Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Dlaczego po odkręceniu ciepłej wody naczynie przeponowe wyje.

24 Paź 2018 21:23 660 22
  • Poziom 4  
    Tak jak w temacie prosił bym o szybką odpowiedz dzięki.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator - Systemy Grzewcze
    jaszto napisał:
    Przyczyna tego zjawiska to drgający element zaworu ciepłej wody.

    Lub zawór zwrotny.
    Dla pewności możesz upuścić minimalnie powietrza z naczynia.
  • Poziom 4  
    Dzięki za szybkie odpowiedzi. Upuszczenie minimalnie powietrza nic nie dało po za tym zawór bezpieczeństwa znów zaczął cieknąć.
    Nie wiem wymienić zawór bezpieczeństwa?
    Czy w naczyniu przeponowym może być wyższe ciśnienie niż na sieci ( u mnie jest 4)?
  • Poziom 18  
    Wstępne ciśnienie zbliżone do sieciowego.
  • Poziom 42  
    Co to za instalacja?
  • Poziom 19  
    Czy wyje cały czas (podczas poboru ciepłej wody) czy przez chwilę a potem się uspokaja.

    P.S. Jeżeli jakikolwiek zawór cieknie to o ile nie da się go doszczelnić to powinno się go wymienić :-).
  • Poziom 4  
    Dobiłem powietrza i przestało wyć nie wiem czy to chwilowe czy na stałe. Wychodzi na to, że jak spadnie ciśnienie to zaczyna wyć.
    Wyło podczas poboru wody ciepłej i po chwili się uspokajało.
  • Poziom 19  
    A możesz coś powiedzieć na temat ciśnienia w instalacji i powietrza w balonie zbiornika wyrównawczego?

    Jak "przedobrzysz" z ciśnieniem w zbiorniku przeponowym najzwyczajniej przestanie on działać, albo jego działanie będzie baaaardzo ograniczone..

    bodyxx napisał:
    ...Wyło podczas poboru wody ciepłej i po chwili się uspokajało.
    - Najprawdopodobniej przedobrzyłeś z ciśnieniem dobijając powietrze. Podczas wcześniejszych prób z obniżaniem ciśnienia upuściłeś za mało powietrza i dlatego wycie nie ustało.
  • Poziom 4  
    W instalacji mam 4 w zbiorniku dobiłem do 4
  • Poziom 19  
    Osobiście zakręciłbym zawór wody i odkręcił kran tak aby ciśnienie spadło w rurach do zera i wtedy ustawił ciśnienie w zbiorniku na 2,5 bara. Po powrocie ciśnienia, woda ściśnie balon w zbiorniku i samoczynnie zrobi się ciśnienie takie jak w instalacji. Dzięki temu do zbiornika wpłynie większa ilość wody która "zgniatając" balon odsłoni wlot króćca. Prawdopodobnie poprzednio balon dotykał swoją powierzchnią króćca wlotowego, na tyle delikatnie, że tworzył się swoisty "gwizdek wodny". Dobijając ciśnienie chyba najzwyczajniej docisnąłeś balon do króćca i dosłownie zatkałeś wlot wody do zbiornika. Możesz to sprawdzić w prosty sposób. Jeżeli teraz zakręcisz zawór wody i odkręcisz kran niewiele wody ścieknie i ciśnienie spadnie do zera. Przy poprawnie wyregulowanym ciśnieniu w zbiorniku w takiej sytuacji powinno ścieknąć kilka litrów zanim ciśnienie w rurach spadnie do zera.
  • Poziom 4  
    Dobijałem ciśnienie tak jak opisałeś zakręciłem zawór wody i odkręciłem kran wiadomo ciśnienie spadło do zera ciśnienie jakie mi pokazywało na naczyniu to 3,5 dobiłem do 4
    wcześniej jak miałem tak jak mówisz 2,5 bara to z zaworu bezpieczeństwa ciekło niemiłosiernie to dobijanie do 4 barów zrobił specjalista bo powiedział mi że ma być tyle co na instalacji.
    teraz to ja już zgłupiałem jedni mówią to inni co innego. gdzie leży prawda?
  • Poziom 19  
    A gdzie masz zlokalizowany ten zawór bezpieczeństwa? Bo nie kumam dlaczego przy tym samym ciśnieniu w instalacji zawór cieknie albo nie cieknie. Zbiornik przeponowy nie może mieć wpływu na zawór bezpieczeństwa. Jeżeli możesz zrób fotkę.

    Dodano po 6 [minuty]:

    P.S. Za godzinkę wrócę i postaram się to narysować i wtedy zrozumiesz jak działa zbiornik przeponowy.
  • Poziom 4  
    Zawór bezpieczeństwa mam przy wlocie zimnej wody do butli 250litrów.
    Jak jest niskie ciśnienie w naczyniu tak jak napisałęm wyżej 2,5 a jak wyższe to nie cieknie.(4)
  • Poziom 19  
    Zawór masz do wymiany. Trudno byłoby znaleźć przyczynę nieuzasadnionego otwierania zaworu który powinien otworzyć przy np 5 bar a cieknie już przy 4.

