Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem kluczyka (plip/cewka)- immobilizer fabryczny Renault

kris23 16 Aug 2005 16:36 74912 36
  • #1
    kris23
    Level 14  
    Witam. Mam Renault Kangoo 1.9 D 99' i zaciąłem się na samodzielne rozpracowanie mojego problemu bo myślę że 600 stów za plipy to rozbój... Autko nie zapala - nie rozbraja się immobilizer. Obydwa kluczyki otwierają centralny ( raczej sterowany radiem bo łapie nawet zza samochodu ) natomiast nie rozbrajają immobilizera fabrycznego. Baterie wymieniłem - choć stare też nie były złe... Jak kupowałem to w 1 kluczyku niby już nie działał immobilizer (używałem więc tylko tego drugiego). Jak się zaczęły problemy z tym ostatnim to przez moment działały nawet obydwa ( rozbrajały ) ale raz na kilka, kilkanascie razy i rzadziej ( po dłuższym przytrzymaniu przycisku otwierania zamka centralnego - taki jakby RESET ;) ). Wreszcie na 2 dzień po kilkunastominutowych zmaganiach odpaliłem ostatni raz i pojechałem do ASO ( podpięli auto do kompa ) -DIAGNOZA = do wymiany główki kluczyka ( plipy ) = koszt j.w. więc podziękowałem bo drogo i jaka pewność, że jak sprowadzą mi nowe kluczyki to nie okaże się że do wymiany jest także dekoder albo elektrozawór ? ASO skasowało mnie na 60zł i odpalilło autko z kompa i nawet łobuzy nie dali mi tego awaryjnego kodu i nie poinformowali że można odpalić ręcznie z pomocą tego kodu.
    Czytałem na forach, że cewki które są w główkach tych kluczyków padają
    jak muchy.... ale znalazłem opis jak naprawić taką cewkę ale niestety bez zdjęć... ( a elektronik ze mnie słaby - już lepszy archeolog :)
    Czy ktoś może podesłać dokładny opis problemu i opis jak naprawić cewkę ( najlepiej ze zdjęciami ) ? Oczywiście jako ostateczność biorę pod uwagę deaktywację immobilizera ... Czy da się i jak to zrobić samodzielnie w garażu ? Bedę wdzięczny za każdy dokładny opis-propozycję rozwiązania mego problemu lub ewent. gdzie mogę tanio dokonać powyższych operacji (okolice Katowic).
    Zależy mi na czasie więc piszcie też na priv: pompalini(_at_)tlen.pl
    Pozdrawiam.

    Dodano po 1 [godziny] 2 [minuty]:

    mała uwaga:
    Chciałem chwilowo rozbroić immobilizer ręcznie ....z pomocą ( 4 cyfrowego) kodu awaryjnego odblokowywania blokady zapłnu ....
    ( za jego ściągnięcie ASO zaśpiewało 66zl) ale powiedzieli mi także że
    jak Kangur z 99 ma główkę kluczyka okragławą ( a mój ma ) to nie ręcznie nie da rady - tylko z komputerem podłączonym
    do auta i za pomocą programu.
    Czy to rzeczywiście prawda ?
    pozdrawiam
  • #2
    lagis
    Level 11  
    witam mam podobny problem z laguną , biorąc pod uwagę koszty w sewisie i awaryjność tego ustrojstwa postanowiłem wywalić immo z kompa (300pln ) i załozyć sterownik do centralnego , wydaje mi sie to najrozsadniejsze pozdrawiam i powodzenia!!!
  • #3
    kris23
    Level 14  
    lagis wrote:
    witam mam podobny problem z laguną , biorąc pod uwagę koszty w sewisie i awaryjność tego ustrojstwa postanowiłem wywalić immo z kompa (300pln ) i załozyć sterownik do centralnego , wydaje mi się to najrozsadniejsze pozdrawiam i powodzenia!!!


    Tak jak pisałem wywalenie fabrycznego immobilizera też biorę pod uwagę ale tutaj mam trochę obaw że jak się pogrzebie bez autoryzacji gdzieś w elektronice to mogą być potem jakieś problemy na drodze...... a w ASO immobilizera nie deaktywują - proponują wymianę plipów/kluczyków , dekodera etc. ... po odpowiedniej abstrakcyjnej cenie.
    I bądź tu mądry i pisz wiersze.... jak kasy nie masz w kieszeni :(
  • #4
    penio
    Level 17  
    kris23- bo o takich sprawach serwisy nie maja pojecia musisz szukac kogos prywatnie co sie tym zajmuje

    pozdrawiam
  • #5
    bohun555
    User under supervision
    kris23 wrote:
    lagis wrote:
    witam mam podobny problem z laguną , biorąc pod uwagę koszty w sewisie i awaryjność tego ustrojstwa postanowiłem wywalić immo z kompa (300pln ) i załozyć sterownik do centralnego , wydaje mi się to najrozsadniejsze pozdrawiam i powodzenia!!!


