Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 206 '00 1.1 lpg - Szarpie po rozgrzaniu

29 Paź 2018 15:10 705 15
  • Poziom 12  
    Peugeot 1.1, silnik w dobrej kondycji, cichy, nie kopci, nie bierze oleju, ciśnienie na cylindrach 12-13 barów. Po przejechaniu kilku kilometrów i porządnym rozgrzaniu zaczyna szarpać. Podczas jazdy równym gazem np 70-90 km/h lub na wolnych obrotach. Tylko na LPG. Na benzynie ok, brak błędów, check nie świeci. Na LPG również nie świeci. Świecił czasem wcześniej że złej mieszanki, zmieniłem listwę wtryskiwaczy LPG, potem reduktor. Jako ze sterownik benzynowy słabo reagował na zmiany dawki LPG (regulacja mnoznika między 1 a 2 nie zmieniala czasów wtryskow benzynowych) , zmieniłem na nowa sondę lambda. Teraz jest dobrze z czasami wtryskow, dobrze wyregulowany gaz, nowe świece denso 20tt, nowa cewka zaplonowe delphi. Jednak po rozgrzaniu nadal łapie go kangur podczas jazdy. Czujnik położenia walu oczyszczony z opilkow. Na benzynie ok, na gazie lipa. Mam odczucie że to kwestia zaplonowa, ale wszystko nowe w sumie. Nie za bardzo mam pomysł co by tu jeszcze sprawdzic. Jakieś pomysły drodzy koledzy mechanicy? Gaz tankowany na różnych stacjach, brak spadkow ciśnienia. Brak błędów w sterowniku gazowym (agis m210). Sterownik LPG dwuletni, podmieniany na nowy i to samo. Help!
  • Poziom 38  
    1. Jakie masz wtryski i na jakie podmieniłeś - jak dobrałeś dysze - nowe czy używki?
    2. Jak to regulowałeś ?
    3. AGIS to sterownik sekwencyjny w potocznej nazwie tzn ze otwiera wtryskiwacz gazowy w tym samym czasie bo benzynowy z opóźnieniem standardowym 2ms a czas wtrysku zakańczany jest na zboczu opadającym wtryskiwacza benzynowego lub później tzn, że jak masz:
    Tpb 10 ms to minimum LPG jest 8ms i mniej się nie da a maximum.....ile chcesz.
  • Poziom 12  
    Były Valtek i tak zostało, poszły nowe, a dysze przekrecone ze starych standardowe, nie rozwiercanie, na których wczesniej pracował nienagannie a usterka wystąpiła nagle. Czasy wtrysku pb w tym modelu auta zaczynają się od 3.5ms, a mnoznik mam ok 1.4, wyregulowane tak żeby nie pętliło, krzywa mnoznika regulowana po mapach pb/lpg, problem występuje w closed loop. Na wolnych obrotach też potrafi szarpać mimo że wtryski lpg maja ok 5ms. Wcisniecie pedału w podłogę przeważnie rozwiązuje problem. Nie jest to szarpanie typowo zaplonowe, że np niskie obroty, wysoki bieg, duże obciążenie silnika i szarpie. Tu jest na odwrót, szarpie w małych obciazeniach silnika.
  • Poziom 38  
    Wyreguluj ponownie na czasy wtrysku a nie mapy. Czy przez przypadek usterka nie powstała gdy wymieniłeś przewody gazowe miedzy listwa a kolekrorem na np inne fi? 1.1 i 1.4 lubi puścić uszczelka pod glowicą.
    Valteki nie gwarantują poprawnej pracy wg mnie tu jest problem plus bardzo długie wężyki.
    Jaki masz stosunek czasów na wolnych, średnich i dużych obciążeniach?
    Dla mnie listwa do wywalenia na pojedyncze wtryski które mieszczą się do środka kolektora a dysze wykonane na podstawkach pod wtryski pb.
  • Poziom 12  
    Działało dobrze 30 tys na starych używanych valtekach więc na nowych też musi i nic nie będę zmieniał. Po to jest krzywą korekt żeby właśnie czasy benzynowe się nie zmieniały podczas pracy na gazie. Auto do 10 km na LPG jeździ rewelacyjnie, po mocnym rozgrzaniu zaczyna szarpać przy równej jeździe. Nie wymieniałem jeszcze Mapsensora. Dochodzą do niego 2 wezyk, jest to stary typ Agisa na płaska wtyczkę 4pin bez czujnika temperatury. Możliwe żeby puszczał gaz do podcisnienia?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Napisałem że usterka wystąpiła nagle na starych valtekach, od tamtego czasu zmienione na nowe: świece (dzisiaj NGK), lambda, listwa Valtek, reduktor Alaska, lambda denso, nawet filtr powietrza ;), luz zaworowy też właśnie sprawdziłem, na gorącym silniku zawory nie podparte, ciśnienie na cylindrach bdb. Pojechałem w trasę 30km, po 10 zaczął szarpać przy jeździe 90km/h, przebutowanie na chwilę pomaga.
  • Poziom 38  
    Raczej nie ale sprawdzic mozna testerem.
    Przy valdkach niestety nie pomoge. Sprawdź dokladnie kontakt zaislania i bezpiecznika w oprawce jak i masy lpg.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Szarpie byc może bo wtrysk się przymyka i jest za ubogo. Jeśli nic nie znajdziesz to niestety ale wtryski .Możesz nagrać plik oscyloskopu?
  • Poziom 43  
    Przede wszystkim wyreguluj luz zaworowy.
  • Poziom 38  
    Tu z luzem problemów nie ma i nie bedzie szarpać na gazie. Koniki to się raczej luz zwiększa niż zmniejsza. Idealne sikniki pod lpg. Nagraj osc obejrzę. Najlepiej żeby był zapis zawierający sygnal sondy lambda.
  • Poziom 12  
    Pisałem że luz zaworowy sprawdzony.

