Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

aspire switch 10E - nie widzi dysku D po podłączeniu do klawiatury

agaagunia 21 Lis 2017 21:01 921 10
  • #1 21 Lis 2017 21:01
    agaagunia
    Poziom 3  

    Witam

    Mam problem, posiadam Aspire Switch 10 E 2w1. Działał do tej pory bez zarzutów. Od pewnego czasu po podłączeniu go do klawiatury nie pokazuje mi dysku dodatkowego gdzie miałam więcej pamięci " dysk E". Czy mógłby ktoś pomóc, miałam tam bardzo dużo dokumentów których nie chciałabym stracić. Nie jestem ekspertem od komputerów wiec nawet nie wiem jak się za to zabrać.

    Proszę o pomoc.

    0 10
  • #2 21 Lis 2017 22:17
    Ale87
    Poziom 8  

    Jeśli tablet pracuje na systemie windows to proponuję wyszukać lupką w menu start jeden z tekstów:
    - zarządzanie dyskami (EN: disk management);
    - utwórz lub utwórz i sformatuj partycje dysku twardego (EN: create and format hard disk partitions);

    Podczas wpisywania powyższych powinna Ci wyskoczyć podpowiedź do uruchomienia wbudowanej aplikacji zarządzania dyskami,
    Sprawdź w niej czy partycja na której trzymałaś pliki jest widoczna w grafice podziału dysku. Najlepiej załącz zdjęcie jak wygląda ten podział jeśli nie wiesz jak to zinterpretować.

    0
  • #3 21 Lis 2017 22:18
    Kasek21
    Poziom 43  

    Jak podłączysz dysk do innego złącza USB jest to samo?

    0
  • #4 21 Lis 2017 22:37
    agaagunia
    Poziom 3  

    lepiej wkleję zdjęcie bo nie wiem o co w tym chodzi aspire switch 10E - nie widzi dysku D po podłączeniu do klawiatury

    0
  • #5 21 Lis 2017 22:43
    Kasek21
    Poziom 43  

    Dysk był podłączany np. do TV?

    Zamieść screen z programu DMDE dla tego dysku.

    0
  • #6 21 Lis 2017 22:46
    agaagunia
    Poziom 3  

    Dysk to firma klawiatury to podłączenia pod ekran wiec nigdzie indziej się go nie wykorzysta. Chyba ze się da a o tym nie wiem. Aczkolwiek ja nigdzie go nie podlaczalam

    0
  • #7 21 Lis 2017 22:47
    Ale87
    Poziom 8  

    Z powyższej grafiki wynika jednoznacznie, że masz ten swój dysk E, ale niestety system windows uważa, że jest niezainicjowany. Mówiąc ludzkim językiem - Twoje dane tam są, ale wg. sprzętu nic tam nie ma. Należy teraz postępować ostrożnie - bo nie wiadomo czy partycja na której masz dane nie wyświetla się dlatego, że ostatnio miałaś jakiś upadek sprzętu (słyszysz jakieś zgrzyty czy dżwięk zacięcia głowic dysku), czy dlatego, że ktoś kto miał dostęp do Acera może przypadkowo sformatował partycję z Twoimi plikami.

    Niezależnie co się stało, Twoje pliki dalej tam są. Najlepiej nie inicjować partycji ani nie działać na tym dysku. Jeśli nie potrafisz odzyskać sama aplikacjami to daj znajomemu co się zna :)

    0
  • #8 21 Lis 2017 22:50
    agaagunia
    Poziom 3  

    Nic nie zgrzyta. Nie wiem co może być przyczyną ale tego nie wyjaśnię. A mógłbyś pokierować jak to zrobić? Czy to jest skomplikowane?

    0
  • #9 21 Lis 2017 23:10
    Ale87
    Poziom 8  

    DMDE to najlepsza aplikacja żeby sprawdzić co się tam podziało, jak już napisał Kasek. Czy jest to skomplikowane? Jeśli nigdy tego nie robiłaś to tak - jest. Czeka cię spora lektura na tym forum w dziele odzysku danych z HDD.

    Nie podam Ci prostego rozwiązania na tacy bo takiego nie ma - nikt nie wie co się stało z niewidocznym dyskiem i partycję E, która wcześniej była zainicjowana. Jeszcze raz powtórzę - nie pracuj na tym dysku jeśli nie masz pewności co robisz a dane są ważne. Jeśli masz backup to śmiało polecam próbę odczytania tablicy alokacji plików przez jakiś program i próbę przywrócenia.

    0
  • #10 22 Lis 2017 08:11
    agaagunia
    Poziom 3  

    Dobrze to nie kombinuje. Ale dzięki za pocieszenie ze da się to odzyskać :)

    0
  • #11 05 Cze 2018 14:57
    Faniarz
    Poziom 1  

    Witam

    Rozwiązanie problemu leży najprawdopodobniej w sterownikach których nie masz zainstalowanych lub je po prostu usunąłeś :)
    Sterownik jest dostępny na stornie producenta w zakładce "Application (1)" o nazwie "Quick Access" link:

    stronaproducenta=acer.com/ac/pl/PL/content/support-product/5931?b=1

    Pozdrawiam.

    0