    Tak jak pisałem wywalenie fabrycznego immobilizera też biorę pod uwagę ale tutaj mam trochę obaw że jak się pogrzebie bez autoryzacji gdzieś w elektronice to mogą być potem jakieś problemy na drodze...... a w ASO immobilizera nie deaktywują - proponują wymianę plipów/kluczyków , dekodera etc. ... po odpowiedniej abstrakcyjnej cenie.
    I bądź tu mądry i pisz wiersze.... jak kasy nie masz w kieszeni :(


    Jeżeli twoje auto jest po gwarancji to ASO może ci skoczyć. Tam właśnie chodzi o to żeby postraszyć ludzi utratą gwarancji itp żeby naciągnąć ich na kasę (koszt 2-óch plipów i dekodera to ok 2 tys PLN). Sam pracuję w RENAULT i wiem co się psuje i ile się za to płaci dziwi mnie tylko głupota ludzi którzy zostawiają potworne pieniądze za naprawy bo "ktoś" ich postraszył utratą gwarancji. Wracając do tematu immo w twoim aucie to polecam swoje usługi po 17. Pozdrawiam.
  • #6
    kamyczek
    Level 38  
    A tak na marginesie wszystko co seryjnie montowane w autach nie jest żadnym zabezpieczeniem dla złodzieji samochodów . Prędzej złudną obietnica bezpieczeństwa dla właściciela i pretekstem do wyciągnięcia siana . A za 1000 zł można mieć bardzo dobry alarm z wodotryskami moim zdaniem owiele bardziej bezpieczny bo nie seryjny ...
  • #7
    bohun555
    User under supervision
    Tak na prawde to nie ma zabezpieczeia które chroni przed kradzieżą ale to temat na inny raz.......
  • #8
    vqsoft
    Level 11  
    nie wiem jakie masz piloty w tym kangoo, ostanio ojciec mail podobny problem w meganie 97. jednak tam uklad dziala na IR. serwis tez chcial bajonskie sumy. Jednak elektronik z czeladzi poradzil sobie wysmienicie i za 60 pln naprawil piloty.
    wiec moze to wyprobuj.
  • #9
    kris23
    Level 14  
    vqsoft wrote:
    nie wiem jakie masz piloty w tym kangoo, ostanio ojciec mail podobny problem w meganie 97. jednak tam uklad dziala na IR. serwis tez chcial bajonskie sumy. Jednak elektronik z czeladzi poradzil sobie wysmienicie i za 60 pln naprawil piloty.
    wiec moze to wyprobuj.


    Moje piloty centralnego ( i immo ) mają sterowanie radiowe... choć nie wiem czy to ma znaczenie bo chodzi o ich fukcję immo ( po prostu nie rozbrajają immobilizera ).
    Jakbyś podrzucił mi namiar/telefon do tego mechanika to byłbym wdzięczny. Pisz na priv'a: pompalini(_at_)tlen.pl
    ASO powiedziało że to piloty są winne więc może by mi też pomógł za niewielkie pieniądze ?
    Pozdro
  • #10
    bohun555
    User under supervision
    kris23 wrote:
    vqsoft wrote:
    nie wiem jakie masz piloty w tym kangoo, ostanio ojciec mail podobny problem w meganie 97. jednak tam uklad dziala na IR. serwis tez chcial bajonskie sumy. Jednak elektronik z czeladzi poradzil sobie wysmienicie i za 60 pln naprawil piloty.
    wiec moze to wyprobuj.


    Moje piloty centralnego ( i immo ) mają sterowanie radiowe... choć nie wiem czy to ma znaczenie bo chodzi o ich fukcję immo ( po prostu nie rozbrajają immobilizera ).
    Jakbyś podrzucił mi namiar/telefon do tego mechanika to byłbym wdzięczny. Pisz na priv'a: pompalini(_at_)tlen.pl
    ASO powiedziało że to piloty są winne więc może by mi też pomógł za niewielkie pieniądze ?
    Pozdro

    W twiom przypadku piloty są dobre. Auto nie odpala bo transpondery w kluczyku są uszkodzone. Można sprubować je delikatnie przelutować ale prawdopodobieństwo tego że to zadziała to tak jak szóstka w lotku. Pozdrawiam
  • #11
    mars212
    Level 18  
    Co wy piszecie????Przecież transpondera nie przelutujesz! To jest łączność bezprzewodowa z pętlą! Jeśli sie wywalił, to można jedynie go spróbować zaprogramować, e/w wymienić na nowy (mówie tu o transponderze)
  • #12
    amd
    Level 16  
    Nie wiem jak jest z tym w kangurze ale np w lagunie szybciej urywaja sie polaczenia cewki przy stacyjce. Jesli nie dzialaja oby dwa kluczyki to lepiej rozkrec oslone kolumny i przy stacyjce powinienes miec taki pierscien czyli cewke. Sprawdz czy przeodziki od niej lacza tam gdzie trzeba a sa bardzo cienkie wiec io usterke nie trudno.
  • #13
    bohun555
    User under supervision
    mars212 wrote:
    Co wy piszecie????Przecież transpondera nie przelutujesz! To jest łączność bezprzewodowa z pętlą! Jeśli się wywalił, to można jedynie go spróbować zaprogramować, e/w wymienić na nowy (mówie tu o transponderze)

