Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Proxima zero GHz czy to dobry wybór a jakie ma wady

20 Sie 2017 13:23 3666 10
  • Poziom 8  
    Witam zwykle najczęściej montowalem zabezpieczenie samochodu przed kradzieżą jakiś ukryty przełącznik, ale ostatnio pomyślałem żeby trochę sobie ułatwić życie i mniej roboty więc znalazłem coś takiego immobiliser blokada zapłonu "Proxima zero GHz"
    Spodobało mi się to iż jest o bardzo małych wymiarach( mniejszego nie znalazłem) ma wbudowany przekaźnik i dosłownie 4 kabelki do podpięcia tkz. bezobslogowy z pilotem który wykrywa moja obecność i załącza automatycznie przekaźnik.
    Mam mały dylemat zwykle byłem przeciwnikiem montowania gotowych zabezpieczeń czy alarmów, własne odcięcie kabelki w odpowiednim miejscu sk
    utkuje tylko tym albo laweta albo popchaja autko i tyle.
    Zastanawia mnie częstotliwość na jakiej pracuje ten immobiliser czyli 2,4 GHz, na stronie nie napisali czy jest ze zmiennym kodem czy nie, czego mogę się obawiać montujac coś takiego, czy fachowcy mają możliwość skopiowanie sygnału z takiego zabezpieczenia?
    Chciałbym sobie ułatwić życie a nie utrudnić, nie chce mi się bawić w zalanczanie ukrytego przełącznika, zresztą podpiąć to i schować o wiele mniej roboty.
  • Relpol przekaźniki

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    mobil6000 napisał:
    czego mogę się obawiać montujac coś takiego

    Nie w każdym modelu samochodu można "łatwo" zamontować Proximę zero GHz.
    Aby ta blokada była skuteczna - trzeba dobrze poznać jej logikę działania.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 8  
    Model autka to audi a4 B7 1,9 tdi
    Właśnie chciałbym poznać mankamenty tego zabezpieczenie i oczywiście jak najbardziej żeby to było skuteczne. Przy tej blokadzie wyeleminowalbym buzer i diodę sygnalizująca co tylko ułatwia robotę zlodziejowi a sam moduł Proxima byłby w takim miejscu gdzie diabeł mówi dobranoc, oczywiście biorąc pod uwagę podmiane ECU autko też by nie zapaliło.
    Może kolega by mi powiedział czy to dobry wybór ta Proxima a może sa na rynku inne podobne moduły zabezpieczające autko o podobnych gabarytach?
    Nie chciałbym tylko usłyszeć że taka Proxime zlodziejaszki dezaktywuja swoimi zabawkami bardzo szybko jeśli są takie

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    mobil6000 napisał:
    chciałbym poznać mankamenty tego zabezpieczenie

    Brak wejścia [15], czyli +12V po przekręceniu stacyjki.

    mobil6000 napisał:
    sa na rynku inne podobne moduły zabezpieczające autko o podobnych gabarytach?

    np. Immobiliser Noxon IM 100
    ... wejdź na Aliexpress i wpisz w wyszukiwarkę frazę: '2.4 GHz samochodowy immobilizer'
    i od razu będziesz wiedział co chcesz zamontować !
  • Poziom 8  
    Poczytałem o specyfikacji Proxima i noxon oraz rzuciłem okiem na aliexpres, wychodzi na to że niczym one się nie różnią po za tym że mają więcej bajerów.
    Każdy z nich ma być podpięty pod zasilanie plus stacyjki ale jedna rzecz mnie denerwuje iż po odpaleniu autka przez osobę bez identyfikatora system jest aktywny przez kilka do kilkunastu sekund jeśli dobrze doczytałem instrukcje działania. To mnie bardzo zniechęca do tego, jeśli się mylę proszę mnie poprawić. Dzwoniąc do osoby sprzedajacej Proxime osoba ta powiedziała mi że bez pilota przekaźnik jest rozwarty, natomiast instrukcja podaje że przez kilkanaście sekund system jest aktywny

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    mobil6000 napisał:
    przez kilkanaście sekund system jest aktywny

    Dobrze przeczytałeś.
    Dlatego "skuteczny" montaż tej blokady wymaga doświadczenia i nie do każdego samochodu się nadaje.
  • Poziom 43  
    mobil6000 napisał:
    czywiście biorąc pod uwagę podmiane ECU autko też by nie zapaliło

    Ecu na podmianę ma swoje zasilanie raczej chyba że tniesz czujnik wała,zawór ciśnienia cr. itp..Lepiej też zabezpieczyć ecu przed podmianą ;)
  • Poziom 8  
    Założeniem tego zabezpieczenia wziąłem pod uwagę podmiane ECU to priorytet.
    Niestety dalej mam dylemat odnośnie dobrania małego bezobslugowego zabezpieczenia typu Proxima nexus które idą z tego samego worka, które po każdym włączeniu zapłonu mają zwłokę od kilku do kilkunastu sekund po czym zabezpieczenie jest aktywowane.
    Znalazłem jakiś nie markowy bezobslugowy sterownik ale nie ma do niego opisu specyfikacji, a w ciemno coś kupować to mi się nie uśmiecha
  • Poziom 10  
    A czy sensem Proximy Zero nie jest to, że jest tak naprawdę antynapadem? Po odpaleniu samochodu jak nie wykryje sygnału pika trochę i samochód gaśnie po czym nie da się ponownie uruchomić. Tak przynajmniej wyczytałem jak się tym zabezpieczeniem interesowałem. Czyli złodziej przejedzie kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt m po czym zostaje z samochodem na środku drogi. Czy taki sposób działania należy traktować jako minus, czy jako plus? Oczywiście zakładając, że funkcjonujemy w warunkach prawnych, które na to zezwalają. Jak samochód jest na normalny kluczyk, to powinno dać się to zamontować, gorzej jak na kartę?
  • Poziom 8  
    Proxima i inne tego typu wynalazki po każdorazowoym włączeniu zapłonu bez identyfikacji blokada zalancza się dopiero po kilkunastu sekundach, za ten czas można daleko odjechać. Pewnie jest to podyktowane przepisami czy normami, napewno tego nie uznaje za plus. Najlepiej byłoby przeprogramowac Proxime albo poszukać innego wynalazku
  • Poziom 2  
    Mój teściu chciał kiedyś przestawić moje auto. Wziął tylko kluczyki bez identyfikatora. Auto ładnie odpaliło przejechał kilka metrów i stanął na środku drogi.takze ja uważam za plus te zwłokę w działaniu. Złodziejka,jej zostaje na środku drogi z autem które nie chce odpalić.