Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
OptexOptex
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Tajemnicze znikanie haseł do rejestratorów i kamer IP Hikvision

24 Apr 2019 23:50 1068 7
  • Level 9  
    Witam.
    Jakoś pod koniec 2018 roku założyłem u siebie w domu monitoring IP w oparciu o rejestrator DS-7608NI-K2 oraz 4 kamery DS-2CD1041-I. Zostało wtedy ustawione hasło admina i wzór odblokowania do rejestratora - haseł do kamer nie odtykałem. Dziś chciałem coś spradzić - patrzę, a hasło do rejestratora nie działa (na 100% dobre wpisywałem) - postanowiłem, że przywrócę rejestrator do ustawień fabrycznych. Po uruchomieniu ponownie rejestratora zauważyłem brak obrazu z kamer - myślałem że dodam je i po sprawie, jednak nie było tak pięknie... Kamery dziwnym trafem mają zmienione hasło domyślne (admin/12345) - oznacza to, że nie można się zalogować do każdej z nich. Jak się pewnie każdy domyśla, również nie wpadłem na tak genialny pomysł, żeby dodać pytania pomocnicze... :(
    Ktoś z Was spotkał się już z takim problemem? Orientujecie się, jak długo można czekać na odpowiedź od dystrybutora z nowymi hasłami (wysyłałem pliki pobrane z SADP Tool)? Może komuś udało się jakoś zmienić te hasła bez oczekiwania na odpowiedź zwrotną od dystrybutora?
  • OptexOptex
  • Industrial cameras specialist
    Mnóstwo tego sprzętu zamontowałem i nigdy nie miałem takiego przypadku. Aczkolwiek spotkałem się z sytuacją, gdzie klient kupił sobie sam rejestrator IP i kamerki, ale miał problem z konfiguracją tego. No i oczywiście hasło ustawione przez tego gościa nie pasowało. Okazało się, że ustawił hasło ADMIN12345, a niby było Admin12345 - w Hiku trochę to durnie widać, bo po naciśnięciu powiedzmy, że "Shifta", włącza się "CapsLock". Może u Ciebie jest tak samo?

    Co do pytania o czas generowania hasła to ja czekam maksymalnie do 2-3 dni, ale w większości sytuacji to max 24h(zależy o której wyśle się maila). No i od momentu wygenerowania pliku, do momentu jego wgrania nie można wyłączać zasilania z kamer jak i rejestratora(inaczej cała procedura od nowa).

    Czasami udaje się wygenerować samemu hasło, ale tylko na starszych sprzętach(poprzez dedykowaną stronę do generowania haseł), ale to działa na sprzętach sprzed 3-4 lat i starszych.
  • OptexOptex

  • Level 26  
    Mam ten sam problem z kamerą IP u klienta. Klient 3 miesiące temu zgłosił, że nie działa kamera IP podpięta do rejestratora. Kamery Turbo działały bez problemu. Podjechałem, i wielkie było moje zdziwienie, bo nie działało moje hasło do kamery (a mam zapisane jakie ustawiłem). Klient nie zna tego hasła. Kontakt z hikiem - reset hasła. W piątek przed świętami ponowny telefon od klienta. Byłem we wtorek - to samo.
  • Level 40  
    Jeśli nie aktualizował nikt oprogramowania sprzętowego rejestratora ani kamer a hasło nie było w obu przypadkach ustawione jako domyślne admin admin czy tam 12345 to jakim cudem zostało zmienione? Jak wiemy CUDA się nie zdarzają tak więc albo jest to problem jakiejś luki w zabezpieczeniach albo jakaś osoba trzecia sabotuje lub nieumyślnie tego dokonuje bo raczej chyba nie robi się to automatycznie... Tylko teraz narzuca się taka myśl czy to nie jest umyślnie robione przez firmę hik aby ludzie zwłaszcza ci co już nie mają gwarancji odpłatnie odzyskiwali hasło? ( mało prawdopodobne) Ale bardziej obstawiał bym że może być to jakiś błąd lub luka którą wykorzystuje jakieś złośliwe oprogramowanie robak...ale to tylko takie gdybanie. Warto sprawdzić logi o ile monitorują jakieś ingerowanie w zmianę hasła.
  • Level 21  
    Resety haseł były w jakiejś wersji oprogramowania kamery, do tego można było zresetować hasło z poziomu przeglądarki - babol Hik’a który został naprawiony.
  • CCTV and Stationary Alarms specialist
    --MaR-- wrote:
    Kamery dziwnym trafem mają zmienione hasło domyślne (admin/12345)


    Hasło na kamery prawdopodobnie ustawiło się takie jak było na admina na rejestratorze, także to że 12345 nie działa to raczej normalne.
  • Level 9  
    dawidedziu wrote:

    Sprawdzałem, niestety nie działa na tych kamerach - być może zbyt nowe.

    kood wrote:
    Hasło na kamery prawdopodobnie ustawiło się takie jak było na admina na rejestratorze, także to że 12345 nie działa to raczej normalne.

    Dlatego na wszelki wypadek sprawdzałem hasła z rejestratora i kamer - nic z tego.

    Finalnie skontakowałem się z dystrybutorem i po godzinie miałem pliki do odzyskania hasła. :)
    Nie mam pojęcia jak to się stało - nikt do niego nie miał dostępu. Pewnie była jakaś luka/błąd w oprogramowaniu. Zobaczymy czy po aktualizacji będzie dalej ten sam problem.