Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna 3 2,0DCI - ślizga się sprzęgło

24 Maj 2019 18:24 315 8
  • Poziom 11  
    Witam.
    Jakiś czas temu zakupiłem lagunę 3 2,0DCI 150KM
    Krótko po zakupie sprzęgło wpadło w podłogę. Diagnoza- uszkodzony wysprzeglik (wyciek płynu na łączeniu skrzyni i silnika)

    Mechanik po rozebraniu uznał że uszkodzony też dwumas i wymienił właściwie cały układ sprzęgła czyli:
    -dwumas
    -sprzęgło
    -wysprzęglik
    -pompę sprzęgła

    Od wymiany zrobiłem ok 4tys km i przez ten czas miałem wrażenie że samochód nie przyspiesza na swoje seryjne 150KMi 340Nm. Pojechałem dzisiaj na hamowanie w celu sprawdzenia mocy i przy okazji jej podniesienia.

    Po teście na hamowni okazało się że moc jest zbliżona do oryginalnej jednak moment zaledwie 295Nm.
    Majster z hamowni mówił że ewidentnie sprzęgło się ślizga bo prędkość nie wzrasta adekwatnie do obrotów silnika ( załączam wykres z hamowni)

    Jestem umówiony na reklamację u mechanika

    Moje pytania:
    1. Jak argumentować moje racje jeśli mechanik stwierdzi "przecież wszystko jest ok"?
    2. Czy możliwe że mechanik wymienił tylko wysprzęglik, osuszył sprzęgło a skasował za wymianę całego kompletu?
    3. Jeśli okaże się niemożliwa reklamacja czy wystarczy że oddam tarcze sprzęgła żeby wymienili na niej okładziny na kevlarowe?

    Renault Laguna 3 2,0DCI - ślizga się sprzęgło
  • Poziom 11  
    Jadąc 50km/h na 3 biegu wciśnij gaz do deski. Jeżeli obroty pójdą w górę niewspółmiernie do prędkości, to sprzęgło slizga. Częstym błędem przy montażu sprzęgła jest nie odtłuszczenie powierzchni cierne koła zamachowego. Wtedy mogą występować w/w objawy. Nie czuć spalonym sprzęgłem po ostrej jeździe?
  • Poziom 20  
    Wikol01 napisał:
    Witam.
    Jakiś czas temu zakupiłem lagunę 3 2,0DCI 150KM
    Krótko po zakupie sprzęgło wpadło w podłogę. Diagnoza- uszkodzony wysprzeglik (wyciek płynu na łączeniu skrzyni i silnika)

    Mechanik po rozebraniu uznał że uszkodzony też dwumas i wymienił właściwie cały układ sprzęgła czyli:
    -dwumas
    -sprzęgło
    -wysprzęglik
    -pompę sprzęgła

    Od wymiany zrobiłem ok 4tys km i przez ten czas miałem wrażenie że samochód nie przyspiesza na swoje seryjne 150KMi 340Nm. Pojechałem dzisiaj na hamowanie w celu sprawdzenia mocy i przy okazji jej podniesienia.

    Po teście na hamowni okazało się że moc jest zbliżona do oryginalnej jednak moment zaledwie 295Nm.
    Majster z hamowni mówił że ewidentnie sprzęgło się ślizga bo prędkość nie wzrasta adekwatnie do obrotów silnika ( załączam wykres z hamowni)

    Jestem umówiony na reklamację u mechanika

    Moje pytania:
    1. Jak argumentować moje racje jeśli mechanik stwierdzi "przecież wszystko jest ok"?
    2. Czy możliwe że mechanik wymienił tylko wysprzęglik, osuszył sprzęgło a skasował za wymianę całego kompletu?
    3. Jeśli okaże się niemożliwa reklamacja czy wystarczy że oddam tarcze sprzęgła żeby wymienili na niej okładziny na kevlarowe?

    Renault Laguna 3 2,0DCI - ślizga się sprzęgło


    Laguna 2.0 Dci na trzech pierwszych biegach ma limiter momentu obrotowego, ale hamownik to wiedzieć raczej powinien.
  • Poziom 11  
    Chyba wiedział bo odłączył ABS żeby komputer nie blokował

    Dodano po 18 [godziny] 29 [minuty]:

    Carrrot napisał:
    Jadąc 50km/h na 3 biegu wciśnij gaz do deski. Jeżeli obroty pójdą w górę niewspółmiernie do prędkości, to sprzęgło slizga. Częstym błędem przy montażu sprzęgła jest nie odtłuszczenie powierzchni cierne koła zamachowego. Wtedy mogą występować w/w objawy. Nie czuć spalonym sprzęgłem po ostrej jeździe?


