Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

lombardini La300 - Wymiana gaźnika

28 Lip 2018 22:38 705 17
  • Poziom 9  
    Witam,posiadam pojazd(glebogryzarka) z silnikiem lombardini LA300.Problem z tym że to coś pali ok3l/godz.,świeca czarna,strzela z tłumika i gaśnie .Zmieniłem gaźnik o podobnych parametrach(ok 8km )od kosiarki chyba z silnikiem briggsa -nowy,bo stary nie reagował na ustawienia.Ale problem dalej jest -gdzie szukać przyczyny ? Wrzuciłem fotki starego i nowego gaźnika
  • Poziom 9  
    Kompresji nie sprawdzałem nie mam przyrządu.Cylinder bez zarysowań jak czyściłem gniazda zaworów .Zapłon wczoraj lekko przestawiłem ,tj.przerwe na platynkach wydaje mi się nieco lepiej -przynajmniej świeca jest mniej czarna i nie strzeliło ani raz z tłumika.Może to zawory tylko nie wiem jak to sprawdzić jest to dolnozaworowy silnik?
  • Warunkowo odblokowany
    Czy kompresja jest dobra powinno być czuć przy odpalaniu, jak silnik stawia opór i słychać "pykanie" to raczej będzie dobrze, można by spróbować powoli kręcić ręcznie wałem, jak będzie opór ale będzie słychać syczenie to nie jest aż źle. Jak silnik obraca się bez oporu to trzeba by zobaczyć na luzy zaworowe. Zapłon by trzeba sprawdzić czy jest w dobrym miejscu.
  • Poziom 9  
    Kompresja jest ,jak ciągnę za sznurek to czuć opór.Zawory nie wie jak sprawdzić ,górnozaworowy ok.znany mi ,dolnozaworowy nie mam zielonego pojęcia jak sprawdzić,po ściągnięciu dekla widać tylko sprężyny i zabezpieczenia na zaworach a jak sprawdzić luzy zawrowe :-? .Może jeszcze ten zapłon ale zapala ładnie i na wolnych obrotach ładnie równo chodzi ,zrobiłem ogranicznik do przepustnicy do max.obrotów bo za wysoko kręcił.A tak na marginesie nie wiesz do czego służy śruba w gaźniku pod spodem ?
  • Warunkowo odblokowany
    Luzy się sprawdza szczelinomierzem może między trzonkiem zaworu a popychaczem, daj zdjęcie tych zaworow.
    Która śruba? Ta pod kątem że sprężyną to dysza i regulacja mieszanki a ta ewidentnie od spodu to prawdopodobnie do spuszczania wody z gaźnika.
  • Poziom 9  
    Sorki nie robiłem zdjęć zaworów ani sprężyn.Wygląd skrajnie podobny do briggsa (na you tube jest podobny silnik wpisz 'silnik dolozaworowy')jutro może fotkę zrobię jak to u mnie wygląda.
  • Warunkowo odblokowany
    Zdjęć już nie potrzebuje, znalazłem serwisówkę.
    Obawiam się że w tym silniku luz zaworowy reguluje się poprzez szlifowanie gniazda i trzonka zaworu.
    W załączniku masz serwisówkę po Bośniacku i katalog części.
  • Poziom 9  
    Jest tego trochę ,ustawić zawory to trzeba ściągacz do sprężyn bo bez tego ciężko będzie.Pisałem kiedyś z gościem co miał podobny problem z silnikiem w końcu wywalił go i założył silnik loncina czy lifana(11km) dał 1000 na allegro dorobił przejściówkę na mocowanie i po problemie.Jeszcze pokręce co aby jako tako chodziło bo servis raczej odpada koszty by mnie zjadły a znajomych takich nie mam co by naprawiali takie CUDA to nie mam.
  • Warunkowo odblokowany
    Nie wiem czy luzu zaworowego nie szło by pomierzyć bez ściągania sprężyn. Sprawdź jeszcze czy patynki masz dobrze ustawione, czy odległość magneta od cewki jest dobra i czy samo magneto nie przestawiło się na klinie.
  • Poziom 9  
    Platynki próbowałem przestawiać różnie ustawiłem -jak mi się wydaje najbardziej optymalnie ,jeszcze to koło magnesowe sprawdzić zostało.Sciągacz muszę jaki zrobić do tego ,jeszcze kondensator mnie mierzi może być coś powiązane czy raczej nie
  • Poziom 9  
    Dziś wlałem mu z 1,5 paliwa i trochę pojeździłem w polu.Uszczupliłem mu dawkę paliwa co znać na mocy ale o dziwo jeszcze trochę w baku zostało ,ciężej odpala jeszcze świece zmienię na inną może taką z dwoma elektodami .Tylko czy takie są bo to gwint krótki a z długimi widziałem tylko na kilka elektrod

