Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

N47D20C - Potrzebny schemat rozrządu.

25 Cze 2017 21:56 15585 11
  • Poziom 12  
    Witam, posiada może ktoś schemat/opis wymiany rozrządu w ww. silniku?
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Poziom 12  
    Ok. Dzięki za film, lecz zestaw blokad do n47, który ja posiadam jest bardziej rozbudowany niż ten autora filmu. Autor pokazuje jedynie blokadę przy dwumasie.
  • Poziom 18  
    N47D20C - Potrzebny schemat rozrządu.

    Może to Ci pomoże.
    Pamiętaj o lewym gwincie na pompie wtryskowej.
  • Poziom 12  
    Dzięki za schemat. Czytałem na jednym forum, że gość urwał tę śrubę od pompy i później trzy dni za nią jeździł.

    Mam jedno pytanie, a mianowicie: zbytniego doświadczenia w rozrządach nie mam (może ze trzy razy wymieniałem w silniku Audi AFN). Klucze jakie potrzeba to posiadam, blokady też. Chcę się zabrać za ten silnik sam, ponieważ okoliczni mechanicy nie mają czasu, a ja jedynie przez dwa tygodnie będę w kraju. Wolę robić tydzień, a na spokojnie. Na co zwrócić uwagę przy tym silniku - prócz ww. lewego gwintu śruby?
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Pomyłka i poprawka, z rana zaspany byłem ;-) Lewy gwint na kole od pompy olejowej, radzę zakupić nową srubę. Blokady blokadami ale potrzebujesz jeszcze sciągacz do posredniego koła pompy wtryskowej, jest na stożku i latwo je uszkodzić stukając. Ważne aby wszystkie odnośniki były na wlaściwych miejscach, znaki wałków rozrządu, bedziesz widział od strony tylniej, nie łancucha :-) Pamietaj, zeby po demontazu listwy wtryskowej i wtryskiwaczy dobrze je zabezpieczyć, zeby nie wpadł tam syf. Dodatkowo bedziesz potrzebował uszczelke miski olejowej, uszczelke pokrywy zaworów, uszczelki kolektora ssacego, uszczelkę dekla rozrządu bądź dobry uszczelniacz silikonowy. Jezeli bedzie koniecznosc wymienienia uszczelniacza z tylu na wale to tez wymieniaj. Nowy rozrząd to wypada nowy olej i filtr :-)
    Mysle ze w internecie jest dużo powszechnych informacji na temat tej operacji, wystarczy dobrze wygooglować
  • Poziom 12  
    drdrug napisał:
    Pomyłka i poprawka, z rana zaspany byłem ;-) Lewy gwint na kole od pompy olejowej, radzę zakupić nową srubę. Blokady blokadami ale potrzebujesz jeszcze sciągacz do posredniego koła pompy wtryskowej, jest na stożku i latwo je uszkodzić stukając. Ważne aby wszystkie odnośniki były na wlaściwych miejscach, znaki wałków rozrządu, bedziesz widział od strony tylniej, nie łancucha :-) Pamietaj, zeby po demontazu listwy wtryskowej i wtryskiwaczy dobrze je zabezpieczyć, zeby nie wpadł tam syf. Dodatkowo bedziesz potrzebował uszczelke miski olejowej, uszczelke pokrywy zaworów, uszczelki kolektora ssacego, uszczelkę dekla rozrządu bądź dobry uszczelniacz silikonowy. Jezeli bedzie koniecznosc wymienienia uszczelniacza z tylu na wale to tez wymieniaj. Nowy rozrząd to wypada nowy olej i filtr :-)
    Mysle ze w internecie jest dużo powszechnych informacji na temat tej operacji, wystarczy dobrze wygooglować


    No właśnie googluję, ale niczego specjalnego nie znalazłem. Jedynie to dzisiaj natrafiłem na opis schematu załączonego powyżej. A co z miską olejową? Dam radę ją ściągnąć bez podnoszenia silnika? Samochód to F31. Pytam ponieważ niegdyś pomagałem znajomemu mechanikowi demontować silnik z 3.0d w BMW X5 po zerwanym rozrządzie i bez zdemontowania silnika wraz z całym zawieszeniem i później odseparowania go od reszty nie dało rady odkręcić miski olejowej. Ten znajomy myśli, że w moim przypadku też tak będzie, ale nawet nie zaglądaliśmy pod spód, bo jego warsztat zawsze jest zawalony samochodami. W PL mam kanał i tam mogę na spokojnie działać.
  • Poziom 18  
    Po odkreceniu koła zamachowego bedziesz miał duże pole manewru tą miską .W twojej F'ce nie powinno byc wiekszego problemu wystarczy miske opuscic na tyle zeby mieć swobodny dostęp do sruby pompy olejowej, oraz wymiany uszczelki miski.
    Znalazlem Ci kilka info
    https://www.youtube.com/watch?v=0oibYw7E-2g&t=01s
    https://www.youtube.com/watch?v=nmwZvA8ip6U&t=01s
    https://www.youtube.com/watch?v=zwIrd6lK2FY
    https://www.youtube.com/watch?v=ekUqHUIzV_A&t=02s

    Wystarczająco masz informacji. Więc przygotuj się psychicznie i fizycznie w 2 dni ogarniesz
  • Poziom 12  
    Dzięki za info. Z tymi filmikami już się zaznajomiłem wcześniej. Dodatkowo znalazłem coś takiego z tym samym silnikiem i modelem samochodu: https://www.youtube.com/watch?v=nehI4nTFTNU
    Jak będę miał już podgląd na żywo to postaram się tę miskę jednak zdemontować, bo wolałbym jednak ją obejrzeć i wyczyścić dokładanie. Dzięki jeszcze raz za zainteresowanie tematem - każda informacja dla mnie jest na wagę złota :)
  • Poziom 12  
    Witam ponownie. Dzisiaj zacząłem walkę z silnikiem i już mam mały problem. Rozrząd ustawiony, czyli blokada w koło zamachowe, wałki się zgrywają na kropkach i są zablokowane, ale kreska na pompie wtryskowej jest na godzinie 9:00, a nie na około 7:30 jak na schemacie. Co mam teraz zrobić? Łańcuch górny jest bardzo luźny, bo napinacz chyba nie pracuje, dolny jest napięty jak trzeba, a pompy oleju jest luźny, bo nic go nie napina. Przyznam, że silnik chodził jak traktor, ale czy możliwe, że jest pompa wtryskowa przestawiona? Czy mogę montując nową zębatkę przekręcić ją tak jak trzeba, czyli na pokrycie się ze znakiem jak na obudowe?
  • Poziom 1  
    witam rastko i co zrobiles z tym znakiem jak ci sie niezgadzal
  • Poziom 12  
    rafalkoziolek napisał:
    witam rastko i co zrobiles z tym znakiem jak ci sie niezgadzal
    Witam, ustawiłem go tak jak ma być, czyli wg schematu. Odpukać 15 000 km zrobiłem od wymiany i auto jeździ bez zarzutów.