Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

volvo fh 460 - błąd czujnika wałka rozrządu mid128sid21fmi2

15 Wrz 2017 23:53 3216 46
  • Poziom 13  
    Witam problem z volvo polega na tym że po odpaleniu zapala się błąd czujnika wałka rozrządu, wymienione przewody od sterownika silnika do czujnika wałka, czujnik wałka,przewody czujnika położenia wału,czujnik położenia wału. po wypięciu czujnika koła zamachowego zapala się błąd czujnika koła zamachowego ale gaśnie błąd czujnika wałka. po wypięciu czujnika wałka rozrządu nie słychać zmiany pracy silnika, po wypięciu czujnika koła zamachowego jest wyraźna zmiana pracy silnika. Więc po wszystkich zabiegach przyszedł czas na pomiary sterownika i tutaj pojawił się problem związany z brakiem danych. w starych sterownikach na pinach wałka i koła mierząc na gnieździe sterownika są te same oporności 775-945 ohm w tym przypadku na czujniku koła jest około 1000 ohm a na czujniku wałka 0 ohm. Na zgaszonym silniku sterownik widzi czujnik odpala normalnie ale po odpaleniu zgłasza usterkę "brak sygnału lub sygnał przerywany" czy ktoś jest w stanie coś p[odpowiedzieć?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 34  
    Co do pytania o sterownik faktycznie jest różnica funkcji pinów złącza, ale to tylko na pompie wtryskowej, gdzie tam ten sam kod usterki znaczy zupełnie co innego. Niezrozumiałe są jak dla mnie te Ω na pinach sterownika, bo coś źle interpretujesz pomiary z Impacta. Chodzi po prostu o opór czujników. Z tego wychodzi, że czujnik wałka ma zwarcie. Tak to opisałeś. Więc niby jakim cudem to chodzi. Coś to jedno wyklucza drugie. Ech, weź to jeszcze raz przemyśl. Dodam, że w tej sytuacji obowiązkowo do ustalenia biegunowość czujników z pomocą oscyloskopu.
  • Poziom 13  
    Robię pomiar na odłączonym sterowniku na pinach które wychodzą na czujnik wału i na czujnik wałka na pinach wału jest opór a na pinach wałka jest zero. Pytanie czy tak powinno być?
  • Poziom 34  
    Pisałeś jak było w ch.. późno i tak się czepiłem, że źle pojąłeś instrukcje serwisową. Zwarcie a skąd. Jest jakiś błąd w sztuce mierzenia, bo czujnik z usterką by tak nie chodził. Siądź i na spokojnie patrzaj co te instrukcje każą robić. Przy sztukowaniu przewodów (sytuacja klasyczna) możliwe są cztery możliwości zamiany, tj dwie czujnik-czujnik plus dwie względem GMP. Jak nie jesteś pewny tego na 100%, to niestety ostatnie do ustalenia z pomocą oscyloskopu (aby nie pomylić punktu wtrysku) i niestety do kwadratu, bo będzie potrzebny drugi samochód.
  • Poziom 13  
    Nie ma możliwości że kable są pomylone a czujniki są nowe na samym zapłonie sterownik widzi czujnik wałka a po odpaleniu jest błąd sygnału czujnika wykluczam czujniki i przewody
  • Poziom 34  
    To może wkleję małym drukiem żeby nie zajmować strony.

    Informacje ogólne
    Obroty wałka rozrządu.
    Komponent: (B05) Czujnik obrotów koła zamachowego

    Kod usterki
    FMI 2
    Błąd danych.

    Warunki wygenerowania kodu usterki:
    Krzywe krzywki i koła zamachowego nie pasują do siebie.
    Możliwa przyczyna:
    Usterka czujnika.
    Odwrotna biegunowość przewodów.
    Reakcja jednostki sterującej silnika:
    Wygenerowanie kodu usterki.
    Zauważalne objawy zewnętrzne:
    Wzrost zużycia paliwa.
    Problemy z rozruchem.
    Nierówna praca silnika.
    Odpowiednie działanie:

    FMI aktywny
    28432–3MID 128 SID 21 Czujnik polozenia walka rozrzadu, kontrola.
    Odpowiednie działanie:
    Patrz informacja serwisowa Sygnały wałka rozrządu i koła zamachowego, lokalizowanie usterek (Lista kontrolna H), Diagnostyka, grupa 2846.
    FMI nieaktywny

    Ten FMI jest aktywny wyłącznie przy pracującym silniku. Jeżeli silnik jest wyłączony, to kod usterki pokazany zostanie jako nieaktywny (przy odczycie kodów usterek)


    Kolego wiesz co nawet nie śmiem wspominać o kołach zębatych, bo normalnie wtyd. Jak tak, to pozostaje tylko i wyłącznie oscyloskop dwukanałowy, albo co jeszcze ? Podmiana kasety.
  • Poziom 13  
    Koła ok ustawienie ok