    Nie pamiętam czy podłączyłem sondę, m210 chyba nie ma w wiazce fioletowego kabelka.

    Póki co próbuje się połączyć pp2000 i coś podiagnozowac.

    Dodano po 2 [godziny] 23 [minuty]:

    Pierwsza część wykresu szarpanie podczas jazdy, druga część wykresu (po prawej) wolne obroty już bez szarpania.


    Peugeot 206 '00 1.1 lpg - Szarpie po rozgrzaniu

    Lambdy brak, 210tka nie ma opcji podłączenia.
  • Poziom 38  
    Za duże dysze......? Źle wyregulowane na końcu bo nie masz AFR i regulujesz na mapki a w OL nie ma mapek .... Pisałem, że masz tylko 2ms i pilnuj tego. Można nagrywać pliki osc, nagraj z przejazdu na PB i lpg przełączając co np 20s w tych samych warunkach. Waldeamry się wyklepały dają za dużo a sterownik już nie może ująć. Porównaj czasy wtrysku z uwzględnieniem 2ms jeśli tyle ma M210, P13 miało regulacje offsetu, do tego podaj jaki masz offset po autokalibracji to bardzo ważne w agisie.
    Pokaż pozostałe okna softu zobaczę ustawienia - tylko na odpalonym
  • Poziom 12  
    Nie wyklepaly się bo przejechały z 200km... W OL na dużych obciazeniach sobie ustawie potem, szarpanie jest na małych obciazeniach.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Dysze nie za duże, powalczę w piątek.
  • Poziom 38  
    Jakie masz przesuniecie bo to ważny parametr. Nowe waldemary wymagaja kalibracji bo przeważnie każdy pokazuje co chce. Jak ja to daaawno temu stroiłem.... było zabawy
  • Poziom 12  
    1,65 na tę chwilę.

    Mam dostęp do kalibratora, mogę wyregulowac skok i to zrobię.

    Co do regulacji to mówię, wszystko jest dobrze do mocnego rozgrzania, więc raczej nie to. Szarpanie jest napadowe. Auto się przelacza na LPG po 2km, po 3 ma 90 stopni na wskaźniki i jedzie na gazie ekstra. Ale po ok 10km zaczyna wariować.
  • Poziom 38  
    Wrzuć plik z zapisem problemu i tymi samymi warunkami na pb by porównać regulację. Pewnie niedosterowany wtrysk.
    Sprawdziłeś wiązkę, wtyczki, oprawkę bezpiecznika?
    Bez diagnostyki z podglądem sondy ciężko wróżyć. Potrzebuje to obejrzec by cos wymyślić.
  • Poziom 12  
    Bezpiecznik ok, napięcie sterownika prawidłowe, po wyłączeniu bezpiecznika Agisy wyrzucają stosowny błąd.

