Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Audi A4 b6 2.5tdi 180 km - Nie kręci rozrusznik, pali bezpiecznik 40.

30 Gru 2018 16:19 342 16
  • Poziom 4  
    Witam. Mam następujący problem z moim samochodem . Po przekręceniu kluczyka nie ma reakcji rozrusznika i przy okazji pali duży bezpiecznik 40 .Dzisiaj zdemontowałem przód i posprawdzałem główne przewody prowadzące do wiatraka i alternatora oraz rozrusznika lecz nic to nie dało . Zmieniłem ponownie bezpiecznik i odrazu go pali . . Z góry dzięki za pomoc oraz przydatne porady. Bo mi już ręce opadły.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 34  
    Zamiast bezpiecznika wstaw żarówkę 21W, jak rozepniesz obwód robiący zwarcie żarówka zgaśnie.
    Na rozpiętych wentylatorach też zwiera czy nie sprawdzałeś?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 4  
    Jeszcze nie sprawdzałem ale spróbuje zaraz . Dzięki za rade :)
  • Poziom 22  
    Witaj!
    Sprawdź szczotki,tulejki czy wirnik nie trze o cewki stojana. Odłącz połączenie rozrusznika z elektromagnesem. Po odłączeniu przewodu + z akumulatora idącego do rozrusznika zobacz czy nie spali bezpiecznika. Jeśli nie spali to kolejno dotknij do rozrusznika i tak samo do elektromagnesu.Tak wyeliminujesz zwarcie.

    Pozdrawiam Miro,Nasz.

    Moderowany przez szymitsu21:

    Taka procedura może więc zaszkodzić niż pomóc.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • Poziom 39  
    miro.nasz napisał:
    Witaj!
    Sprawdź szczotki,tulejki czy wirnik nie trze o cewki stojana. Odłącz połączenie rozrusznika z elektromagnesem. Po odłączeniu przewodu + z akumulatora idącego do rozrusznika zobacz czy nie spali bezpiecznika. Jeśli nie spali to kolejno dotknij do rozrusznika i tak samo do elektromagnesu.Tak wyeliminujesz zwarcie.

    Pozdrawiam Miro,Nasz.


    Masz jeszcze jakieś ciekawe rozwiązania problemu, bo ten jest jeden z lepszych. Rozwiń tę myśl z tym wyeliminowaniem zwarcia.

    Zobacz co ta 40 zasila i rób tak jak coperfild nakazał.
  • Poziom 4  
    Spróbuje . Napiszę czy problem został rozwiązany .
  • Poziom 34  
    Według autodaty to właśnie wentylatory i ich moduł, jeśli chodzi o ten bezpiecznik 40 A przy przekaźnikach.
  • Poziom 4  
    Wentylatory odłączyłem i alternator też jest wyciągniety z auta bo nie było widać rozrusznika . A bezpiecznik dalej wywala . Może rozrusznik ma w sobie zware .Sprawdzę jeszcze za pomocą zarówki może problem się znajdzie .
  • Poziom 39  
    Ten bezpiecznik to kiedy wywala.
    1. Stacyjka wyłączona, przy zakładaniu klemy na akumulator
    2. Stacyjka wyłączona, klemy założone na akumulator, w momencie przekręcenia kluczyka na pozycję rozruch.
  • Poziom 4  
    Witaj bezpiecznik pali odrazu przy przekręceniu kluczyka na rozruch .

    Dodano po 24 [minuty]:

    Odłaczyłem rozrusznik ,i dalej jest to samo . Może stacyjka powoduje taką zware ?
  • Poziom 39  
    Przecież rozrusznik jest bez żadnego zabezpieczenia, tam musi być jakaś maniana z przewodami. Zrób zdjęcie bezpieczników i pokaż który pali. Wychodzi że to jest nie naturalna usterka.
  • Poziom 4  
    Audi A4 b6 2.5tdi 180 km - Nie kręci rozrusznik, pali bezpiecznik 40. Przy komputerze .
  • Poziom 39  
    Teraz nie pamiętam ale coś mi się wydaje że bezpiecznik od wentylatorów jest na akumulatorze i jest w formie blaszki. A jaki kolor kabla jest z bezpiecznikiem.
  • Poziom 4  
    Czerwony z niebieskim paskiem i czarny .

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wentylatory są odłączone bo przód jest całkowicie zdjęty .
  • Poziom 39  
    Czerwony z niebieskim to chyba start rozrusznika, ale tam nigdy nie było bezpiecznika. I jak to rozumieć - czerwony z niebieskim paskiem i czarny. Rozumiem że ten czarny przewód to jakaś dostawka. Wyjmij bezpiecznik i powinien odpalić. Zobacz czy czerwony z niebieskim paskiem nie jest gdzieś przecięty (być może to jakieś zabezpieczenie kradzieżowe).
  • Poziom 4  
    Problem rozwiązany . Przekaźnik do którego wchodził ten czerwony z niebieskim paskiem był spalony i dodatkowo niestety rozrusznik też do wymiany ponieważ zamiast kręcić tylko stuka i lecą z niego iskry .
  • Poziom 4  
    Problem rozwiązany . Przekaźnik do którego wchodził ten czerwony z niebieskim paskiem był spalony i dodatkowo niestety rozrusznik też do wymiany ponieważ zamiast kręcić tylko stuka i lecą z niego iskry .

    Dodano po 1 [godziny] 57 [minuty]:

    Wymieniłem rozrusznik na nowy i wszystko wróciło do normy . Samochód pali za każdym razem .