logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Grundig RB3200 - radio nie włącza się, brak napięcia na IC601

maciek1221 16 Lis 2017 11:07 1407 12
REKLAMA
  • #1 16826894
    maciek1221
    Poziom 18  
    Ocena: 24
    Witam,
    radio nie włącza się, leżało kilka lat nieużywane, prawdopodobnie wtedy przestało się włączać i zostało odstawione do szafy.
    Radio jest stare i na fale krótkie, ale chciałbym je postawić w garażu gdzie się spawa i szlifuje.
    Do płyty z transformatora dochodzi 11,5V napięcie przemienne.
    Z mostka gretza wychodzi napięcie około 15V.
    Na układzie IC601 nie mam napięcia na nodze 7 i nodze 14.
    Radio nie kręci silnikiem przewijania/odtwarzania, nie wydaje żadnych dźwięków z głośnika ani na słuchawkach.
    Bezpiecznik SI801 sprawny.
    Na C653 nie mam napięcia żadnego.

Nie mam żadnego doświadczenia w radiach, ale dosyć duże w serwisowaniu nowej elektroniki.
    Proszę jakiegoś znawcę tego typu sprzętu o pomoc w pomiarach i uruchomienie tego radia.

Pozdrawiam
  • REKLAMA
  • #2 16826940
    DejoDejo
    Poziom 21  
    Ocena: 75
    Sprawdź przewodność kabli, pola lutownicze, włączniki i potencjometry ;)
  • #3 16827075
    maciek1221
    Poziom 18  
    DejoDejo napisał:
    Sprawdź przewodność kabli, pola lutownicze, włączniki i potencjometry ;)

Przewody przewodzą, pola nie wyglądają na zaśniedziałe ani na uszkodzone w inny sposób.
    Włączniki cóż, nie bardzo wiem, które za co odpowiadają bo nie korzystałem z tego radia. Z opisów innych napraw na forum, to na włączniku nie mam żadnego napięcia.
  • #4 16827864
    Gaguspan
    Poziom 24  
    Ocena: 40