Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Prosz, dodaj wyj徠ek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

[Rozwi您ano] Silnik zaburtowy YAMAHA - F40TLR nie wchodzi na obroty.

Megawe 27 Cze 2018 20:09 1068 7
  • #1 27 Cze 2018 20:09
    Megawe
    Poziom 30  

    Witam, silnik YAMAHA F40TLR, czterosuw, trzy cylindry, trzy ga幡iki po dodaniu gazu ga郾ie, na wolnych obrotach pracuje normalnie. Je瞠li przed dodaniem gazu przytkamy na moment wlot powietrza silnik wejdzie na obroty i osi庵a maksymaln moc. Po uj璚iu gazu i ponownym dodaniu ga郾ie. 疾by silnik wszed na obroty trzeba przytka na chwil wlot powietrza. Poziomu paliwa nie da si podnie嗆 bo p造wak jest ca造 plastikowy i nie ma element闚 regulacyjnych, gniazdo zaworu iglicowego jest nie wykr璚alne. Elementy na schemacie 19, 20, 21, 22 wygl康aj jak uk豉d wtryskuj帷y paliwo po dodaniu gazu ale do gardzieli nie jest wtryskiwane paliwo.

    Silnik zaburtowy YAMAHA - F40TLR nie wchodzi na obroty.

    Problem jest na trzech ga積ikach. Nr 11 to rurka emulsyjna i rozpylacz z ma造mi otworkami w dolnej cz窷ci od g鏎y wchodzi do niej mosi篹ny nieruchomy pr皻. W篹ykami 41 dochodzi powietrze do rurek emulsyjnych do zubo瘸nia mieszanki.

    0 7
  • #2 27 Cze 2018 23:40
    Staszek49
    Poziom 34  

    Mo瞠 po sezonie z ga幡ik闚 nie zosta這 wypalone paliwo a stare potrafi "zakitowa" dysze i kanaliki w ga幡ikach, wi璚 sprawd te elementy. Wg mnie objaw usterki wskazuje na brak paliwa a przytkanie d這ni wlotu powietrza zast瘼uje "ssanie" w ga幡iku i st康 to "o篡wienie" silnika.

    0
  • #3 27 Cze 2018 23:48
    robokop
    Moderator Samochody

    A to przypadkiem nie s ga幡iki podobne jak w np. pi豉ch spalinowych - zintegrowane z pompkami (zbiornik paliwa poni瞠j ga幡ik闚, bez osobnej pompy)?

    0
  • #4 28 Cze 2018 00:33
    Megawe
    Poziom 30  

    Nr 13 to jest p造wak, 14, 15, 16 zaw鏎 iglicowy, to jest silnik czterosuwowy pracuje na czystej benzynie.
    Problem jest taki, 瞠 po otwarciu przepustnicy p璠 powietrza nie zaci庵a paliwa z rozpylacza 11 i to na trzech ga幡ikach.
    Luzy na zaworach wyregulowane, rozrz康 dobrze ustawiony, pali na dotyk.
    Ga幡iki zachowuj si tak jak by by za niski poziom paliwa. Ga幡iki motocyklowe maj komor p造wakow obok gardzieli i rozpylacz jest par milimetr闚 powy瞠j poziomu paliwa. Tutaj komora p造wakowa jest poni瞠j gardzieli i pomi璠zy rozpylaczem a poziomem paliwa jest z 15 mm. Rozpylacz 11 jest zarazem rurk emulsyjn, ma poprzeczne malutkie otwory i do tego doprowadzone jest powietrze w篹ykami nr 41. Zatkanie w篹yk闚 nic nie daje. Do 鈔odka rozpylacza wchodzi od g鏎y pr璚ik na g喚boko嗆 ok 1 cm. Pr璚ik jest nieruchomy, i nie ma regulacji. Ga幡ik mo瞠 mie dodatkowy uk豉d kt鏎y podaje paliwo pomi璠zy wolnymi obrotami a obrotami na kt鏎ych zaci庵nie paliwo z g堯wnego rozpylacza.

