logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Sony XR-33R - nie działa podświetlenie wyświetlacza

tensto 27 Lip 2005 22:45 3201 10
REKLAMA
  • #1 1687351
    tensto
    Poziom 11  
    Witam,

mam problem z radiem Sony XR-C33R, a dokładniej z wyświetlaczem tego radia - nie działa może nie tyle sam wyświetlacz, co jego "iluminacja". Zaczęło się od tego, że trzeba było poruszać trochę panelem przy wkładaniu, żeby wyświetlacz "raczył" zacząć pokazywać cokolwiek, a od paru tygodni nawet to nie pomaga. Dodam, że przy mocnym świetle (np. pełne słońce), widać jednak aktualne informacje pokazywane na wyświetlaczu, bardzo słabo, ale świadczyłoby to generalnie o działaniu tego wyświetlacza...

Jestem niestety laikiem, ale może da się coś zrobić bez wymiany drogich na pewno (Sony!) części. Może coś trzeba przeczyścić, itp.? Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

pozdrawiam,
    Grzegorz
  • REKLAMA
  • #2 1687368
    coderadio
    Spec od car audio
    Ocena: 52
    masz uszkodzone zarowki do podswietlenia wyswietlacza lcd
  • REKLAMA
  • #3 1687562
    tensto
    Poziom 11  
    coderadio napisał:
    masz uszkodzone zarowki do podswietlenia wyswietlacza lcd

Dzięki za odpowiedź, czy mogę to samemu jakoś naprawić (sam wyświetlacz jest wlutowany na płytce w metalowej puszce) albo w jakimś tanim serwisie? Ile to mogłoby kosztować? Chodzi mi o to, żeby nie ładować w naprawę jakichś dużych pieniędzy, bo wtedy kupiłbym jakieś inne tanie radio.
  • #4 1687763
    Piotr Pajkert
    Poziom 32  
    Ocena: 141
    Witam!
    Znajomy elektronik zrobi Ci to za 20 zł. Zarówki kosztują 50 gr. Niestety, nie spotkałem oryginałów. Może być za ciemny wyświetlacz (mała moc żarówek w stosunku do oryginalnych SONY).
    Cześć!
  • #5 1687802
    SlaweK
    Poziom 43  
    Ocena: 913