Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaką stację lutowniczą wybrać?

blit07 24 Jun 2017 20:16 978 7
    blit07
    Level 2  
    Cześć. Stoję właśnie przed wyborem stacji lutowniczej. Jestem dość zielony w tym temacie, więc proszę o wyrozumiałość ;-)

Urządzenia będę używał do naprawy płyty głównej w telefonie (iPhone) - trzeba odlutować układ kontrolujący pracę dotyku urządzenia i przylutować nowy

Jakie urządzenie powinienem wybrać? Rozejrzałem się troszkę i wydaje mi się, że jest mi potrzebna lutownica Hot Air, lub IR? Która będzie z nich lepsza? Na co zwracać uwagę przy zakupie? Co do budżetu na zakup, to nie jest on zbytnio sprecyzowany... Chcę wydać jak najmniej, leczy jeżeli będzie zdecydowanie lepsza jakość za niewiele większe pieniądze to mogę dopłacić.

Wielkie dzięki za udzielona pomoc!
    sulof1601
    Level 26  
    Witam. Ja posiadam stację lutowniczą 853DA, która łączy w sobie kilka urządzeń tj. lutownica kolbowa, HOT AIR z końcówkami, zasilacz 1A, miernik napięcia i sygnałów RF. Mam ją ponad 2 lata używam bardzo dużo i narazie jestem zadowolony. Koszt ok, 250-280zł.
    blit07
    Level 2  
    Do czego konkretnie używasz dokładnie tej lutownicy? Jak jest z kontrolą temperatur? Czy rzeczywiście ta na ekranie jest dokładnie taka jaka jest w rzeczywistości?

Czy nie lepszym rozwiązaniem nie byłaby stacja posiadająca wbudowany podgrzewacz?
    sulof1601
    Level 26  
    Temperatura prawidłowo odzwierciedla tą na wyświetlaczu, ja pracuję przy elektryce i elektronice samochodowej. Doskonale rozumiem że elementy SMD w sterowniku samochodowym czy liczniku znacznie różnią się rozmiarami z tymi z którymi Ty masz doczynienia, ale dla mnie wystarcza.
    sulof1601
    Level 26  
    Stacja lutownicze to urządzenie w którym można regulować temperaturę.