logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Wybór stacji lutowniczej do naprawy płyty głównej iPhone - Hot Air czy IR?

blit07 24 Cze 2017 20:16 1236 7
REKLAMA
  • #1 16548831
    blit07
    Poziom 2  
    Cześć. Stoję właśnie przed wyborem stacji lutowniczej. Jestem dość zielony w tym temacie, więc proszę o wyrozumiałość ;-)

Urządzenia będę używał do naprawy płyty głównej w telefonie (iPhone) - trzeba odlutować układ kontrolujący pracę dotyku urządzenia i przylutować nowy

Jakie urządzenie powinienem wybrać? Rozejrzałem się troszkę i wydaje mi się, że jest mi potrzebna lutownica Hot Air, lub IR? Która będzie z nich lepsza? Na co zwracać uwagę przy zakupie? Co do budżetu na zakup, to nie jest on zbytnio sprecyzowany... Chcę wydać jak najmniej, leczy jeżeli będzie zdecydowanie lepsza jakość za niewiele większe pieniądze to mogę dopłacić.

Wielkie dzięki za udzielona pomoc!
  • REKLAMA
  • #2 16548967
    sulof1601
    Poziom 26  
    Ocena: 282
    Witam. Ja posiadam stację lutowniczą 853DA, która łączy w sobie kilka urządzeń tj. lutownica kolbowa, HOT AIR z końcówkami, zasilacz 1A, miernik napięcia i sygnałów RF. Mam ją ponad 2 lata używam bardzo dużo i narazie jestem zadowolony. Koszt ok, 250-280zł.
  • REKLAMA
  • #3 16549028
    blit07
    Poziom 2  
    Do czego konkretnie używasz dokładnie tej lutownicy? Jak jest z kontrolą temperatur? Czy rzeczywiście ta na ekranie jest dokładnie taka jaka jest w rzeczywistości?

Czy nie lepszym rozwiązaniem nie byłaby stacja posiadająca wbudowany podgrzewacz?
  • REKLAMA
  • #4 16549063
    sulof1601
    Poziom 26  
    Temperatura prawidłowo odzwierciedla tą na wyświetlaczu, ja pracuję przy elektryce i elektronice samochodowej. Doskonale rozumiem że elementy SMD w sterowniku samochodowym czy liczniku znacznie różnią się rozmiarami z tymi z którymi Ty masz doczynienia, ale dla mnie wystarcza.
  • #5 16549216