Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Matiz,jak zdemontować kostkę ze stacyjki.

05 Sie 2005 12:06 65683 55
  • Poziom 10  
    witam Jak wymontować wkład od stacyjki w matizie?Dzięki za podpowiedź.
    Padły mi styki.
  • Poziom 13  
    witam!!!!!!!!!!
    prawdopodobnie jest taka jak w lanosie,bądź podobnie zamocowana,nie jestem tego pewien,podaje do lanosa może się przydać,zdjać obudowę przy kierownicy (dwie części)odłączyć kostkę ale nie tą z tyłu tylko taką małą z przodu stacyjki,należy włożyć kluczyk i w razie jak jest zablokowana kierownica odblokować,od strony zegarów w stacyjce jest małe wycięcie w którym to siedzi bolczyk,należy go wcisnąć najlepiej małym gwoździkiem i pociągnąć kluczykiem wkład,po wymianie nalezy podłączyć komputer i wprowadzić nowe ustawienia dla dwóch nowych kluczyków
  • Poziom 11  
    styki są takie same jak w oplach (vectra a na pewno) i wystarczy wymienić kostkę bez wyjmowania bębenka stacyjki...koszt takiej kostki to ok. 25 zł ale nie w ASO :)
  • Poziom 10  
    Niestety, to musi być inaczej jak w lanosie-nie znalazłem bolczyka,wytropiłem co padło-pękł trzpień czy płetwa przełączająca styki.Chyba jedyny sposób to zdemontować całość.
  • Poziom 10  
    Zrobione w ASO.Demontaż wkładu możliwy po wyjęciu kostki i z lewej strony drutem wgniatamy zapadkę-kluczyk na poz2.dzięki i pozdrawiam.
  • Poziom 21  
    Odświeżam po latach.
    Gdzie z lewej strony trzeba wepchnąć tę zapadkę? Szukam, wpycham, kombinuję i nic. Proszę pomóżcie.
  • Poziom 25  
    rozbierz obudowę i patrząc od przodu około 3 cm od strony z której wkładamy kluczyk w górnej części stacyjki ( rzeczywiście słabo to widać ). Mały otwór 1mm średnicy. Kluczyk w pozycji II.

    powodzenia
  • Poziom 21  
    Znalazłem otwór. Dostęp straszny ale udało się włożyć gwóźdź (gwoździk). Jednak nie czuję, że coś przesuwam czy wciskam. I nie chce wyjść. Wieczorem spróbuję jeszcze raz.
  • Poziom 21  
    Zrobiłem i wszystko działa. Ale po kolei.
    Kluczyk należy ustawić na pozycję "trochę" przed dwa i włożyć gwózdek. Wkład wyszedł bez problemów. Pojechałem do sklepu i okazało się, że wkład do Matiza kosztuje 100zł. To dużo. Jednak gdzieś wyczytałem, że identyczne wkłady stosuje się w Oplach. Po oględzinach zaryzykowałem i kupiłem takowy za 35zł. Rozebrałem go. Przełożyłem zasuwki od mojego połamanego, żeby kluczyk pasował. Zamontowałem i wszystko działa. Dziękuję za pomoc.
  • Poziom 12  
    Ostatnio przytrafiło mi się to samo: pękł ten trzpień w stacyjce.

    Może komuś przyda się zdjęcie, strzałka wskazuje gdzie wcisnąć "gwoździk" albo coś cieniutkiego:
    Matiz,jak zdemontować kostkę ze stacyjki.

    Zdjęcie z już wyciągniętym wkładem.
    Przełożone blaszki do nowego wkładu, wszystko działa jak należy ;)
  • Poziom 1  
    Mam jeszcze jedno małe pytanko :
    Cy trzeba demontować kostkę z lewej strony stacyjki ?

    Dobra już wiem !!!
  • Poziom 1  
    PANOWIE, Błagam o pomoc. Ten sam problem.

    Samochód NIE otwiera się i nie zamyka (z pilota).

    Siedzę w środku i bez włożenia kluczyka do stacyjki na tablicy z zegarami świecą się czerwone kontrolki, działają światła, klakson, radio, szyby.
    Wkładam kluczyk do stacyjki i wchodzi normlanie. Nie czuć tego że przeskakują poziomy - chodzi luźno. Nie ma możliwości odpalenia.

