Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna III 2008 2.0PB - Podłączenie, wymiana pompy wspomagania

bolekf2 31 Sie 2017 16:19 1170 9
  • #1 31 Sie 2017 16:19
    bolekf2
    Poziom 15  

    Witam problem dotyczy samochodu jak w temacie.
    Auto jest po lekkiej stłuczce, w wyniku której uszkodzona została pompa wspomagania. Została zamontowana używana pompa, ale nie działa. Czy ktoś przerabiał ten temat i podpowiedziałby, czy pompę trzeba w jakiś sposób adoptować do samochodu?
    Może posiada ktoś schemat elektryczny pompy wspomagania do Laguny III, jak z tematu.
    Pozdrawiam

    0 9
  • #2 31 Sie 2017 20:53
    damdam

    Poziom 33  

    może pompa wymontowana z auta po stłuczce - wtedy konieczne odblokowanie testerem.

    0
  • #3 04 Wrz 2017 09:28
    bolekf2
    Poziom 15  

    Wspomaganie działa, ale bardzo słabo, na postoju ciężko się kręci kierownicą. Kiedy samochód jest w ruchu jest w miarę dobrze. W sterowniku wspomagania nie ma żadnych błędów, jedynie nie zgadza się Vin, nie wiem, czy może to mieć jakiś wpływ, ale raczej nie, skoro nie wyrzuca żadnych usterek.
    Czy te wszystkie objawy wskazują na uszkodzenie używanej pompy?
    Spytam jeszcze może ktoś posiada informacje jaki dokładnie płyn wspomagania ma być zalany do tego układu

    0
  • #4 05 Wrz 2017 17:50
    bolekf2
    Poziom 15  

    Pompa wymieniona na kolejną używaną i jest to samo. Zalana olejem Febi 06161 wg katalogu odpowiadający zamiennik.
    Podłączona została pod clipa, nie ma żadnych błędów w elektronice pompy, ani błędów związanych z pompą w innych sterownikach, jedynie w używkach nie zgadza się Vin, może jakieś mechaniczne uszkodzenie po stłuczce? Jak to zdiagnozować

    0
  • #5 05 Wrz 2017 19:14
    damdam

    Poziom 33  

    może przekładnia oberwała też?

    0
  • #6 05 Wrz 2017 22:58
    milejow
    Poziom 42  

    bolekf2 napisał:
    Podłączona została pod clipa, nie ma żadnych błędów w elektronice pompy

    Jak kręcisz kierownicą to jaki masz pobór prądu przez silnik pompy podczas podglądu na Clipie?

    0
  • #7 05 Wrz 2017 23:28
    bolekf2
    Poziom 15  

    Przy kręceniu kierownicą pobór prądu się zwiększał, teraz nie potrafię sobie przypomnieć dokładnie, ale o ile dobrze pamiętam z wielkości 1-2A do nawet 20, z tym, że nie pamiętam, czy wartości były dokładnie takie. W każdym razie clip rejestrował, że pobór prądu sporo się zwiększał, przy kręceniu kierownicą

    0
  • #8 07 Wrz 2017 12:13
    bolekf2
    Poziom 15  

    Wymieniona maglownica i nadal to samo, jak sądzicie, czy problem może być w adaptacji pompy do samochodu, jeśli nie ma żadnych błędów w sterowniku?
    Żeby dopisać ją wg procedury do auta, włącznie ze zmiana Vin, trzeba zrobić ją chyba na Virgin, ponieważ Clip nie puszcza programowania. Czy ktoś potrafiłby tego dokonać?

    0
  • #9 10 Wrz 2017 10:27
    kaldach
    Poziom 17  

    Możesz spróbować przeprowadzić konfigurację automatyczną pompy - Clipem. Ogólnie wspomaganie elektrohydrauliczne w LIII chodzi nieco ciężej niż hydrauliczne.

    0
  • #10 12 Wrz 2017 22:24
    genek1000
    Poziom 28  

    W niektórych wersjach Laguny III kierownica na postoju kręci się ciężko , odczucie jakby było słabe wspomaganie.
    Ten typ tak ma :D

    0