    Renaulty mają specyficzne transpondery jak ktoś rozbierze taki kluczyk to bedzie wiedział o co mi chodzi.
  • #14
    mars212
    Level 18  
    ...chyba nie wszystkie kolego... ja mam akurat na stole immo od Renault i tu mam PCF 7931XP/SQ a to jest transponder bezstykowy.... :]
  • #15
    bohun555
    User under supervision
    mars212 wrote:
    ...chyba nie wszystkie kolego... ja mam akurat na stole immo od Renault i tu mam PCF 7931XP/SQ a to jest transponder bezstykowy.... :]

    Wszystko się zgadza ale w omawianym przypadku są lutowane do płytki plipa.
  • #17
    ksiks
    Level 19  
    Witam
    Może ktoś wie jak wywalic fabryczne immo z renault clio 2000r.
  • #18
    nilif
    Level 2  
    Mam wielki problem. Kupilem Clio II z 1998 1,4 benz. i na drugi dzien auto nie zapalilo. Zaczela mrygac taka pomaranczowa kontrolka od komputera. (w dniu zakupu auto podpiete pod kompa i wszystko ok) Mechanik, ktory mi wymienial pasek, oleje itd odpial pin od sterownika, popsikal czyms tam i odpalilo. Dzialalo bez klopotu. Pojechalem po kilku dniach w trase. Zrobilem kolo 1000 km i wszystko bzlo ok, az do momentu gdy wrocilem z marketu i to samo. Mrygajaca nie gasnaca lampka. Wezwalem pomoc, pana z kompem. Komputer wykazal za immo. Odpalilismy go ze dwa raze. Jesli nie wyjalem klucza ze stacyjki to ok, zapalal dalej. Jesli wyjalem - to juz nie. Nawet jesli auto zapalilo, to na wolnych obrotach mrygala ta kontrolka, gdy sie dodalo gazu to juz nie. Musze teraz auto sciagnac, bo jest 400 km od domu a ja wrocilem pociagiem. Auto Elektronik rozlozyl rece albo mu sie nie chcialo. Co to moze byc? POMOCY
  • #19
    elektryka2
    Level 11  
    Bez żadnych problemów wywalam immo i niema żadnych problemów pózniej.
  • #20
    audi_n
    Level 2  
    witam,
    mam pytanie do elektryka2 albo bohun555- ile kosztuje wywalenie immobilaizera z kango i skad jestescie? moj email: rrss66(_at_)wp.pl pozdrawiam
  • #21
    Kusy
    Level 12  
    podłączę się do tematu. już kiedyś zadałem pytanie o immo ale nikt nie chce mi pomóc.

    chodzi dokładnie o clio sport z 2002. piloty mam 2 i działają i zamykają/otwierają i odpalają auto. ALE czasami się dzieje tak że jeżdżę tydzień 2 lub 3 (nigdy nie jest to ustalony czas), aż tu nagle wkładam kluczyk do stacyjki i przekręcam zapłon/start, a tu na desce mruga dioda od immo. miga szybciej niż zawsze. po kilku próbach (przekręceniach kluczyka) zaczyna się palić ciągle, i nie da się uruchomić silnika. kolega andrzej1982 sprawdzał mi kluczyki i mówił że są oki. kilka razy już miałem tak że musiałem dzwonić po kolegę i holować auto do domu. jednak nad tym wszystkim jakieś fatum wisi bo zazwyczaj jak holowany byłem kilkaset metrów i próbowałem odpalić to odpalał. dochodzę do wniosku że może jakieś złe styki w kostce.
    i teraz pytanie do kolegów elektryka2 i bohun555 czy jesteście w stanie pomóc na odległość czy jak zdradzicie skąd jesteście to podjęlibyście się "wywalenia" immo w moim aucie ??

