Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Laguna III 2008 2.0PB - Podłączenie, wymiana pompy wspomagania

bolekf2 31 Aug 2017 16:19 9084 9
  • #1
    bolekf2
    Level 15  
    Witam problem dotyczy samochodu jak w temacie.
    Auto jest po lekkiej stłuczce, w wyniku której uszkodzona została pompa wspomagania. Została zamontowana używana pompa, ale nie działa. Czy ktoś przerabiał ten temat i podpowiedziałby, czy pompę trzeba w jakiś sposób adoptować do samochodu?
    Może posiada ktoś schemat elektryczny pompy wspomagania do Laguny III, jak z tematu.
    Pozdrawiam
  • #2
    damdam

    Level 34  
    może pompa wymontowana z auta po stłuczce - wtedy konieczne odblokowanie testerem.
  • #3
    bolekf2
    Level 15  
    Wspomaganie działa, ale bardzo słabo, na postoju ciężko się kręci kierownicą. Kiedy samochód jest w ruchu jest w miarę dobrze. W sterowniku wspomagania nie ma żadnych błędów, jedynie nie zgadza się Vin, nie wiem, czy może to mieć jakiś wpływ, ale raczej nie, skoro nie wyrzuca żadnych usterek.
    Czy te wszystkie objawy wskazują na uszkodzenie używanej pompy?
    Spytam jeszcze może ktoś posiada informacje jaki dokładnie płyn wspomagania ma być zalany do tego układu
  • #4
    bolekf2
    Level 15  
    Pompa wymieniona na kolejną używaną i jest to samo. Zalana olejem Febi 06161 wg katalogu odpowiadający zamiennik.
    Podłączona została pod clipa, nie ma żadnych błędów w elektronice pompy, ani błędów związanych z pompą w innych sterownikach, jedynie w używkach nie zgadza się Vin, może jakieś mechaniczne uszkodzenie po stłuczce? Jak to zdiagnozować
  • #5
    damdam

    Level 34  
    może przekładnia oberwała też?
  • #6
    milejow
    Level 43  
    bolekf2 wrote:
    Podłączona została pod clipa, nie ma żadnych błędów w elektronice pompy

    Jak kręcisz kierownicą to jaki masz pobór prądu przez silnik pompy podczas podglądu na Clipie?
  • #7
    bolekf2
    Level 15  
    Przy kręceniu kierownicą pobór prądu się zwiększał, teraz nie potrafię sobie przypomnieć dokładnie, ale o ile dobrze pamiętam z wielkości 1-2A do nawet 20, z tym, że nie pamiętam, czy wartości były dokładnie takie. W każdym razie clip rejestrował, że pobór prądu sporo się zwiększał, przy kręceniu kierownicą
  • #8
    bolekf2
    Level 15  
    Wymieniona maglownica i nadal to samo, jak sądzicie, czy problem może być w adaptacji pompy do samochodu, jeśli nie ma żadnych błędów w sterowniku?
    Żeby dopisać ją wg procedury do auta, włącznie ze zmiana Vin, trzeba zrobić ją chyba na Virgin, ponieważ Clip nie puszcza programowania. Czy ktoś potrafiłby tego dokonać?
  • #9
    kaldach
    Level 17  
    Możesz spróbować przeprowadzić konfigurację automatyczną pompy - Clipem. Ogólnie wspomaganie elektrohydrauliczne w LIII chodzi nieco ciężej niż hydrauliczne.