Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Touran 2.0 FSI - Zasilanie chińskiego radia

dziechu 26 Sty 2019 16:32 543 12
  • Poziom 27  
    W skrócie - podłączyłem chińskie radio z Androidem itp. (VW Touran). Wszystko działa super, jest nawet komunikacja po CAN, bo wyświetlają się różne rzeczy związane z samochodem - prędkość obrotowa silnika, ilość paliwa itp. bajery. Jedynym problemem jest samo włączanie radia. Otóż mogę je włączać/wyłączać jedynie przyciskiem on/off w radiu. Nie ma żadnej reakcji na wkładanie czy wyciąganie kluczyka itd. Złącze zasilania +12V powinno dostarczać cały czas 12V, natomiast złącze +SAFE (czasem zwane 12V switched) steruje samą aktywacją radia. Ktoś w poprzednim temacie coś wspomniał o tym że w chińskich radiach zdarza się im zamiana tych dwóch pinów (a dokładnie nie w radiach, ale przejściówce). Niestety, nie zdążyłem kontynuować tego wątku. Czy tak może być? Trzeba zamienić te dwa piny?
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Witam, zamień żółty z czerwonym w przejściówce i sprawdź wtedy.
  • Poziom 27  
    Niestety, po zamianie żółtego z czerwonym sytuacja nadal taka sama - radio można włączyć/wyłączyć jedynie jego przyciskiem. Nie ma żadnej reakcji na kluczyk w stacyjce. Dołączam zdjęcia złącza w samochodzie, radia, kabla-przejściówki. Touran 2.0 FSI - Zasilanie chińskiego radia Touran 2.0 FSI - Zasilanie chińskiego radia Touran 2.0 FSI - Zasilanie chińskiego radia Touran 2.0 FSI - Zasilanie chińskiego radia
  • Poziom 14  
    Witam, a wcześniej oryginalne radio zachowywało się prawidłowo?
  • Poziom 27  
    Tak, oryginalne zachowywało się prawidłowo.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Teoretycznie za włączanie/wyłączanie stacyjką powinien odpowiadać sygnał +SAFE (czerwony kabel), ale tak nie jest. W oryginalnym złączu są jeszcze sygnały na tej zielonej kostce - one nie są doprowadzane przez przejściówkę. Natomiast działa prawidłowo komunikacja CAN.
  • Poziom 14  
    Miernikiem (woltomierzem) sprawdzić czy względem masy na czerwonym przewodzie pojawia się napięcie a po wyjęciu kluczyka czy napięcia brak kontrolnie zmierzyć co tam się dzieje na żółtym powinno być cały czas. Może coś jest nie tak z tym radiem.
  • Poziom 27  
    Jak sprawdzałem to radio w domu, to do włączenia musiało być +12V na obu - żółtym i czerwonym. Będę sprawdzał w aucie.
  • Poziom 15  
    Skoro jest to radio dedykowane do VW, to funkcja "SW" zawiadywana jest z magistrali CAN.
    Nie myl pojęć SAFE i SW. Na zacisku SAFE w instalacji samochodu +12V nie zanika po wyjęciu kluczyka, a być może gdy jest stale podawane nie pozwala ono na wyłączanie radia kluczykiem.
    Spróbuj wyjąć (lub odciąć) z wtyczki ten SAFE pin i podłączyć radio bez niego.
    Sprawdź jeszcze czy po włączeniu radia pojawia się +12V w gnieździe antenowym radia.
  • Poziom 27  
    Ok, będę próbował. Czyli funkcja SW powinna być obsługiwana przez CAN. Jakieś komendy są przekazywane, jak prędkość obrotowa silnika, poziom paliwa, otwarcie drzwi itp. Z kolei zauważyłem też błędne reakcje. Np. naciskanie przełącznika pamięci na manetce MFA powoduje przełączanie programów radiowych, co nie powinno mieć miejsca.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Na niemieckiej rozpisce tego radia, sygnał który w złączu VW jest opisany jako +SAFE, w radiu jest opisany jako ACC.

    Dodano po 15 [godziny] 47 [minuty]:

    Zapomniałem o jednej sytuacji. Nawet jeżeli radio jest wyłączone, to po wrzuceniu wstecznego biegu włącza się asystent cofania na ekranie radia.

    Dodano po 2 [godziny] 7 [minuty]:

    Ok, odpiąłem SAFE. Teraz jest tak - jak radio jest włączone, wyjęcie kluczyka powoduje wyłączenie radia. Włożenie kluczyka włącza radio, ale od zera, czyli uruchamianie Androida itd. jakby w czasie wyłączenia nie było podtrzymania.
  • Poziom 15  
    Coś mi nie pasuje w konfiguracji zasilania w gnieździe tego chińczyka. Nie pokazałeś zdjęcia z jego opisem. Sprawdź czy z bezpiecznikiem w radiu połączony jest pin 15, czy pin 16 ?
    Na bezpieczniku powinno być stale +12V
  • Poziom 27  
    A co to jest SW? W złączu VW ISO nie znalazłem takiego symbolu. Ogólnie jest tak - jeżeli na pinie 16 jest +12V (czerwony kabel) to radio można włączyć/wyłączyć tylko przyciskiem w tym radiu. Jeżeli odepnę z tego pinu 12V, to radio włącza się po włożeniu kluczyka, wyłącza po wyjęciu, ale włącza się od zera - start Androida. Jak była włączona nawigacja, to muszę ją włączyć ponownie. Nie mam pomysłów.