    Poniżej masz wyjaśnienie swojego "gwizdka".

    Dlaczego po odkręceniu ciepłej wody naczynie przeponowe wyje.

    Napompowałeś powietrza tyle, że zbiornik przestał pełnić swoją rolę bo króciec wlotowy wody jest zatkany gumą przepony. DHMO ani nie wpływa do zbiornika i siłą rzeczy z niego nie wypływa.

    bodyxx napisał:
    Zawór bezpieczeństwa mam przy wlocie zimnej wody do butli 250litrów....

    Pisząc "butli" masz na myśli hydrofor czy bojler?
  • Poziom 4  
    Zrobiłem tak jak napisałeś, wyłączyłem wodę otworzyłem ciepłą wodę spuściłem powietrze do 2,5 bara. Zobaczymy co z tego będzie. Jeżeli to zadziała to by znaczyło, że majstrzy którzy u mnie byli i tak nabijali powietrze do 4 barów i mówili że tak ma być to wprowadzali mnie w błąd.
  • Poziom 19  
    Wyć przestanie :-). Możesz sobie oszacować pojemność wody jaka jest teraz w zbiorniku i po zakręceniu zaworu odkręcić kran i zmierzyć objętość jaka wycieknie. :-) Jeżeli masz np. zbiornik10 litrów a po zakręceniu zaworu wycieka z kranu 8 litrów (czyli więcej niż połowa objętości to możesz spokojnie nieco podwyższyć ciśnienie w przeponie. Jeżeli wycieknie tylko 3 litry to obniżyć ciśnienie. Ja staram się ustawić około 1/2 pojemności zbiornika.
  • Poziom 34  
    bodyxx napisał:
    ciśnienie jakie mi pokazywało na naczyniu to 3,5 dobiłem do 4
    wcześniej jak miałem tak jak mówisz 2,5 bara to z zaworu bezpieczeństwa ciekło niemiłosiernie to dobijanie do 4 barów zrobił specjalista bo powiedział mi że ma być tyle co na instalacji.
    teraz to ja już zgłupiałem jedni mówią to inni co innego. gdzie leży prawda?

    W instrukcji obsługi naczyń dla wody użytkowej marki Reflex jest napisane, że dla wariantu bez reduktora ciśnienia to ciśnienie początkowe naczynia = minimalne ciśnienie zasilania instalacji - 0,5 bar.
    Zakładając, że Masz stałe 4 bar to wg tego w naczyniu powinno być 3,5 bar.

    Jeśli masz reduktor to ciśnienie początkowe naczynia = wartość ciśnienia na reduktorze - 0,2 do 1 bar.
    Zakładając na reduktorze 4 bar to rozumiem, że w naczyniu ciśnienie wstępne powinno wynosić 3-3,8 bar.
    Zwykle jest tak, że nie ma uniwersalnego poziomu ciśnienia, tylko trzeba jest dostosować do specyfiki danej instalacji. Ja bym ufał producentowi naczynia, a nie fachowcom, co do których nie mam zaufania.
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    BUCKS napisał:
    ...W instrukcji obsługi naczyń dla wody użytkowej marki Reflex jest napisane, że dla wariantu bez reduktora ciśnienia to ciśnienie początkowe naczynia = minimalne ciśnienie zasilania instalacji - 0,5 bar.
    Zakładając, że Masz stałe 4 bar to wg tego w naczyniu powinno być 3,5 bar.


    O ile założymy, że ciśnienie 4 bar to ciśnienie minimalne. Najważniejsze moim zdaniem jest aby zbiornik mógł przejąć wzrost objętości wody w instalacji w wyniku nagrzewania np w bojlerze ale też oddać trochę wody kiedy ciśnienie w sieci chwilowo się obniży. Z reduktorem oczywiście sytuacja się zmienia, bo ciśnienie w instalacji będzie niższe niż w sieci i dzięki temu wahania nie są tak odczuwalne. :-)
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Homo_toxicus napisał:
    O ile założymy, że ciśnienie 4 bar to ciśnienie minimalne

    Ja pisałem, zakładając, że ma stałe 4 bar, czyli wtedy 4 bar będzie minimalnym i zarazem maksymalnym ciśnieniem ;-)
    Jakie u niego są wahania to nie wiem.
    Ja u siebie w mieszkaniu mogę przyjąć, że mam stałe 2 bar, więc reduktora nie potrzebuję, bo pewnie taki jest już na zasilaniu budynku i stąd u mnie nie ma więcej niż 2 bar.
  • Poziom 4  
    Na razie wszystko działa bez zarzutu. Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Nie zamykam tematu, bo chcę poczekać dłuższą chwilę czy sprawa rozwiąże się czy nie.
  • Poziom 19  
    :spoko: Cała radość po naszej stronie :D
  • Poziom 4  
    Wszystko dział według powyższych wskazówek .