Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] STAR/Man LE 12.185 - Jak ustawić pompę wtryskową

wron-trans 09 Sty 2018 20:51 1206 15
  • #1 09 Sty 2018 20:51
    wron-trans
    Poziom 7  

    Witam,mam Staro/Mana 2005r typ silnika D0834LFL03 z pompą rotacyjną(chyba)musimy wyjąć pompę wtryskową jak ustawić na znakach,żeby po powrocie od pompiarza założyć i Starek odpali.Z góry dziękuje za pomoc.Starałem się znaleźć coś już na forum ale nie ma tego modelu.

    0 15
  • #2 09 Sty 2018 23:08
    mariomalinie
    Poziom 17  

    Witam.
    Ja zawsze ustawiam na GMP pierwszego cylindra i blokuję tą śrubą z boku w korpusie. Pompiarz po naprawie ustawia ja w tej samej pozycji i tak ją montuję na silnik.

    0
  • #3 10 Sty 2018 09:38
    ROKADI

    Poziom 19  

    Witam po założeniu pompy proponuję nagrzać auto do 70 stopni i sprawdzić ile jest procent mocy kiedyś wrzucałem monitoring pozdrawiam

    0
  • #4 10 Sty 2018 10:16
    Megawe
    Poziom 30  

    Jak pompa wtryskowa rotacyjna BOSCH to trzeba wał korbowy obrócić w przeciwną stronę od położenia GMP lub OT o ok. 25* i w tej pozycji wyjąć i wkładać. Czasami na kole zamachowym są oznaczenia niemieckie OT i PO to pompę wstawiamy przy ustawieniu na PO przed OT czyli przed polskim GMP. Potem korygujemy ustawienie z pomocą czujnika zegarowego.

    0
  • #5 31 Sty 2018 20:40
    wron-trans
    Poziom 7  

    Pompe musiałem kupić nową(gwarancja jak zwykle nie obieła uszkodzeń)nie mam jeszcze założone pompy ponieważ serwis uszkodził nakrętkę koła zębatego i teraz nie mogę takiej dostać.

    0
  • #6 06 Lut 2018 18:55
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Podaj model silnika z tabliczki i numer pompy.

    0
  • #7 07 Lut 2018 08:28
    wron-trans
    Poziom 7  

    Star/Man 2005r typ Do834LFL03 nr Bosch 0470504017

    0
  • #9 07 Lut 2018 21:39
    dare23
    Poziom 18  

    Koło zamachowe silnika D0834LFL03 ustawiasz na wartość od 4.5 do 5.5 stopnia za OT (GMP) a następnie montujesz pompę. Pompa w takim przypadku powinna być ustawiona na "początek tłoczenia" który ustawisz na zegar. Wartość jaka powinna być na zegarze wybita jest na pompie. Nowe pompy zazwyczaj są już ustawione i zblokowane w tej pozycji.

    0
  • #10 07 Lut 2018 23:04
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    dare23 napisał:
    Pompa w takim przypadku powinna być ustawiona na "początek tłoczenia" który ustawisz na zegar. Wartość jaka powinna być na zegarze wybita jest na pompie. Nowe pompy zazwyczaj są już ustawione i zblokowane w tej pozycji.


    Pompy nie ustawia się na zegar tylko montuje się w takiej pozycji w jakiej przychodzi zablokowana pompa. Uprzednio ustawiając oczywiście odpowiednie wyprzedzenie na kole zamachowym. Wartość "wybita" na pompie to jedynie wartość kontrolna aby sprawdzić czy pompa jest prawidłowo zamontowana w silniku (zgodnie z tym co jest "wybite" na pompie). Natomiast owy początek tłoczenia można ustawić jedynie na stole probierczym np typu EPS815. "Pompiarz" blokuje pompę w miejscu w którym jest "początek tłoczenia" a wartość kontrolną "wybija" na pompie. Oczywiście ta metoda jest prawidłowa jedynie dla pompy typu VP44.

    0
  • #11 08 Lut 2018 17:39
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Tak to jest dobra uwaga "saron22" ustawienie pompy na zegar będzie wymagane wtedy gdy ktoś odblokuje śrubę blokującą przed założeniem pompy lub zakłada używkę.

    0
  • #12 08 Lut 2018 22:42
    dare23
    Poziom 18  

    saron22 napisał:
    Pompy nie ustawia się na zegar tylko montuje się w takiej pozycji w jakiej przychodzi zablokowana pompa.

    stanisławpiotr napisał:
    ustawienie pompy na zegar będzie wymagane wtedy gdy ktoś odblokuje śrubę blokującą przed założeniem pompy lub zakłada używkę.


    To jak to w końcu chłopaki, ustawia się pompę na zegar czy nie? :)

    0
  • #13 08 Lut 2018 23:11
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Pompy VP44 nie ustawia sie na zegar! Wkładasz zablokowaną pomę a wyprzedzenie ustawiasz na kole zamachowym. I ma być dobrze. Wyprzedzenie wybite na pompie to tylko wartość kontrolna czyli np jeśli chcesz sprawdzić czy pompa jest dobrze zamontowana to ustawiasz wyprzedzenie na wale i w tym miejscu czujnik zegarowy ma wskazywać wartość wybitą na pompie. Wtedy masz 200% pewności ze jest dobrze. Gdy montujesz nową pompę albo pompę po naprawie to wystarczy ze wsuniesz zablokowaną pompę i ma działać ponieważ wartość jaką wskaże zegar ustawił już producent/osoba naprawiająca pompę.

    1
  • #14 09 Lut 2018 00:20
    dare23
    Poziom 18  

    saron22 napisał:
    jeśli chcesz sprawdzić czy pompa jest dobrze zamontowana to ustawiasz wyprzedzenie na wale i w tym miejscu czujnik zegarowy ma wskazywać wartość wybitą na pompie

    Zgadzam się. Tylko dlaczego sprawdzać można a ustawiać nie? A co jeśli będę korygował zamontowanie w samochodzie i sprawdzał zegarem? Czy to nie jest sposób na poprawne zamontowanie pompy na zegar?
    Dorzucam instrukcję z podobnego tematu, może się przyda zainteresowanym.

    0
  • #15 09 Lut 2018 17:55
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Nie wiem czy mój post zachęcił cie do odwiedzenia mojego wpisu z linkami do serwisowej instrukcji silnika który cię interesuję. Pomimo że jest ona w języku rosyjskim na ostatniej stronie podane są ustawienia dla różnych silników w tym twojego. Jeśli masz problem z językiem rosyjskim jest na necie wiele stron które tłumaczą format pdf za darmo. Dobrze by było abyś wglądnął do tej serwisówki bo wygląda na to że w twoim przypadku pompę nie ustawia się na zero.

    0
  • #16 27 Maj 2018 21:03
    wron-trans
    Poziom 7  

    Witam,kupiłem nową pompę była zablokowana na znakach.Na szczęście pasowała do tego ustawienia jak mechanik wyjął starą.Jeszcze pary razy zapaliło się EDC ale to już wina brudnego paliwa i luźnego przekaźnika.Dziękuje za pomoc.

    0