    pzodr Kusy...
  • #22
    tocka
    Level 24  
    kris23 wrote:
    Witam. Mam Renault Kangoo 1.9 D 99' i zaciąłem się na samodzielne rozpracowanie mojego problemu bo myślę że 600 stów za plipy to rozbój... Autko nie zapala - nie rozbraja się immobilizer. Obydwa kluczyki otwierają centralny ( raczej sterowany radiem bo łapie nawet zza samochodu ) natomiast nie rozbrajają immobilizera fabrycznego. Baterie wymieniłem - choć stare też nie były złe... Jak kupowałem to w 1 kluczyku niby już nie działał immobilizer (używałem więc tylko tego drugiego). Jak się zaczęły problemy z tym ostatnim to przez moment działały nawet obydwa ( rozbrajały ) ale raz na kilka, kilkanascie razy i rzadziej ( po dłuższym przytrzymaniu przycisku otwierania zamka centralnego - taki jakby RESET ;) ). Wreszcie na 2 dzień po kilkunastominutowych zmaganiach odpaliłem ostatni raz i pojechałem do ASO ( podpięli auto do kompa ) -DIAGNOZA = do wymiany główki kluczyka ( plipy ) = koszt j.w. więc podziękowałem bo drogo i jaka pewność, że jak sprowadzą mi nowe kluczyki to nie okaże się że do wymiany jest także dekoder albo elektrozawór ? ASO skasowało mnie na 60zł i odpalilło autko z kompa i nawet łobuzy nie dali mi tego awaryjnego kodu i nie poinformowali że można odpalić ręcznie z pomocą tego kodu.
    Czytałem na forach, że cewki które są w główkach tych kluczyków padają
    jak muchy.... ale znalazłem opis jak naprawić taką cewkę ale niestety bez zdjęć... ( a elektronik ze mnie słaby - już lepszy archeolog :)
    Czy ktoś może podesłać dokładny opis problemu i opis jak naprawić cewkę ( najlepiej ze zdjęciami ) ? Oczywiście jako ostateczność biorę pod uwagę deaktywację immobilizera ... Czy da się i jak to zrobić samodzielnie w garażu ? Bedę wdzięczny za każdy dokładny opis-propozycję rozwiązania mego problemu lub ewent. gdzie mogę tanio dokonać powyższych operacji (okolice Katowic).
    Zależy mi na czasie więc piszcie też na priv: pompalini(małpa)tlen.pl
    Pozdrawiam.

    Dodano po 1 [godziny] 2 [minuty]:

    mała uwaga:
    Chciałem chwilowo rozbroić immobilizer ręcznie ....z pomocą ( 4 cyfrowego) kodu awaryjnego odblokowywania blokady zapłnu ....
    ( za jego ściągnięcie ASO zaśpiewało 66zl) ale powiedzieli mi także że
    jak Kangur z 99 ma główkę kluczyka okragławą ( a mój ma ) to nie ręcznie nie da rady - tylko z komputerem podłączonym
    do auta i za pomocą programu.
    Czy to rzeczywiście prawda ?
    pozdrawiam


    Wiesz dlaczego ci tyle zawołali ?

    To ci wytłumaczę w twoim modelu trzeba zastosować emulator - koszt ok. 200 zł + robocizna. (100zł) + reszta za wygląd :D

    Wiem że moderator mnie pogoni ale "deaktywuje immobilaizery zapraszam na moje aukcje".

    Mogę ci pomóc na odległość ale musisz w okolicy mieć serwis RTV lub programator do 24C04 aby ci przeprogramował kość.
    Tylko na priv aby nie pomagać kolegom od przywłaszczania nie swoich samochodów.
  • #23
    Jacek79
    Level 37  
    tocka, jak ma clio na sagemie ( 3 wtyczki) to 2 stówy to mało.
  • #24
    tocka
    Level 24  
    clio tak ale w cangu ma ten sterownik bo dopiero po 2001roku były inne Problem kluczyka (plip/cewka)- immobilizer fabryczny Renault
  • #25
    Jacek79
    Level 37  
    myślałem że odnosisz się do postu "kusy".
  • #26
    tocka
    Level 24  
    jak ma syriusa takiego jak był w 2001 roku to bez emu się obejdzie :D
  • #27
    Jacek79
    Level 37  
    trzydziestki dwójki nie idą bez emu. Tzn są wsady czyściochy, ale jak go zapakujesz to silnik albo ma nierówne wolne obroty, albo nie ma mocy, albo nie włączy się sprężarka klimy.
  • #28
    tocka
    Level 24  
    wiem że 32 i 34 nie idzie bez emu i musi być np. taki PIC16F84A
    Ale np. 32N pójdzie bez .
  • #29
    Kusy
    Level 12  
    tak to ja już się nie znam...
    jeszcze przetrawię to wywalenie immo i tak jak pisałem na @, jak będę gdzieś w twojej okolicy dam znaka i pogadamy trochę

    pzodr Kusy
  • #30
    Paweł Melon
    Level 1  
    mam Reno kango i mam problem z blokada imobilajzer jest odciecie i nie moge odpalic. Jest jakies obejscie tego. prosze pomocy