logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Światłowód Netia 100mb/s - jaki router kupić?

sqnhed 24 Sie 2017 12:50 3609 1
REKLAMA
  • #1 16660639
    sqnhed
    Poziom 9  
    Ocena: 2
    Cześć,

od kilku lat jestem posiadaczem internetu światłowodowego 100 mb/s od Netii - jak zakładałem to był to jeszcze Dialog, ale potem Netia ich kupiła. Po kablu połączenie jest OK, faktycznie osiąga 100 lub prawie 100 mb, natomiast przez wi-fi zawsze były problemy. Ostatnimi czasy prędkości są niestabilne i dużo niższe niż oczekuję (od 15 do 40 mb/s) co zapewne jest spowodowane starym/słabym routerem. Np. pliki z firmowego serwera FTP nie ściągają mi się szybciej niż 2MB na sekundę. Chciałbym kupić router, który umożliwi mi pełne (lub prawie pełne) wykorzystanie prędkości mojego łącza. Przyznaję, że jestem zielony w tym temacie, ale postaram się opisać jak to wygląda:

Internet podłączony jest w taki sposób, że ze skrzynki na klatce schodowej mam poprowadzony do mieszkania kabel światłowodowy (taki cienki żółty). Ten kabel dochodzi do modemu Alcatel Lucent, który z kolei łączy się kablem ethernet z moim aktualnie używanym routerem TP Link: TL-WR740N,

W laptopie mam kartę sieciową Intel(R) Dual Band Wireless-AC 7265. Z tego co się orientuję to chyba niezła karta, z obsługą częstotliwości 2.4 i 5 GHz.

Teraz pytanie co kupić? :) Mieszkam w bloku, sygnał z routera musi przejść maksymalnie przez 2 niezbyt grube ściany (budownictwo z czasów Gierka), więc może warto zainwestować w router z obsługą 5Ghz? Czy jeszcze na coś zwrócić uwagę? Może macie jakieś konkretne modele, które polecacie? Nie chcę brać tego całego Netiaspot, wolałbym jakiś niezależny sprzęt. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
  • REKLAMA
  • #2 16660702
    jprzedworski
    Specjalista Sieci, Internet
    Ocena: 827
    Najpierw zainstaluj sobie:
    http://www.download.net.pl/1770762/inssider/