    Dodano po 19 [godziny] 40 [minuty]:

    Mam jeszcze jedno pytanie -czy ma znaczenie ominięcie stabilizatora obrotów przy nowym gaźniku na spalanie(podpiąłem linkę od manetki bezpośrednio do łapy od przepustnicy a na powrót założona sprężyna).Z tego co widziałem stabilizator działa niezależnie od tego czy nie jest podpięty -ramię wychodzi z silnika i jak dodaję lub ujmuję gazu to się wychyla w jedną lub drugą stronę (tak jakby pracowało na starym gaźniku).W nie orginalnym zastosowałem śrubę blokującą nadmierne otwarcie przepustnicy (chodzi na pół gwizdka)bez tego miał za wysokie obroty.Nie wiem czy to rozwiązanie jest dobre przecież przepustnica raczej powinna otwierać się na max(chyba)może właśnie po to jest ten stabilizator.Czy ma to wpływ na spalanie i na moc(to raczej tak bo jak ująłem dawkę to jest ewidętnie słabszy,a przepustnica do połowy zamknięta przy moim ograniczniku).
  • Poziom 9  
    A jednak to wina kompresji .Dolałem doktora do silnika i pomogło(choć nie wiem na jak długo)być może olej który wlałem po prostu nie nadaje się do tego typu silnika ,gaźnik założony po lekkiej przeróbce nowy od brixa z dostosowanym do starego stabilizatoru obrotów ,wszystko działa poprawnie .Już nie pali 100/100 tylko ok 1.5-2 l na godzinę w/w polecam drobną przeróbkę.
  • Poziom 1  
    witam mam podobny problem mam dzika marki lamborgini z silnikiem intermotor im 300 szukałem jakichś czesci do gażnika wizualnie wyglada jak pański niestety nic nie ma chciałbym kupic nowy ale nie wiem jaki bedzie pasował i czy sobie sam poradzę z przeróbkami gdyby mi pan pomógł byłbym wdzięczny

    Dodano po 5 [minuty]:

    w moim obecnym traktorek podczas pracy brakuje mu paliwa pod obciążeniem mam powyginany nie oryginalnie pływak i nie wiem czy to nie jest jego wina i jeszcze zacinał mi sie zaworek w gazniku
  • Poziom 9  
    Witam gaźnik to typ 390323 ma o dwa mm szerszy rozstaw trzeba rozwiercić kruciec dolotowy ale lepiej przeciąć bo ścianki są grubsze.Dorobić blaszkę do przepustnicy bo on otwiera się w drugą stronę a ten drucik ze sprężynką od stabilizatora musi być założony i działać w tym samym kierunku(próbowałem na sztywno nie działa to poprawnie),filtr założyłem od kosiarki przez kawałek rury z chłodnicy (kolanko potrzeba żeby na dolot powietrza weszła).Zdięcie 1 stary gaźnik 2 zamontowany nowy .Odmę można podpiąć tak jak ja wężami do filtra
  • Poziom 9  
    Sorki pomyłka zdjęć 1 nowy(kosztował 115) 2stary gażnik(używka 350bez wiadomego stanu-SZOK)

    Dodano po 14 [minuty]:

    Jeśli sobie nie poradzisz to napisz to podeślę więcej zdjęć.Ogólnie silniki to starocie 9/10mechaników nie widziało dolnozaworowców tak że cudów się nie spodziewaj ,ja trochę doktora wlałem do silnika bo palił jak smok aż świece padały od nadmiaru nalotu.