    Rzeczywiście. Na 1 i 2 biegu samochód przyspiesza w miarę ok. Jednak od 50km/h na 3 biegu obroty idą ładnie w górę A samochód jedzie "tak sobie".

    Jutro odstawiam na reklamację i zobaczymy co mechanik powie
  • Poziom 11  
    Jestem po wizycie u mechanika.

    Tak jak myślałem mechanik po krótkiej przejażdżce uznał że wszystko jest ok.

    Jego argumenty są takie, że na hamowni są inne warunki i że samochód nie ma takiego obciążenia jak na drodze i może wyjść gorszy wynik.
    Biorąc pod uwagę jego teorielę to na hamowni powinno wyjść chyba odwrotnie i moc powinna być wieksza?

    Druga sprawa to uznał że samochód z przebiegiem 240tys może już mieć O tyle mniejszy moment obrotowy. Czyli idąc tym tropem samochód z przebiegiem 500tys to powinien już ledwo pod górkę podjeżdżać.

    Mechanik proponuje mi rozebranie tego na mój koszt, montaż nowego sprzęgła oraz odesłanie aktualnego sprzęgła na reklamację której "i tak Pewnie nie uznają"

    Co robić w takiej sytuacji?
  • Poziom 20  
    Wikol01 napisał:
    Chyba wiedział bo odłączył ABS żeby komputer nie blokował

    Dodano po 18 [godziny] 29 [minuty]:

    Carrrot napisał:
    Jadąc 50km/h na 3 biegu wciśnij gaz do deski. Jeżeli obroty pójdą w górę niewspółmiernie do prędkości, to sprzęgło slizga. Częstym błędem przy montażu sprzęgła jest nie odtłuszczenie powierzchni cierne koła zamachowego. Wtedy mogą występować w/w objawy. Nie czuć spalonym sprzęgłem po ostrej jeździe?


    Rzeczywiście. Na 1 i 2 biegu samochód przyspiesza w miarę ok. Jednak od 50km/h na 3 biegu obroty idą ładnie w górę A samochód jedzie "tak sobie".

    Jutro odstawiam na reklamację i zobaczymy co mechanik powie


    Nie, nie wiedział. ABS odłączył, aby samochód nie wykrył różnicy w prędkości obrotowej kół.
  • Poziom 11  
    A może hamownik wprowadził mnie w błąd?
    Przypomniałem sobie że kilka razy przy mocniejszym potraktowaniu oraz obładowanym samochodzie pojawił mi się komunikat "skontroluj układ wtrysku paliwa" błąd P2263 i komputer ograniczył moc jednak po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy.

    Dodatkowo podczas jazdy na wyższych biegach słychać jakby "huczenie turbiny".

    Może jakaś nieszczelność w dolocie?
  • Poziom 11  
    Skąd Ty w ogóle jesteś? Kwestia reklamacji leży po stronie warsztatu, jeżeli ktokolwiek ma się bujac z gwarancją na sprzęgło to oni. Jak nie pójdą po dobroci, to zostaje Ci rzecznik praw obywatelskich.

    Na wykresie z hamowni masz ustawiony silnik 2.2DCI, to też może wprowadzać z błąd.

    P2263 i hucznie turbiny wskazuje, że trzeba by do niej zajrzeć.
  • Poziom 11  
    Sprawdziłem dzisiaj szczelność układu dolotowego pod ciśnieniem.
    Przy ciśnieniu ok 1,5 Bara zaczyna syczeć powietrze z miejsca w którym odma jest połączona z układem dolotowym (zaznaczone na zdjęciu). Jest to pomiędzy przepływomierzem a turbiną.

    Renault Laguna 3 2,0DCI - ślizga się sprzęgło

    Czy owa nieszczelność może być powodem spadku mocy lub błędu niewłaściwego ciśnienia układu doładowania?
    W tym miejscu chyba nie występuje aż tak wysokie ciśnienie?

    Znalazłem jeszcze jeden "kwiatek" Renault Laguna 3 2,0DCI - ślizga się sprzęgło

    Sterowanie turbiny "wspomagane" sprężyną i opaską zaciskową. Jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć w jakim celu ktoś to zrobił i czy to może być przyczyną moich problemów?