Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
CControls
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zacinający się siłownik (Normstahl) Abon DS 100 z Elektronik 2500

GrzegorzWS_Wawa 30 Mar 2017 19:24 540 1
  • #1 30 Mar 2017 19:24
    GrzegorzWS_Wawa
    Poziom 1  

    Witam serdecznie, Od prawie 20. lat użytkuję bramę garażową Normstahl z siłownikiem Abon DS 100 ze sterowaniem Elektronik 2500. Ostatnimi czasy (pół roku do roku) stopniowo coraz częściej się siłownik zacinał i nie chciał bramy otworzyć - pojawiają się bodaj cztery mrugnięcia światła i siłownik stoi w miejscu, w ogóle nie rusza, niezależnie ile razy próbuje ponownie. Po kilku dniach nieużywania zazwyczaj przechodziło i potrafił działać poprawnie przez kilka kolejnych tygodni. Ale ostatnio okresy działania się drastycznie skróciły, zacina się w ten sam sposób już po kilku otwarciach lub zamknięciach (zacięcie może pojawić się w dowolnej pozycji - nie tylko w zamkniętej, czy tylko w otwartej). Nadal wyłączenie z prądu i pozostawienie siłownika na kilka dni nieużywanego pomaga - po włączeniu do prądu ponownie działa, ale teraz to już bardzo krótko, kilka otworzeń.

    Czy te objawy dla kogoś brzmią znajomo? Czy ktoś podjął by się może konserwacji/naprawy? - W skrytości ducha liczę na to, że to tylko jakiś wypalony kondensator (elektronika wszak już wiekowa), ale oczywiście sam tego nie potrafię stwierdzić/zdiagnozować/naprawić.

    Będę serdecznie też zobowiązany za wszelkie podpowiedzi gdzie szukać pomocy (Warszawa lub okolice).

    Kontakt do mnie to tel. 501251199.

    Dziękuję i pozdrawiam,

    GrzegorzWS

    0 1
  • CControls
  • #2 30 Mar 2017 22:39
    Marek J.
    Moderator Zabezpieczenia Stacjonarne

    Witam.
    Miałem podobny przypadek, a winowajcą były przekaźniki (nadpalone styki potrafiły się skleić).
    Oczywiście u Ciebie może być wiele innych przyczyn: zimne luty, upływność elektrolitów, niedokręcone poluzowane przewody, żłe styki złącza centrali itp..
    Myślę, że zamiast inwestować w naprawę leciwego napędu, lepiej ( i taniej być może) będzie zamontować coś nowszego...

    0