Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pasek rozrządu w Fordzie Escorcie D

27 Sie 2005 20:42 1571 5
  • Poziom 29  
    Ostatnio moja mama jechała do sklepu jechał przed nią rowerzysta . Zwolniła , dała luz i już miała wbijać bieg a tu nagle zgasł silnik . Zapala i nie słychać nic poza małym świstem kręcenia rozrusznika . Podniosłem maskę i zobaczyłem urwany pasek rozrządu (ten dłuższy).
    Teraz pytanie : czy oprócz paska mogło się coś uszkodzić ???
  • Poziom 20  
    Jaki to silnik? jaki rocznik auta? Mogły sie pokrzywić zawory (w najlepszym przypadku)
  • Poziom 12  
    Głowica najprawdopodobniej do regeneracji (pogiete zawory, popychacze) W najgorszym przypadku uszkodzeniu mogł ulec ktoryś z tłoków. Ale skoro mowisz ze mamusia jechała wolno to pewnie skonczy sie na wymianie kilku zaworow i bedzie po kłopocie. Wsdzystkiego dowiesz sie dopiro jak zdejmiesz głowice.
  • Poziom 29  
    No mama wolno nie jedzie ;-)
    Zwolniła tylko dla tego że ten rowerzysta jechał .

    Nic nie szarpło rozrusznik lekko obraca wałem korbowym , nie było żadnego stuku nic .

    Rocznik to 1993 .
    silnik to 1.8 Disel combi bez turbo .
  • Poziom 25  
    Zawory na bank. O ile się nie mylę do wymiany były 2 albo 3 zawory.
    Mój ojciec miał to samo w Orionie '92 1,8D
  • Poziom 25  
    Ja w jednym zmieniałem wałek rozrządu (pękł) i spawałem jedną pokrywę panewki wałka rozrządu. Zawory ocalały.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Sprawę można łatwo zbadać. Trzeba zdjąć pokrywę głowicy (zaworów), obejżeć wałek i sprawdzić luzy zaworowe. Jeśli będą dużo większe niż 0.55 mm (wydechowe) i 0.4 ssące, trzeba założyć, że zawory sa pogięte.