Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 B4 1.6 ADA - ABS

04 Sie 2017 13:10 609 15
  • Poziom 4  
    Witam. Posiadam problem mianowicie z ABS. Ogólnie on pracuje jak należy ale problem tkwi przy hamowaniu i ruszaniu. Podczas hamowania gdy już auto prawie stoi (10 km/h) odzywa się ABS i jest bicie na pedale hamulca tak jak by koło wpadało w poślizg a przy ruszaniu tez gdzieś 10 km/h słychać pracującą pompę ABS-u. Wymieniłem tarcze z klockami oraz płyn hamulcowy wyczyściłem czujniki i koronki i problem nie ustał a podłączenie do komputera nic nie wykazało że jest jakiś problem z ABS. Pomóżcie jeżeli ktoś już miał taki problem. Z góry dziękuję...
  • Poziom 39  
    Wszystko wskazuje na uszkodzenie czujnika bądź koronki czy pola magnetycznego, nie wiem jak tam jest.
    Bierz komputer i podczas jazdy i przy zwalnianiu i ruszania gdy to występuje kontrola które koło wysyła zła prędkość.
  • Poziom 4  
    Tyle ze komputer nic nie wykrył. Koronki są całe i czysto bo przy wymianie tarcz je również czyścilem i sprawdzałem. A gdzie ogólnie wpiete są czujniki abs? Bo nie mogę namierzyć ich podłączenia
  • Poziom 39  
    Nie wykrył błędów i nie musi wykryć, sprawdź parametry na żywo, jakie podczas usterki widzi prędkości kół. Tylne mogą być łączone pod kanapą tylna, przednie chyba po osłoną nadkola.
  • Poziom 4  
    Ok. Dzięki za pomoc. Tylko co sprawdzenia na żywo to nie wiem czy się uda gdyż komputer nie widzi poszczególnych kół
  • Poziom 39  
    Jak to nie widzi? Czym niby robisz diagnozę?
  • Poziom 4  
    A kolega ma jakiś program Vd coś tam do diagnostyki

    Dodano po 2 [minuty]:

    VCDS dokładnie taki ma
  • Poziom 19  
    No to VCDS em sprawdzisz prędkości kół bez problemu, tylko powyżej pewnej prędkości zrywa połączenie i to jest normalne. Musicie jechać nie za szybko i patrzyć na prędkości, będzie widać które koło wariuje.

    Jeżeli koronka jest bardzo skorodowana czasem wyczyszczenie nie wystarczy.
  • Poziom 4  
    Aha. No szczerze mówiąc to troszkę tam na nich rdzy widziałem i mówisz że to morze być przyczyna?
  • Poziom 19  
    No miałem taki przypadek że po wyczyszczeniu do czystego, zostały wżery i nadal było to samo. Ale to muszą być naprawdę głębokie wżery. Dopiero jak wymieniłem koronkę to problem zniknął. Było to z tyłu, samą koronkę można kupić i wymienić.

    Ale tak jak napisane wyżej, najpierw diagnoza komputerem, bo najczęściej problem jest w jednym kole i widać to patrząc na prędkości kół. Widać, że np. prędkość jednego koła jest inna i "skacze".
    Trzeba się przejechać w dwie osoby z komputerem.
  • Moderator Samochody
    Któryś przedni czujnik siedzi za daleko od koronki. Standard w tych autach, tak samo jak w Passatach i Audi B5.
  • Poziom 4  
    Może tak być kolego bo z prawej strony wyszedł bez problemu... mówię tu o przodzie.
    Ale z lewej strony nie chciał wyjść i wydaje mi się ze nie dochodz do końca bo wchodzi z opormi. Ja bym też stawiał na niego ale najpierw sprawdzę z podłączonym komputerem tak jak tu kolega sugeruje
  • Moderator Samochody
    Na komputerze trudno to zobaczyć, bo to dzieje się tak że pozostałe koła widzą np 2/km a jedno 0, jedziesz trochę szybciej i już wszystkie równo pokazują.
  • Poziom 4  
    Witam ponownie....
    Ostatnio zaczęło mi również się pocić i odrobinkę lecieć z pompy ABS jednej z sekcji...
    To jest zaślepka czy tam jest śruba i czy można to samemu jakoś naprawić....Audi 80 B4 1.6 ADA - ABS
  • Poziom 4  
    Witam. Problem z ABS rozwiązany.... Mianowicie Odpowietrzyłem jeszcze raz cały układ hamulcowy i wyregulowałem czujniki przy kołach i problem ustał.
    Ale nadal nie wiem co zrobić i jak z cieknącą sekcją na pompie ABS