    0
  • #5 28 Cze 2018 00:53
    robokop
    Moderator Samochody

    Zada貫m pytanie, nie odpowiedzia貫. Ten uk豉d zasilania ma zbiornik poni瞠j poziomu ga幡ik闚 i osobn pompk?

    Megawe napisa:
    Ga幡iki motocyklowe maj komor p造wakow obok gardzieli i rozpylacz jest par milimetr闚 powy瞠j poziomu paliwa.
    Nie - tylko cz窷 ga幡ik闚 tak ma - systemu min. AMAL. Pozosta貫 maj komory p造wakowe pod rozpylaczem - wtedy jest on kr鏒szy.
    Z pokazanego rysunku, nie widz帷 wcze郾iej konstrukcji ga幡ika trudno dociec, jak on dzia豉 - element 35 to co to jest? "Elektryczne ssanie (termoelement zamykaj帷y po nagrzaniu dodatkowy kana)?

    0
  • #6 29 Cze 2018 11:06
    Megawe
    Poziom 30  

    Schemat pochodzi ze strony:

    https://www.boats.net/catalog/yamaha/outboard-by-hp/40hp/f40tlr-0406/carburetor

    35 to elektrozaw鏎 wci庵aj帷y iglic, kt鏎a otwiera dop造w paliwa do ssania, kt鏎e jest rozdzielane w篹ykami do do pozosta造ch ga幡ik闚. Pompka paliwa jest nap璠zana od wa趾a rozrz康u w g這wicy. Do ga幡ik闚 prowadz z niej dwa w篹yki: jeden do g鏎nego ga積ika i jeden do tr鎩nika z kt鏎ego s zasilane dwa pozosta貫 ga幡iki.
    Nr 7 to jest dodatkowa dysza wkr璚ona obok dyszy g堯wnej, nr 8 to jest za郵epka gumowa.

    Dodano po 12 [godziny] 49 [minuty]:

    https://my.pneuboat.com/forum/11-moteur/44550-yamaha-f40-4t-carburateur

    Znalaz貫m opis po francusku i rozszyfrowuj o co chodzi z tym ga積ikiem.

    Dodano po 14 [godziny] 1 [minuty]:

    https://www.slideshare.net/jksemm/yamaha-ft50-cet-outboard-service-repair-manual-l-450101

    instrukcja napraw od wi瘯szego silnika, ten ma 4 podobne ga積iki.

    1
  • #7 01 Lip 2018 20:01
    Megawe
    Poziom 30  

    Silnik zaburtowy YAMAHA - F40TLR nie wchodzi na obroty.

    Przed przepustnic znajduje si mosi篹na rurka w kt鏎ej jest z niewidocznej strony otworek ca 0,1 mm i ten otworek w trzech ga積ikach by zatkany. Otworek jest z boku rurki, od strony przepustnicy i problem go wyczy軼i. Po wyczyszczeniu po chwili znowu si zatyka. Problemy z gwa速ownym dodawaniem gazu s zwi您ane z dro積o軼i tych otwork闚.

    http://forum.rentboat.dn.ua/manuals/yama/F30-40.pdf

    Instrukcja napraw

    http://forum.rentboat.dn.ua/manuals/yama/F30-40.pdf

    0
  • #8 01 Sie 2018 21:24
    Megawe
    Poziom 30  

    Silnik zaburtowy YAMAHA - F40TLR nie wchodzi na obroty.

    Poniewa nie ma prostej regulacji poziomu paliwa zeszlifowa貫m trzpie z zaworka iglicowego. Trzpie ten po naci郾i璚iu chowa si. Podobny do orygina逝 jest dost瘼ny w sprzeda篡 zaworek Keihin K1, ma minimalnie d逝窺zy trzpie i silniejsz spr篹ynk. Po kilku pr鏏ach ze skracaniem trzpienia silnik zacz掖 normalnie wchodzi na obroty.

    0