Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bosch PIE631FB1E - Podłączenie płyty indukcyjnej do tzw. siły 400V

Rafal797977 03 Wrz 2018 17:45 396 2
  • #1 03 Wrz 2018 17:45
    Rafal797977
    Poziom 2  

Witam,
    jestem początkujący w tej dziedzinie, kilka razy podłączałem jakieś tam gniazdka czy żyrandole. Zakupiłem płytę indukcyjną Bosch PIE631FB1E oraz zdecydowałem się ją podłączyć samodzielnie (wiem, że tracę gwarancję oraz że powinien to zrobić elektryk z uprawnieniami). Instalacja w domu jednorodzinnym trójfazowa (dodam, że mieszkam w Niemczech), wykonana w 1979 roku.
    Moje pytanie jest, czy zrobiłem to prawidłowo - zamieszczam zdjęcia gniazda w ścianie oraz schematu z instrukcji montażu. Kable bezpośrednio do kuchenki, w puszce na jej spodniej stronie, podłączyłem kolorami tak, jak podano na instrukcji. Słyszałem, że te płyty wykorzystują tylko 2 fazy. Chodzi o to, czy przy takim podłączeniu (wykonałem je zgodnie z załączoną do urządzenia instrukcją) nie przeciążam żadnej z faz i czy w ogóle tak może zostać. Uziemienie podłączone do uziemienia, niebieski z niebieskim, czarny do jednego z czarnych w gnieździe na ścianie, natomiast brązowy z szarym (te w kablu dostarczonym razem z kuchenką) są podłączone do drugiego z czarnych (fazowych) przewodów w gnieździe na ścianie.
    Dodam, że płyta działa prawidłowo. Korzystałem ze schematu 3N. Dodatkowo zamieszczam zdjęcie z instrukcji dla alternatywnego połączenia, 2N, chyba na 2 fazy - nie korzystałem.
    Dziękuję za opinie!

0 2
  • #2 03 Wrz 2018 23:25
    nioop

Specjalista AGD

Moje zdanie jest takie - chcesz się chwalić podłączaniem elektryki , gazu czy elektrowni to trzeba na Facebooka.

Tutaj poziom jest wyższy i niestety słowa pochwały ani like nie złapiesz.
    Powód krytyki opisałeś sam.

0
  • #3 03 Wrz 2018 23:33
    Rafal797977
    Poziom 2