Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Premium 450DXI - BARDZO CIEŻKO WCHODZI WSTECZNY ZF + luzy na kierownicy

Piotr 2223 09 Jun 2018 14:26 807 9
  • #1
    Piotr 2223
    Level 9  
    Witam
    Posiadam Renault premium 450dxi z 2008r. ze skrzynia manualną ZF z intarderem, przebieg Milion KM

    1. Problem polega na tym że bardzo ciężko na ciepłym silniku wchodzi wsteczny, za każdym razem zgrzyta i czasami trwa to nawet 15s, pedał sprzęgła chodzi lekko, reszta biegów wchodzi w miarę
    czytałem trochę tematów ale nic za bardzo mi to nie pomogło, sprzęgło już regulowałem na trzpieniu wysprzeglika i jest już na maska wysunięty

    2.nie chce zakładać drugiego tematu wiedz tu napisze,
    Mam luzy na kierownicy, podczas jazdy są one wyczuwalne i to dość znacznie, najlepsze jest to że na postoju jak chciałem sprawdzić luzy to wszystko jest sztywne (reaguje od razu na ruch kierownicy)

    Proszę o pomoc :)
  • Helpful post
    #2
    Adam256
    Level 9  
    ad.1
    wygląda to tak, jakby sprzęgło nie rozłączało się do końca. Reszta biegów może wchodzić jak piszesz "w miarę" bo są to w przeciwieństwie do biegu wstecznego, biegi synchronizowane, a że dzieje się tak na rozgrzanym silniku to prawdopodobnie przez gęstość oleju.Spróbuj przed wbiciem wstecznego włączyć np. 2, a następnie wsteczny i zobacz co będzie ( wyrównasz przez to prędkości obrotowe wałków w skrzyni). Ogólnie jeżeli z siłownikiem sprzęgła wszystko ok, to problem tkwi prawdopodobnie w docisku sprzęgła lub może wypadła sprężyna z tłumika w tarczy sprzęgła, i nie pozwala na pełne wysprzęglenie ( autentyczny przypadek z mojego doświadczenia w samochodzie volvo fl6).
    ad.2
    Skoro wszystko jest sztywne i od razu reaguje na ruch kierownicą, to stawiałbym na wybity sworzeń zwrotnicy lub tuleje resorów i generowanie przez to złudzenia luzu na kierownicy przez ciągłe kobtrowNie w czasie jazdy.
    Podnieś samochód z przodu i posprawdzaj zwrotnice.
    Pozdrawiam
  • #3
    Piotr 2223
    Level 9  
    Dzięki wielkie
    1. Też myślałem ze nie wysprzegla do końca, jak sprawdzić ten siłownik sprzęgła ? pedał sprzęgła pracuje dobrze i z siłownika nie ucieka powietrze, jak dobrze pamiętam to sprzęgło było zmieniane przy przebiegu 600-650 tys km więdz już przejechało trochę

    2. Na tylnej tuleji resora jest luz od czasu kiedy go kupiłem, czyli ponad rok i było ok to może zaczyna się wybijać przednia tuleja resora ?
    w styczniu na przeglądzie na szarpakach zero luzu

    jak sprawdzić zwrotnice? ja to widzę tak podnieść samochód brecha i szarpać
  • Helpful post
    #4
    Adam256
    Level 9  
    Ad.1
    Wyciągnąć siłownik i sprawdzić czy płynnie chodzi tłoczysko, czy przewód powietrzny nie jest gdzieś podłamany. Spróbuj także wymienić płyn bo koszta znikome, a może się POPRAWI. MIMO WSZYSTKO JA stawiam na problem z dociskiem lub z łapą sterującą ( może gdzieś wygięta)
    Ad.2
    Najlepiej podnieść przednią oś, ściągnąć koła i chwytają za szpilki szarpiesz góra- dół. Wychwycisz tym sposobem najmniejsze luzu na sworzniu zwrotnicy. Tuleje resorów oczywiście wymień.
    Pozdrawiam
  • #5
    mak1158
    Level 8  
    Witam , taki układ sprzęgła sam się reguluje, przed zakrenceniem wysprzenglika odległości między wysprzenglikiem a skrzynię wynosi 40mm do 50mm,sprawdzic luz miedźy pedałem sprzęgła a tłoczenie pompki jak jest większy niż 1mm to zmieszany bo może zamalo wciskać pompke, sprawdzic czy nie ma powietrza w płynie.
  • #6
    Piotr 2223
    Level 9  
    Mógłbyś wyjaśnić o co dokładnie chodzi w "przed zakrenceniem wysprzenglika odległości między wysprzenglikiem a skrzynię wynosi 40mm do 50mm"
    luz sprawdzę, płyn jest dość świeży, dot4 zalałem nic się nie zmieniło

    Jak układ sprzęgła się sam reguluje to po co jest regulacja na wyprzęgniku ?
  • #7
    mak1158
    Level 8  
    Jak zakładamy wysprzenglik to trafiamy tym bolcem w łapę i miezym tą odległości która stawia opór żeby go zakręcie na 4sruby.
  • #8
    Piotr 2223
    Level 9  
    już rozumiem, za 2 tyg sprawdzę jak samochód wróci, jeżeli u mnie odległość nie będzie w tych granicach a mam regulacje na maksa wysunięta to co może być wadliwe ?
  • #9
    mak1158
    Level 8  
    Może być przytarte łożysko w kole zamachowym to co popiera końcówkę walka sprzęgłowego.
  • #10
    User removed account
    Level 1