Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] MID 130 PID 33 FMI 12 Volvo fh 2008r.

07 Kwi 2019 20:42 855 10
  • Poziom 4  
    Witam!
    Objawy samochodu były następujące : Szarpanie przy ruszaniu od 1 do 4 biegu. Serwis stwierdził ze cylinder sprzęgła popsuty wiec wymieniłem go wraz z łożyskiem słoneczkiem oraz tarcza sprzęgła. Po próbie kalibracji skrzyni biegów, pokazuje się w/w błąd. Czy jest możliwe ze jest popsuty również ten elektromagnetyczny zawór z boku skrzyni?!
    Po podłączeniu komputera pokazuje się komunikat ze nie może się połączyć z zaworem ECU skrzyni biegów. I dlatego nie można przeprowadzić kalibracji. Dołączam zdjęcie błędu z komputera.
    Proszę o pomoc bo łapy opadają...
    MID 130 PID 33 FMI 12 Volvo fh 2008r.
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    kolego ja zaczynam zawsze od zaworu z boku skrzyni jeśli to nie pomoże wymiana sterownika skrzyni
  • Poziom 4  
    Hej!
    Dzięki za odpowiedz.
    A powiedz mi jeszcze możliwe że przyczyna mogło być odwrotnie zamontowana tarcz sprzęgła?

    Z tego pokazuje błąd złe położenie cylindra sprzęgła??
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    ale problem występował wcześniej z szarpaniem sprzęgła z tego co piszesz
    tarcza też mogła by powodować błędy
    frez dłuży do przodu jeśli dobrze pamiętam odwrotnie niż w większości ciężarówek
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Odwrotne zamontowanie tarczy sprzęgła jest możliwe, spotkałem się z takim przypadkiem. I wtedy z pewnością pojawiają się błędy związane z niewłaściwym położeniem cylindra sprzęgła. Kalibracja nie będzie możliwa. Jeśli nie jesteś pewien czy odpowiednią stroną założyłeś to zwalaj skrzynię. Na tarczy sprzęgłowej powinien być napis " flywheel side" i tym napisem tarcza idzie do koła zamachowego.
  • Poziom 4  
    Zaraz będę robił kalibrację ponownie napisze Panu co wyszło ...

    Dodano po 2 [minuty]:

    Faktycznie była odwrotnie jade po komputer i zaraz się okaże

    Dodano po 1 [godziny] 19 [minuty]:

    Co się okazało po kalibracji nadal nie mogę się połączyć z ECU.
    Wyjąłem elektromagnes i dwa przewody są ucięte oto przyczyna .
    MID 130 PID 33 FMI 12 Volvo fh 2008r.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Nowy będzie dopiero jutro :(
    Wiec odezwę się po montażu jak poszło :)

    Bardzo dziękuje za pomoc.
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Dobrze że opisujesz rezultaty naprawy. Na pewno przyda się przyszłym " Pokoleniom" :)
    Pozdrawiam DagomirM.
  • Poziom 17  
    piotr budzowski napisał:
    kolego ja zaczynam zawsze od zaworu z boku skrzyni jeśli to nie pomoże wymiana sterownika skrzyni

    Witam. Mam podobny problem tez wymienione sprzegło, tłok , zawór, i auto nie chce przejść kalibracji moge załatwic sobie drugi taki sam samochód i mam pytanie czy jak przełoze kasete z drugiego volvo to będę musiał programować czy tylko przezucam i powinno działać?
  • Poziom 26  
    możesz przełożyć na próbę bez programowania lecz należy wykonać kalibracje
    pamiętaj skrzynia c do c a skrzynia d do d różnią się czujnikami i kołem z ząbkami
    można przełożyć c/d i d/c będzie działać leczy wygeneruje błąd prędkości wałka
    przekładaj samom elektronikę
    mogą wystąpić jeszcze błędy przystawki
  • Poziom 4  
    A wiec tak koledzy.

    Autko śmiga kalibracja przeprowadzona pozytywnie.
    Trzeba było od początku zacząć od zaworu elektromagnetycznego z boku skrzyni.

    Dziękuje wszystkim kolegom za fachowe podpowiedzi i pozdrawiam!!

    Dodano po 2 [minuty]:

    MID 130 PID 33 FMI 12 Volvo fh 2008r.
  • Poziom 4  
    A wiec tak koledzy.

    Autko śmiga kalibracja przeprowadzona pozytywnie.
    Trzeba było od początku zacząć od zaworu elektromagnetycznego z boku skrzyni.

    Dziękuje wszystkim kolegom za fachowe podpowiedzi i pozdrawiam!!

    Dodano po 2 [minuty]:

    MID 130 PID 33 FMI 12 Volvo fh 2008r.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wymiana elektromagnesu z boku skrzyni rozwiązała problem oczywiście po skalibrowaniu.