Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Premium 450DXI - BARDZO CIEŻKO WCHODZI WSTECZNY ZF + luzy na kierownicy

Piotr 2223 09 Cze 2018 14:26 267 9
  • #1 09 Cze 2018 14:26
    Piotr 2223
    Poziom 8  

    Witam
    Posiadam Renault premium 450dxi z 2008r. ze skrzynia manualną ZF z intarderem, przebieg Milion KM

    1. Problem polega na tym że bardzo ciężko na ciepłym silniku wchodzi wsteczny, za każdym razem zgrzyta i czasami trwa to nawet 15s, pedał sprzęgła chodzi lekko, reszta biegów wchodzi w miarę
    czytałem trochę tematów ale nic za bardzo mi to nie pomogło, sprzęgło już regulowałem na trzpieniu wysprzeglika i jest już na maska wysunięty

    2.nie chce zakładać drugiego tematu wiedz tu napisze,
    Mam luzy na kierownicy, podczas jazdy są one wyczuwalne i to dość znacznie, najlepsze jest to że na postoju jak chciałem sprawdzić luzy to wszystko jest sztywne (reaguje od razu na ruch kierownicy)

    Proszę o pomoc :)

    0 9
  • Pomocny post
    #2 09 Cze 2018 22:40
    Adam256
    Poziom 8  

    ad.1
    wygląda to tak, jakby sprzęgło nie rozłączało się do końca. Reszta biegów może wchodzić jak piszesz "w miarę" bo są to w przeciwieństwie do biegu wstecznego, biegi synchronizowane, a że dzieje się tak na rozgrzanym silniku to prawdopodobnie przez gęstość oleju.Spróbuj przed wbiciem wstecznego włączyć np. 2, a następnie wsteczny i zobacz co będzie ( wyrównasz przez to prędkości obrotowe wałków w skrzyni). Ogólnie jeżeli z siłownikiem sprzęgła wszystko ok, to problem tkwi prawdopodobnie w docisku sprzęgła lub może wypadła sprężyna z tłumika w tarczy sprzęgła, i nie pozwala na pełne wysprzęglenie ( autentyczny przypadek z mojego doświadczenia w samochodzie volvo fl6).
    ad.2
    Skoro wszystko jest sztywne i od razu reaguje na ruch kierownicą, to stawiałbym na wybity sworzeń zwrotnicy lub tuleje resorów i generowanie przez to złudzenia luzu na kierownicy przez ciągłe kobtrowNie w czasie jazdy.
    Podnieś samochód z przodu i posprawdzaj zwrotnice.
    Pozdrawiam

    0
  • #3 10 Cze 2018 10:40
    Piotr 2223
    Poziom 8  

    Dzięki wielkie
    1. Też myślałem ze nie wysprzegla do końca, jak sprawdzić ten siłownik sprzęgła ? pedał sprzęgła pracuje dobrze i z siłownika nie ucieka powietrze, jak dobrze pamiętam to sprzęgło było zmieniane przy przebiegu 600-650 tys km więdz już przejechało trochę

    2. Na tylnej tuleji resora jest luz od czasu kiedy go kupiłem, czyli ponad rok i było ok to może zaczyna się wybijać przednia tuleja resora ?
    w styczniu na przeglądzie na szarpakach zero luzu

    jak sprawdzić zwrotnice? ja to widzę tak podnieść samochód brecha i szarpać

    0
  • Pomocny post
    #4 10 Cze 2018 15:23
    Adam256
    Poziom 8  

    Ad.1
    Wyciągnąć siłownik i sprawdzić czy płynnie chodzi tłoczysko, czy przewód powietrzny nie jest gdzieś podłamany. Spróbuj także wymienić płyn bo koszta znikome, a może się POPRAWI. MIMO WSZYSTKO JA stawiam na problem z dociskiem lub z łapą sterującą ( może gdzieś wygięta)
    Ad.2
    Najlepiej podnieść przednią oś, ściągnąć koła i chwytają za szpilki szarpiesz góra- dół. Wychwycisz tym sposobem najmniejsze luzu na sworzniu zwrotnicy. Tuleje resorów oczywiście wymień.
    Pozdrawiam

    0
  • #5 11 Cze 2018 22:54
    mak1158
    Poziom 2  

    Witam , taki układ sprzęgła sam się reguluje, przed zakrenceniem wysprzenglika odległości między wysprzenglikiem a skrzynię wynosi 40mm do 50mm,sprawdzic luz miedźy pedałem sprzęgła a tłoczenie pompki jak jest większy niż 1mm to zmieszany bo może zamalo wciskać pompke, sprawdzic czy nie ma powietrza w płynie.

    0
  • #6 11 Cze 2018 23:04
    Piotr 2223
    Poziom 8  

    Mógłbyś wyjaśnić o co dokładnie chodzi w "przed zakrenceniem wysprzenglika odległości między wysprzenglikiem a skrzynię wynosi 40mm do 50mm"
    luz sprawdzę, płyn jest dość świeży, dot4 zalałem nic się nie zmieniło

    Jak układ sprzęgła się sam reguluje to po co jest regulacja na wyprzęgniku ?

    0
  • #7 11 Cze 2018 23:15
    mak1158
    Poziom 2  

    Jak zakładamy wysprzenglik to trafiamy tym bolcem w łapę i miezym tą odległości która stawia opór żeby go zakręcie na 4sruby.

    0
  • #8 11 Cze 2018 23:28
    Piotr 2223
    Poziom 8  

    już rozumiem, za 2 tyg sprawdzę jak samochód wróci, jeżeli u mnie odległość nie będzie w tych granicach a mam regulacje na maksa wysunięta to co może być wadliwe ?

    0
  • #9 12 Cze 2018 10:39
    mak1158
    Poziom 2  

    Może być przytarte łożysko w kole zamachowym to co popiera końcówkę walka sprzęgłowego.

    0
  • #10 12 Cze 2018 12:07
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    Podnieś koło tylne i spuść ręczny koło będzie się kręciło na luzie wciśnij sprzęgło koło stanie sprzęgło prawidłowo wysprzęgla .

    0