    Dodano po 2 [minuty]:

    Stąd pytanie w na samym początku na temat kontroli na pinach sterownika
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 28  
    -> kaczy2214

    Nie podałeś najważniejszej informacji; to się zrobiło nagle, w czasie eksploatacji, czy jest to skutek jakichś napraw? Jeśli tak, to co było robione?
  • Poziom 13  
    Auto po wymianie kabiny kupione z Niemiec przebieg około 400000. Usterka jest od początku , nikt nic nie wie
  • Poziom 28  
    kaczy2214 napisał:
    Cytat:
    Robię pomiar na odłączonym sterowniku na pinach które wychodzą na czujnik wału i na czujnik wałka na pinach wału jest opór a na pinach wałka jest zero. Pytanie czy tak powinno być?


    Zmierz omomierzem opór na pinach czujnika wałka i czujnika koła zamachowego po zdjęciu wtyczek. Zmierz omomierzem opór obydwu czujników na pinach wtyczki przy kasecie silnika (ECU ), po zdjęciu wtyczki z kasety. Podaj nam zmierzone wartości.
  • Poziom 13  
    92 na obu czujnikach i tyle samo mierząc przez kable od wtyczki sterownika, takie są wartości nowych oryginalnych czujników.
  • Poziom 28  
    kaczy2214 w # 16 napisał:
    Cytat:
    92 na obu czujnikach i tyle samo mierząc przez kable od wtyczki sterownika, takie są wartości nowych oryginalnych czujników.

    kaczy2214 w # 3 napisał:
    Cytat:
    Robię pomiar na odłączonym sterowniku na pinach które wychodzą na czujnik wału i na czujnik wałka na pinach wału jest opór a na pinach wałka jest zero.


    kaczy2214 w # 1 napisał:
    Cytat:
    w starych sterownikach na pinach wałka i koła mierząc na gnieździe sterownika są te same oporności 775-945 ohm w tym przypadku na czujniku koła jest około 1000 ohm a na czujniku wałka 0 ohm


    Informacje które podajesz są sprzeczne.

    Możesz to jakoś wyjaśnić, które wyniki są rzeczywiście zmierzonymi?

    Jeśli mamy ci pomóc to musisz podawać prawdziwe wyniki pomiarów, na razie ściemniasz i niepotrzebnie tracimy czas.
  • Poziom 13  
    Odsyłam do pierwszego wpisu i proszę przeczytać jeszcze raz i powoli tam jest mowa o pinach sterownika a nie pinach wiązki silnika. Moje pytanie dotyczyło pomiaru oporności na pinach samego sterownika i wartości na pinach sterownika a nie pomiary czujników i przewodów między sterownikiem a czujnikami bo z takimi bzdurami bym tu nie przychodził a na moje pytanie odpowiem sam w poniedziałek. W pytaniu pominąłem takie bzdury jak sprawdzanie czujników,kabli,ustawienia rozrządu, uszkodzeń kół, uszkodzeń koła zamachowego bo to są podstawy.
  • Poziom 34  
    Kolego to jest proste. Wszystkie cztery piny to wejścia analogowe i do każdego z nich z osobna (podkreślam) jest przypisany osobny identyfikator. Z kolei obydwie pary wejść są symetryczne względem pewnego potencjału (tak jak przy każdym czujniku indukcyjnym) co do sygnału, który sterownikowi służy do wykrywania "jakiegoś" z góry ustalonego prądu upływu we wiązce przewodów i jest to w zdecydowanej większości przypadków jakieś plus 2.5V panujące na każdym z tych pinów (niezależnie czy czujnik wpięty czy wypięty). Zarówno sygnał jak i potencjał offsetu mierzymy w razie problemów jak najbliżej złącza ECU. Natomiast pomiary na opór nic sensownego nie są w stanie powiedzieć w tej sytuacji zaniku synchronizacji czasowej, bo tylko i wyłącznie tego dotyczy ten SID21 FMI2. A nawet są nie na miejscu, bo jak mówiłem każde z tych wejść ma przypisany własny ID, toteż w razie przesunięcia offsetu ma to być zasygnalizowane adekwatnym kodem usterki.
  • Poziom 13  
    Takie odpowiedzi mnie interesują a nie Kuźwa patrzenie czy kabelek nie zamieniony. W poniedziałek sprawdzę sterownik
  • Poziom 28  
    kaczy2214 napisał:

    Cytat:
    Moje pytanie dotyczyło pomiaru oporności na pinach samego sterownika


    Mierzysz wyjścia z ECU omomierzem???? :D

    A tak z ciekawości, na włączonej, czy na wyłączonej stacyjce? :D

    Życzę sukcesów w naprawach.

