Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] VW Polo IV 1.4 16V BKY - Błędy sondy Lambda i szarpanie przy przyśpieszaniu

testowy119 04 Apr 2019 01:35 3939 3
  • #1
    testowy119
    Level 9  
    Witam,
    VW Polo IV 2005 - 1.4 16V BKY (montowany również m.in. w Skoda Fabia)

    Od kilku miesięcy mam problem z autem;
    - Przy przyśpieszaniu w 3 na 10 przypadków silnik nie przyśpiesza płynnie tylko zaczyna szarpać, problemy występują na każdym z biegów i w każdym zakresie obrotów, szczególnie po redukcji biegu lub hamowaniu silnikiem. Wciskam gaz zaczyna szarpać, muszę zdjąć nogę z gazu, wcisnąć raz jeszcze i czasami wtedy jest już okej, a czasami muszę ten zabieg z 2-3 razy powtórzyć żeby auto normalnie przyśpieszało.
    - Zdarzyło mi się kilka razy, że przy dojeżdżaniu do świateł i hamowaniu silnik gaśnie lub zapala się kontrolka akumulatora i prawie przygasa na sekundę
    Ponadto:
    - Zdarzają się drgania i nierówna praca silnika po odpaleniu - skacze w zakresie 800-950/min - muszę wtedy przy gazować żeby się ustabilizowały
    - Po rozgrzaniu silnika obroty schodzą dość nisko nawet do 650/min i przy ruszaniu silnik jest wyraźnie słabszy i strasznie łatwo go przygasić co na zimnym się nie zdarza
    - Zaobserwowałem że na biegu jałowym po zwiększeniu obrotów do 3000/min puszczam gaz i spadają w dół tak gwałtownie, że aż na chwilę do 400/min, przygasa silnik, drży, przygasają światła i dopiero po chwili podnoszą się i stabilizują na około 700/min



    Na bieżąco sprawdzam błędy w aucie przez VAG-COM.
    Kiedyś występowało raz na jakiś czas i kasowałem:
    Code:
    17519 - Oxygen (Lambda) Sensor Regulation: Bank 1: System too Lean
    
            P1111 - 35-10 - - - Intermittent

    Ostatnio zapalił mi się check engine i pokazało:
    Code:
    17586 - Linear O2 Sensor: Pump Current: Open Circuit
    
            P1178 - 35-10 - - - Intermittent
    17598 - Linear O2 Sensor: Reference Voltage: Implausible
            P1190 - 35-10 - - - Intermittent

    Skasowałem, check engine zniknęło. Kolejnego dnia po przejechaniu 5 kilometrów i rozgrzaniu silnika błąd z kontrolką powrócił, więc sprawa robi się poważniejsza.

    Prosiłbym o pomoc i podpowiedzi - czy do wymiany jest sonda, czy przyczyny szukać w innym miejscu. Ewentualnie jak zdiagnozować działanie sondy, czy to miernikiem czy w VCDS - w grupach 31-37 widzę różne odczyty, jednak nie wiem jak powinienem je interpretować i jakie wartości są prawidłowe.

    Dorzucam jeszcze informacje o ECU:
    Code:
       Controller: 036 906 034 KA 
    
       Component:  MARELLI 4TV        7448
       Coding: 00071
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    CAR pass
    Level 19  
    Schylić się trzeba i zobaczyć co się dzieje za wtyczką sondy
  • #3
    marco23m
    Level 11  
    Witam. Czy udało się rozwiązać problem? Mam to samo u siebie też w 1.4 BKY i kojarzę że ok 5 lat temu miałem podobny problem. Pamiętam że wymieniłem sondę przy katalizatorze wtedy i problem ustąpił. Koszt ok. 500zł i tylko ori.
  • #4
    testowy119
    Level 9  
    marco23m wrote:
    Witam. Czy udało się rozwiązać problem?

    Wymieniona została pierwsza sonda regulacyjna na nową - z tego to mi powiedziano w warsztacie to padła w niej grzałka.
    Do tego okazało się, że sporadycznie na jednym z cylindrów wypadał zapłon, na drugiej sondzie ktoś kiedyś założył emulator więc samodiagnostyka silnika była zaburzona - wymieniono cewkę na nową i problem z szarpaniem zniknął.

    Gdybyś miał jakieś pytania pisz wiadomość prywatną, z chęcią pogadam o tym silniku :)