    Jadę skalibrowac Waldki. Jak bateria w laptopie trzyma to jeszcze dziś wrzucę pliki. Jak nie to jutro, bo jadę 60km.

    Dodano po 1 [godziny] 51 [minuty]:

    Jeden miał skok 0,45, reszta praktycznie 0,4. Wyregulowalem wszystkie idealnie na 0,4. Zmieniłem gniazdo i bezpiecznik bo był zarejestrowany błąd za niskiego napięcia sterownika. Ładuje laptopa, jutro test drive.
  • Poziom 12  
    Problem nie zniknął, walczę cały czas. Podejrzenia padły na masę sterownika, ogólnie wiązki muszę przejrzeć gdyż stracił komunikację przez OBD, oraz dodatkowo nie zaświeca się po włączeniu zapłonu kontrolka ciśnienia oleju (w sumie nie pamiętam czy się zaświecała kiedyś, żarówka nowa i sprawna)

    Dodano po 18 [godziny] 23 [minuty]:

    Wrzucam foto z ekranu i jujuz pisze o co chodzi. Peugeot 206 '00 1.1 lpg - Szarpie po rozgrzaniu

    Dodano po 19 [minuty]:

    Poprułem ciut wiązkę, pojeździłem, poklikałem i sytuacja jest następująca:

    Peugeot ma jakby półsekwencję, czyli 4 wtryski benzynowe sterowane dwoma bankami. Przewody od kompa gazowego wpięte przy sterowniku benzynowym, łączone po 2.

    Jeździłem z laptopem aż zaczęło szarpać i obserwowałem co się dzieje. Ogólnie agis wykrywał sekwencyjny wtrysk i widział że podpięte są po dwa w kupę (wykrywanie automatyczne, tabela 4x4, zobrazowane kolorami).
    Przy ustawieniu sekwencyjnym podczas pracy na lpg widać cztery słupki czasów benzynowych i 4 gazowych.
    Przy półsekwencyjnym widać 2 słupki czasów benzynowych i 4 gazowych.

    Podczas jazdy na sekwencyjnym widać było że podczas szarpania zanika czwarty czas benzynowy i gazowy, silnik zaczynał pracować na 3 cylindrach i losowo w czasie dołączał 4ty, co objawiało się szarpaniem.
    Podczas jazdy na półsekwencyjnym gdzie widać było tylko czasy 1 i 3 cylindra benzynowe oraz cztery gazowe, widać było że zanika tylko 4 czas gazowy. Podczas pracy na gazie tak samo odłączał się 4ty cylinder i to powodowało szarpanie.

    Poszedłem dalej - ustawiłem fullgroup. Teraz sytuacja wygląda w ten sposób, że widać tylko czas pierwszego cylindra benzynowego i 4 gazowe. Czwarty oczywiście zanika na wizualizacji, ale fizycznie pracuje i nie szarpie. Mimo że gaśnie czwarty czas benzynowy to w ustawieniu fullgroup silnik pracuje na 4 cylindrach na LPG.

    Psooya, co o tym myślisz? Sterownik benzynowy włącza na raz wtryski 1 i 4 oraz druga para 2 i 3, podejrzałem na schemacie. Natomiast wtryski lpg połączone są 1 i 2 (szary z żółtym) oraz 3 i 4 (fioletowy z niebieskim). Tu jest prawdopodobnie błąd, bo nie działa prawidłowo funkcja wyłączania/zamiany wtryskiwaczy gazowych benzynowymi oraz odłączanie, taka opcja do diagnozy, jednak zanim się auto nie rozgrzeje nie robi to problemu podczas jazdy. Kompa gazowego podmieniałem i to samo. Może się przegrzewa przez to podłączenie? Dziwi mnie tylko że od początku jeździło dobrze, chyba że od zawsze miał ustawione fullgroup, a ja zmieniłem po zmianie listwy na nową...