oraz że samochód będzie pracował w trybie awaryjnym, pojawiło się to tydzień temu na pół godziny i samo znikło a dziś wyświetla się już od godziny, czy może to być spowodowane wymianą filtrów paliwowych, proszę o pilną pomoc.
  • #2
    daro111
    Level 31  
    Witam.
    Odczytaj błędy z jednostki EDC i podaj.
  • #3
    211207
    Level 9  
    MID 128 PP ID 270 FMI 20 BD
    MID 128 PSI D 46 F
    Pojawił się także Błąd monitorowania NOx i informacja że Poziom NOx za katalizatorem SCR
  • Helpful post
    #4
    daro111
    Level 31  
    MID 128 PPID 270 Czujnik NOx.
    FMI 2 Nieprawidłowy poziom NOx .
    Możliwe przyczyny:
    Układ dozujący.
    Układ wydechowy.
    Układ dolotowy powietrza.
    Czujnik NOx.
    MID 128 PSID 46 Awaria monitorowania NOx

    W tym przypadku polecałbym diagnostykę bo trudno jednoznacznie określić przyczynę.
  • #5
    211207
    Level 9  
    A co jest najbardziej prawdopodobne, która opcja awarii? Auto jest obecnie w trasie i nie ma możliwości diagnostyki, wyświetla się komunikat że za 30 godzin straci moc, czy rzeczywiście tak będzie?
  • Helpful post
    #6
    daro111
    Level 31  
    Koleżanka tu poczyta tam jest podobny temat i podobny problem. Sugestie mogą pomóc.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2532843.html
    211207 wrote:
    wyświetla się komunikat że za 30 godzin straci moc, czy rzeczywiście tak będzie?

    Jeżeli usterka nie ustąpi to tak ,ograniczenie mocy gwarantowane.
  • #7
    211207
    Level 9  
    Dzięki kolego za pomoc, a ja jestem koleżanką, piszę w imieniu męża który jest w trasie, odezwę się jeszcze jak będę potrzebować pomocy.
  • Helpful post
    #8
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    211207 wrote:
    A co jest najbardziej prawdopodobne, która opcja awarii?
    Usterka czujnika NOx.

    211207 wrote:
    wyświetla się komunikat że za 30 godzin straci moc, czy rzeczywiście tak będzie?
    Najprawdopodobniej tak.
  • #9
    daro111
    Level 31  
    211207 wrote:
    a ja jestem koleżanką

    Tym bardziej się cieszę że mogłem choć trochę naprowadzić na powstałą usterkę. :D
  • #10
    211207
    Level 9  
    A jak można sprawdzić końcówki wtryskiwaczy i gdzie się znajdują, proszę o jakąś instrukcję, rysunki, cokolwiek. Dzięki.
  • #11
    daro111
    Level 31  
    211207 wrote:
    A jak można sprawdzić końcówki wtryskiwaczy i gdzie się znajdują, proszę o jakąś instrukcję, rysunki, cokolwiek. Dzięki.

    Więcej danych, o jakie końcówki wtryskiwaczy chodzi (to temat o AdBlue) .Niech koleżanka w miarę możliwości uściśli pytanie ;).
  • #12
    211207
    Level 9  
    ha, ha :D
    W rozmowie o SCANI była możliwość usterki w końcówce wtryskiwacza reduktora i o te wtryskiwacze mi chodzi.
  • Helpful post
    #13
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Proszę :D ....ale czy to coś pomoże bez warsztatu w drodze.....
    Jest to ogólnie moduł dozownika.
    Umiejscowienie.

    VOLVO FH 13 440 '08 - Błąd Ad Blue pojawia sie i znika.

    Wygląd.
    VOLVO FH 13 440 '08 - Błąd Ad Blue pojawia sie i znika.
  • #14
    211207
    Level 9  
    A jakaś instrukcja do tego.....by się przydała, o co chodzi i jak sprawdzić czy wszystko ok. A auto może jutro będzie zjeżdżać do domu z Niemiec to coś się wymyśli w sprawie naprawy.
  • Helpful post
    #15
    daro111
    Level 31  
    To trzeba by było wymontować ,sprawdzić drożność przewodów ,przepłukać ciepłą wodą wtryskiwacz ,sprawdzić czy czynnik AdBlue nie skrystalizował się gdzieś w przewodach itp.
    To nie za bardzo nadaje się na naprawę w drodze.Jak wskoczy ograniczenie mocy też da się dojechać...
  • #16
    211207
    Level 9  
    Dziękuję za pomoc ;-), zobaczymy czy coś da się z tym zrobić.
  • #17
    211207
    Level 9  
    Jak się wyjmie wtrysk z katalizatora i odpali silnik to po czym można poznać czy on prawidłowo podaje Ad Blue, proszę o pilną pomoc. Po czym poznać że wtrysk jest dobry, Ad Blue podaje bo widać je w przewodach.
  • #18
    daro111
    Level 31  
    211207 wrote:
    Jak się wyjmie wtrysk z katalizatora i odpali silnik to po czym można poznać czy on prawidłowo podaje Ad Blue

    Niestety nie da się tego sprawdzić w ten sposób ,żeby nastąpił wtrysk mocznika musi być spełnione szereg warunków (podstawowy to sprawny układ SCR).Kontrolę poprawności systemu można sprawdzić za pomocą odpowiedniego urządzenia diagnostycznego .
    Po wymontowaniu "wtryskiwacza" jedynie można sprawdzić czy nie jest zatkany skrystalizowanym mocznikiem .Można go przemyć ciepłą wodą.
    Co do dalszych czynności naprawczych trzeba udać się na warsztat dysponujący odpowiednim sprzętem i wiedzą.
    Nie jest to układ ,który można naprawić za pomocą przysłowiowego "młotka i przecinaka" i to jeszcze na drodze.