logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Dołożenie bezpiecznika i podłączenie zasilacza wideodomofonu

dan_dan 09 Sty 2019 12:51 7197 2
  • #1 17687637
    dan_dan
    Poziom 8  
    Witam,

Jestem zielony w temacie elektryki, ale przed napisaniem posta trochę poszperałem i zostało mi ostatnie pytanie przed porażeniem prądem :)

Chcę podłączyć wideodomofon, który posiada zasilacz na szynę din. Problem mam taki, że do końca nie jestem pewny czy dobrze rozumiem jak mam zasilacz spiąć z resztą w rozdzielni.

Moje rozumowanie:
    1. Dokładam bezpiecznik nadprądowy B6 (będzie ok?) do bezpieczników znajdujących się na drugiej szynie od góry.
    2. Wymieniam całą szynę łączeniową na dłuższą i podpinam pod nią nowy bezpiecznik.
    3. Od bezpiecznika ciągnę zasilanie do zasilacza wideodomofou, który umieszczę na najniższej szynie.
    I teraz pytanie:
    4. Przewód N do zasilacza mam pociągnąć od listwy zaznaczonej na zdjęciu nr. 1 czy 2 czy nie ma to znaczenia?

Przed pracą zasilanie mam wyłączyć w skrzynce znajdującej się w granicy działki czy wystarczy tutaj w rozdzielni?

Dzięki za pomoc.

Dołożenie bezpiecznika i podłączenie zasilacza wideodomofonu
  • #2 17688451
    Brivido
    Poziom 34  
    Ocena: 429
    Tu należałoby zastanowić się nad wieloma kwestiami, w typ poprawy tego co jest teraz tam.

A poza tym zasilacz domofonu lepiej by było wpiąć sprzed różnicówki, tzn bezpiecznik zasilić z obwodu fazy i neutralnego sprzed. Obie szyny N są przydzielone osobno do każdej RCD i nie można łączyć ich byle jak.
  • #3 17691562
    stomat
    Poziom 39  
    Ocena: 1971
    Jeśli chcesz dołożyć "S"-a na drugiej szynie od góry to N musisz podłączyć do szyny u góry zaznaczonej jako 1.
    Jeśli to nie problem to lepiej wyłącz napięcie w granicy działki.