Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaką stację lutowniczą wybrać?

blit07 24 Cze 2017 20:16 759 7
  • #1 24 Cze 2017 20:16
    blit07
    Poziom 2  

Cześć. Stoję właśnie przed wyborem stacji lutowniczej. Jestem dość zielony w tym temacie, więc proszę o wyrozumiałość ;-)

Urządzenia będę używał do naprawy płyty głównej w telefonie (iPhone) - trzeba odlutować układ kontrolujący pracę dotyku urządzenia i przylutować nowy

Jakie urządzenie powinienem wybrać? Rozejrzałem się troszkę i wydaje mi się, że jest mi potrzebna lutownica Hot Air, lub IR? Która będzie z nich lepsza? Na co zwracać uwagę przy zakupie? Co do budżetu na zakup, to nie jest on zbytnio sprecyzowany... Chcę wydać jak najmniej, leczy jeżeli będzie zdecydowanie lepsza jakość za niewiele większe pieniądze to mogę dopłacić.

Wielkie dzięki za udzielona pomoc!

0 7
  • #2 24 Cze 2017 21:26
    sulof1601
    Poziom 25  

Witam. Ja posiadam stację lutowniczą 853DA, która łączy w sobie kilka urządzeń tj. lutownica kolbowa, HOT AIR z końcówkami, zasilacz 1A, miernik napięcia i sygnałów RF. Mam ją ponad 2 lata używam bardzo dużo i narazie jestem zadowolony. Koszt ok, 250-280zł.

0
  • #3 24 Cze 2017 21:58
    blit07
    Poziom 2  

Do czego konkretnie używasz dokładnie tej lutownicy? Jak jest z kontrolą temperatur? Czy rzeczywiście ta na ekranie jest dokładnie taka jaka jest w rzeczywistości?

Czy nie lepszym rozwiązaniem nie byłaby stacja posiadająca wbudowany podgrzewacz?

0
  • #4 24 Cze 2017 22:17
    sulof1601
    Poziom 25  

Temperatura prawidłowo odzwierciedla tą na wyświetlaczu, ja pracuję przy elektryce i elektronice samochodowej. Doskonale rozumiem że elementy SMD w sterowniku samochodowym czy liczniku znacznie różnią się rozmiarami z tymi z którymi Ty masz doczynienia, ale dla mnie wystarcza.

0
  • #5 24 Cze 2017 23:37
    Bieda z nędzą
    Poziom 31