Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Volvo FM 340 - Wyciek oleju z pod koła zamachowego

ginccs 11 Gru 2018 19:47 171 3
  • #1 11 Gru 2018 19:47
    ginccs
    Poziom 8  

    Jak w temacie: Cieknie z simeringu na wale korbowym. Sprawa niby banalna, a problem ma już drugi warsztat tym razem autoryzowany serwis.
    Więc od początku.
    Naprawiane było sprzęgło tj wymieniony został komplet(docisk+tarcza+łożysko), "liźnięte" koło zamachowe i wymieniony uszczelniacz na wale.
    Po pół roku zaczął lać. Wymieniony puścił po 500km. Następny nie przeżył wyjazdu z warsztatu.
    Kłopotliwy uszczelniacz Panowie Mechnicy postanowili wymienić na uszczelniacz starego typu (taki ze sprężynką).
    Wytrzymał znowu pół roku.
    Zlecejąc naprawę wycieku w serwisie autoryzowanym opisałem dotychczasowe problemy.
    Serwisanci podobno wszystko sprawdzili (gładzie itd.) simering wymienili na oryginalny i ... następny uszczelniacz nie przeżył wyjazdu z hali.
    Czy ktoś miał podobne problemy?
    Czy koło zamachowe po toczeniu może wywoływać takie drgania że wywala simering?

    0 3
  • #2 11 Gru 2018 21:18
    mumin124
    Poziom 12  

    Pewnie gdybyś miał takie drgania od koła zamachowego, to już byś zatarł silnik po takim czasie, ze względu na zrywanie filmu smarnego na panewkach. Może uszczelniacz jest wypychany, może odma przytkana albo nieszczelności w układzie cylinder tłok.

    0
  • #3 11 Gru 2018 21:38
    ginccs
    Poziom 8  

    No serwis zarządził rozbieranie obudowy rozrządu.
    Dowiedziałem się przed chwilą że faktycznie go wypycha bo coś tam krzywo siada ale nie w osi tylko w płaszczyźnie. Może sobie sami poradzą, ale gdyby ktoś miał podobny problem to może rozwiązanie było by już.

    0
  • #4 10 Lut 2019 17:29
    ginccs
    Poziom 8  

    No więc gdyby ktoś miał taki problem to trzeba zastosować simering z premiumki i po temacie.
    Volvo w którymś roku zastąpiło simering tradycyjny kasetowym i to był poważny błąd, a serwisanci uparcie chcą iść dokładnie po ścieżkach wytyczonych przez nie do końca mających racje inżynierów z volvo. Temat zamykam

    0