    Pozdrawiam Maciek_M
  • Poziom 34  
    Kolego Kaczy podstawowy powód błędu to zmiana biegunów także trzeba to przyjąć na klatę i już.
  • Poziom 13  
    Według instrukcji serwisowych koleszko ;)

    Dodano po 13 [minuty]:

    Hektar sugerujesz zamianę przewodów?
  • Poziom 28  
    Jak profesjonalista, profesjonaliście, " według instrukcji serwisowych", doradzam "Test Synchronizacji Czujników" - numeru operacji V-cads nie pamiętam, ale znajdziesz po opisie.

    Wynik pozwoli wyeliminować "mechanikę", i zobaczysz jak ECU widzi obydwa czujniki - i wszystko będzie jasne.

    Nie znając historii auta, przy tych objawach zacząłbym od tego testu, jako podstawowego.

    Jeśli już go robiłeś, to prośba o pokazanie wyniku - zrzut ekranu wystarczy, zobaczymy co dalej.
  • Poziom 28  
    Moim zdaniem jako elektronika jeśli mierzysz piny na sterowniku w miejscu wejść czujników obrotu to wartość rezystancja powinna być podobna. Jeśli wartość wejścia czujnika obrotów wałka rozrządu wynosi "0" omów to wejście to jest uszkodzone. Najprawdopodobniej przepięcie na wejściu czujnika wałka w ECU uszkodziło kondensator wejściowy powodując zwarcie do masy.
  • Poziom 34  
    Średnio możliwe, tylko przedmówco takim błędem jak FMI4 co się dopatrujesz, to zainteresowany się nie pochwalił.
  • Poziom 28  
    Przeglądałem posty ale nie zauważyłem aby autor tematu wspomniał o kodach błędów jakie się pojawiają. Może wskazane było by aby je podał chyba że coś przeoczyłem.
  • Poziom 28  
    -> stanisławpiotr

    Kod błędu podany jest w tytule postu

    Cytat:
    volvo fh 460 - błąd czujnika wałka rozrządu mid128sid21fmi2
  • Poziom 13  
    Na pinach sprawnego sterownika opory są identyczne
  • Poziom 28  
    Wybaczcie moją ślepotę dzięki za uświadomienie. Jednak podtrzymuję swoją wypowiedź fmi2 dopuszcza uszkodzony czujnik.To prawda że przy fm3 jest informacja o zwarciu do masy lub plusa i jeśli masz rację to proszę autora o wypięcie czujnika i sprawdzenie czy wystąpi ten sam błąd. Ale jeśli nie wystąp fmi3 to mój trop jest trafny bo przy zwarciu do masy brak będzie monitorowania wejścia czujnika. Jeszcze jedna uwaga jeśli chodziło by o złą wartość sygnału to bł na postoju byłby błędem zapamiętanym i była by możliwość jego skasowania. Pojawiał by się w momencie uruchomienia silnika i stawał by się błędem stałym. Jeśli tak jest to możliwe że masz rację i moja sugestia jest mylna choć miałem z nie jeden sterownik na stole i nie zdarzyło mi się aby wejście miało "0" rezystancję.
  • Poziom 34  
    No to niech ktoś zapoda zrzuty ekranu z tego VCADS co tam jest do podejrzenia. Kaczy może co tam pokrzywiło, może co wpadło jaka nakrętka w tryby, czy co.

    Dodano po 30 [minuty]:

    Z instrukcji Volva.

    Pomiar rezystancji multimetrem.
    Kluczyk w położeniu stop.
    Pomiar strony jednostki sterującej silnika.
    Jednostka sterująca silnika podłączona.
    Złącze komponentu odłączone.

    Punkty pomiarowe Wartość oczekiwana
    1 - Masa R ≈ 75 -110 kΩ
    2 - Masa R ≈ 75 -110 kΩ
    1 - 2 R ≈ 775 -945 Ω

    VCADS Pro: 28420–3 Sygnały koła zamachowego i wałka rozrządu, kontrola.
  • Poziom 13  
    Stanisławpiotr . Na postoju błąd jest zapamiętany i da się go skasować dopiero po odpaleniu pojawia się jako aktywny
  • Poziom 34  
    cd..

    Styk Typ sygnau Funkcja Typ silnika
    A7 Wejcie analogowe Obroty silnika, czujnik waka rozrzdu D12C, DH12C, DH12D
    A18 Wejcie analogowe Obroty silnika, czujnik waka rozrzdu D12C, DH12C, DH12D
  • Poziom 13  
    Jakieś objaśnienie do tego ???
  • Poziom 34  
    Powyżej nagłowek, a poniżej info -> skopiowane z tabeli pinout sterownika.