    Otóż rozkręciłem przed chwilą plastik. Włożyłem kluczyk do stacyjki i przekręciłem, włożyłem gwoździk i dopchnąłem go śrubokrętem. Stacyjka ani drgnie. Wymontowałem te kostke po lewej stronie i ponowiłem próbę, dalej nic...Może jakieś porady ?
  • Poziom 21  
    Kluczyk należy ustawić na pozycję II, wepchnąć gwoździk i próbować wyszarpnąć ciągnąc za kluczyk. Czasami wychodzi lekko a czasami z ogromnymi oporami. Nie znam innego sposobu. Mnie się udało.
  • Poziom 2  
    pomocy!! mam pytanie , czy przy wymianie stacyjki w matizie z imobilajzerem wystarczy wymienić wkład i będzie ok? czy trzeba dodatkowo programować nowy klucz . i jak dostać się do zamka drzwi (mam wkłady do wymiany).
    pozdrawiam .
  • Poziom 18  
    trzeba programować immo. jeśli chodzi o drzwi to trzeba zdjąć tapicerkę.
  • Poziom 16  
    Jeżeli wymieniasz stacyjkę to trzeba przeprogramować immobilizer do nowego kluczyka, tylko w serwisie Daewoo, ( koszt ok. 150 pln ). Ja poszedłem do punktu dorabiania kluczy z nową i starą stacyjką i za 40 zł, fachman dopasował mi stary kluczyk do nowej. Uniknąłem w ten sposób także roboty z przekładaniem wkładek w drzwiach ( niepotrzebnie kupowałem komplet - mogłem zaoszczędzić 35 zet ). Pzdr
  • Poziom 21  
    Jak wcześniej pisałem wszystko zrobiłem samodzielnie bez przekładania wkładek w drzwiach. Trzeba rozebrać całą stacyjkę starą i przełożyć zastawki do nowej. 30 min pracy.
  • Poziom 2  
    mam pytanie odnosnie wymiany wkladu stacyjki w matizie. Jak włożyc nowa stacyjke?? Cos blokuje, probowalem na 100 spoobow ja wlozyc ale nie udaje mi sie to. Prosze o szybka odpowiedz.
  • Poziom 21  
    Trzeba kluczyk ustawić na pozycję II i wpychać. Moja też wchodziła z oporami ale dała się wepchnąć. Jednak ponowne jej wyjęcie będzie chyba problemem.
  • Poziom 25  
    wkład powinien wchodzić bez oporów. Jeżeli wchodzi ciężko jest ukrzywiony. zdarza się tak - trzeba naprostować.
  • Poziom 20  
    Mam pytanie czy osłona plastykowa kolumny kierownicy jest zbudowana z jednej części,czy składa się z dwóch części,ponieważ odkręciłem wszystkie wkręty i niewiem czy bez demontażu kierownicy da się tą osłonę zdjąć?,a kierownice mam z poduszką
    Dziekuje i pozdrawiam
  • spec od auto-elektro
    Trzyma na zatrzaskach jest dwuczęściowa.P
  • Poziom 20  
    dzięki ,podpowiedz jeszcze jak się do nich dobrać?
  • Poziom 12  
    Nie bardzo pamiętam, ponieważ naprawiałem to już dawno u siebie, a nie mam teraz dostępu do samochodu ;P
    Ale wydaje mi się że najpierw trzeba ściągnąć ten duży panel (czerwone kropki - oznaczenia wkrętów). A następnie odkręcamy wkręty od dołu (żółte kropki) i ściągamy dwuczęściową osłonę ;)

    Jakby coś było nie tak, to proszę mnie poprawić ;)
  • Poziom 20  
    Które wkręty to ja wiem,tylko niewiem jak dobrać się do rozłączenia na dwie części osłony kollumny(tam nawet niema szparki ażeby coś włożyć i podważyć)Co do zdejmowania całego panela licznika to zastanawiam się czy jest taka potrzeba,znalazłem takie zdjęcie na elektrodzie:
  • Poziom 12  
    1. Co ty chcesz tu rozkręcać jeszcze?
    Wkład stacyjki wyciągasz i tyle w temacie ;)
    2. Zdjęcie znalazłeś na elektrodzie, jest kilka postów wyżej :| ja je wrzuciłem :|
  • Poziom 20  
    Dziękuje za porady ,sama wymiana kosti stacyjki jest bardzo prosta,jak się okazało stwierdzam to dopiero teraz gdy już wymieniłem kostkę, nietrzeba demontować panela zegarów,osłone kolumny doś łatwo jest rozwarstwić,natomiat demontaż samej kostki był problematyczny ponieważ niewiedziałem że "uszka z otworami"kostki z jednej strony trzyma bolec a z drugiej śrubka bez łebka.
    Wszystko działa dobrze,z ciekawości rozebrałem tę starą kostkę i stwierdziłem że to dość prymitywne i delikatne "cacko"
  • Poziom 2  
    Witam Wszystkich! Mój problem ze stacyjką jest z nieco innej beczki. Mianowicie pękła przypuszczam że jakaś sprężynka która cofa kluczyk z pozycji startu silnika do poz. 2. W wyniku tego muszę przy każdym uruchamianiu silnika cofać te kilka stopni kluczyk by wyłączyć rozrusznik. I teraz zwracam się z ogromną prośbą i pytaniem do Was. Co muszę kupić, wymienić by stacyjka działała poprawnie ??? Czy to samą wkładkę, czy całą stacyjkę, czy co...?? Pomóżcie proszę!
    Pozdrawiam serdecznie!
  • Poziom 20  
    Według mnie kup samą kostkę stacyjki 20 zł,wymianę kostki masz opisaną w postach powyżej
  • Poziom 2  
    Ok, DZIĘKI WIELKIE ! Tak też myślałem, ale zawsze warto zasięgnąć porady ,,współplemieńców";-)
    Pozdrawiam!