Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] VW passat B6 2,0 tdi - szarpanie powyżej 1800obr, brak mocy i błąd p0299

21 Cze 2018 22:16 2286 11
  • Poziom 9  
    Cześć wszystkim,

    Jest dużo podobnych tematów, ale konkretnie pasującego do moich objawów nie znalazłem.

    Mianowicie podczas przyśpieszania powyżej 1800 obr/min auto traci moc i zaczyna szarpać, że nie da się jechać.

    Nawet na postoju jak próbuję przegazować to czuć te nierówne obroty i przy maksymalnie wciśniętym pedale gazu obroty nie przekraczają 2500.

    Dodatkowo po podłączeniu pod komputer wywala błąd p0299 czyli zbyt niskie ciśnienie doładowania i faktycznie przy naciśnięciu pedału gazu w podłogę powinno być 2,5 bar, a ciśnienie nie przekracza 1,5bar. 

    Sztanga turbiny pracuje w pełnym zakresie, czyli gruszka i zapieczone kierownice odpadają. Ale wg mnie, żeby były zapieczone to by raczej przeładowywało. Tak?

    Zawór N75 podmieniłem z innego samochodu i żadnej różnicy nie widać.

    Przewody też w miarę przejrzane i nie widać nigdzie żadnej dziury.

    Z rury nie dymi bo jest DPF, to i nie powinien. Zgadza się?

    DPF sprawdzony kompem i też nie wskazuje, że jest z nim coś nie tak.

    Wtryskiwacze pracują wg komputera też poprawnie.

    Czy to oznacza, że jest padnięta turbina? A jeżeli turbina to co mogło tam paść, że mam takie objawy? Czy może sprawdzić coś jeszcze? Co radzicie?

    Zdejmowałem rurę dolotową do turbiny i wirnik nie ma wyczuwalnych luzów i lekko się obraca.
  • Poziom 12  
    Na postoju więcej jak 2500 obr.min nie wykręcisz bo komputer odcina, a drugie - jak sprawdzałeś ciśnienie doładowania? Pewnie na postoju, a to jest błąd, bo wtedy nigdy nie wyjdzie rzeczywiste ciśnienie, musisz przeprowadzić jazdę najlepiej na 3 biegu i z gazem w podłodze patrzysz jak się rozwija sytuacja. Z doładowania odejmij też bar, bo pamiętaj że czujnik na postoju pokazuje ok 1 bar - ciśnienia atmosferycznego, tak więc doładowanie będzie chwilowo może 1,5 bar, zazwyczaj oscyluje ok 1,0-1,2 bar,
  • Poziom 9  
    sprawdzałem podczas jazdy, pedał w podłogę i powyżej 1800 obr szarpanie, i ciśnienie oscyluje w granicach 1,5 bar i zaraz przejście w tryb awaryjny
    a jak sprawdzić intercooler?
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Jeżeli masz w programie 1,5 bara to rzeczywiste doładowanie jest na poziomie 0,5 bara. Sprawdz połączenia turbo - intercooler, na wzrok, czy nie jest gdzieś zalane olejem, albo rozpiete, i na słuch czy nie gwizdze przy gazowaniu na postoju. Sprawdz też zawór egr czy jest szczelny i katalizator czy nie zapchany. Sprawdz czy układ sterowania turbo jest szczelny(Gruszka i weżyk). Jeżeli to wszystko jest sprawne to wtedy podejrzewaj turbosprężarke.

    A silnik rozwija w ogóle pełne obroty? Bo to szarpanie i brak dymienia wskazywałoby bardziej na brak paliwa niż powietrza.
  • Poziom 9  
    przewody tak jak sprawdziłem organoleptycznie to powinny być szczelne, ale nie pasuje mi właśnie te szarpanie, bo to raczej jakby była nieszczelność to byłby brak mocy i tyle, notlauf.
    chyba najrozsądniej teraz byłoby sprawdzić pompowtryski, chociaż tak przy pierwszym sprawdzeniu korekcja była bliska 0, więc stąd wniosek, że są OK, chyba, że trzeba sprawdzać inaczej?

    A jeżeli jest walnięta turbina i jest DPF to będzie dymienie, czy DPF nie dopuści do tego, bo to mnie jeszcze zastanawia?
  • Poziom 25  
    Wciąga w ogóle sztangę na turbinie na Postoju? Sprawdziles to? A dpf to nie jest magiczny twór, tylko zwykły filtr co zbiera sądzę. Jeżeli jest drozny i zimny to przy padnietej turbinie wypuści dym. Jeżeli jest zapchany to nic nie przepusci i chyba tu szukaj problemu. Możesz odkręcić go przy turbo albo pominąć i spróbować jak auto jeździ.
  • Poziom 9  
    Na postoju jak przegazowuję to sztanga chodzi góra dół tak w zakresie ~1cm.
    Komp pokazuje, ze DPF był wypalony jakieś 40km temu i jego wartość zapełnienia wynosi 38%.
    Spróbuję jeszcze w takim razie go odkręcić .
    A jak do tych objawów może się mieć egr?
  • Poziom 25  
    NIeszczelnym zaworem egr będzie Ci uciekać powietrze pod ciśnieniem w wydech i będzie brak doładowania.
  • Poziom 9  
    EGR i przepustnicę wyczyściłem, ale nic to nie zmieniło.
    Tak się zastanawiam nad tym DPFem, wygląda na to, że jest mocno zapchany
    VW passat B6 2,0 tdi - szarpanie powyżej 1800obr, brak mocy i błąd p0299
    Z tego co wyczytałem to max ilość popiołu to 60g, tutaj pokazuje mi 105.

    A czy jeżeli odepnę DPF od turbiny to nic się nie stanie oprócz tego, że będzie głośniej pracował?
  • Poziom 25  
    Nic się nie stanie.
  • Poziom 9  
    Zapchany DPF do czyszczenia