Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Atego wyświetla blad ins 1106.

29 Wrz 2019 12:26 207 7
  • Poziom 3  
    Witam, jestem tu nowy i proszę o wyrozumiałość.. Mam problem z instalacja elektryczna Mercedes Atego 2000r. 1823 WDB9525022K47416, wyświetla na desce blad ins 1106 i nie wyświetla temperatury zewnętrznej, po podpięciu kompa brak komunikacji, auto normalnie odpala i jedzie, zegary sprawdzone w serwisie w Żorach.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Spec od Mercedesów
    jarotruck1974 napisał:
    jestem tu nowy i proszę o wyrozumiałość.

    OK :)
    jarotruck1974 napisał:
    WDB9525022K47416

    Fajnie że zamieściłeś VIN, tylko że jest on niepełny (brakuje jednej cyfry)
    Problem jest taki, że znalazłem dwa tłumaczenia tego błędu, a nie można ich przyporządkować do konkretnego pojazdu właśnie z uwagi na niepełny VIN.
    jarotruck1974 napisał:
    po podpięciu kompa brak komunikacji

    Jakiej komunikacji? Tylko z licznikiem - czy w ogóle z całym autem?
    Samochód to "angol" - nie był on czasem przerabiany? (co mogło wpłynąć na komunikację i działanie licznika)
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 3  
    Witam,jest brak komunikacji z calym autem no i masz racje samochod to wersja angielska sam osobiscie go przekladalem bardzo dokladnie i na spokojnie ale jednak gdzies cos poszlo nie tak..WDB 9525022k474160. numer vin z dowodu rejstracyjnego spisany.
  • Spec od Mercedesów
    1106: Parametrization fault of digital input „X2 18/11”
    Trzeba znaleźć co jest na tym pinie do licznika podpięte i sprawdzić parametryzację. Temperatura to może być wina czujnika. O komunikacji zdalnie nic nie powiem. Może komputer diagnostyczny nie taki jak trzeba?
  • Poziom 3  
    A czy moze byc tez to ze przedluzalem 3 wiazki i byly tam kable komunikacyjne tzw.skretki i ich skrecenie i polutowanie ma jakis istotny wplyw na odpowiednia komunikacje..
  • Spec od Mercedesów
    Skręcone przewody CAN zwiększają odporność na zakłócenia zewnętrzne, ale nie mają decydującego wpływu na zanik komunikacji. Zrobiłeś jakiś inny błąd.
    Ten "digital input..." to było pierwotnie podłączenie do ciśnieniowego sensora kipra - bo z fabryki auto wyszło jako zabudowa pod wywrotkę. Może przeznaczenie auta zostało zmienione, i ten zawór usunięto?
  • Poziom 3  
    ok.bede szukal gdzies tego mojego bledu,bo przed przelozeniem kierownicy wszystko dzialalo poprawnie i wyswietlalo temperature zewnetrzna i wtedy moglem wejsc w menu auta,kupilem go juz bez zabudowy a zabudowane bylo zamiatarka.a teraz jest kiper..ale to co dziwne dla mnie ze odpala normalnie swiatla dzialaja nawet przystawka sie załącza z kilku sekundowym opoznieniem...
  • Spec od Mercedesów
    jarotruck1974 napisał:
    to co dziwne dla mnie ze odpala normalnie swiatla dzialaja nawet przystawka sie załącza z kilku sekundowym opoznieniem..

    Co innego kolego CAN diagnostyczny, a co innego CAN służący do rozmowy między modułami. W odpalaniu tego auta CAN jest pomocny (wręcz niezbędny). Światła działają bez żadnego CAN-u, a opóźnione załączenie przystawki to akurat kwestia odpowiedniego zaprogramowania modułu PSM. Moduł PSM zarządza dodatkowym wyposażeniem pojazdu, i zostało w nim zaprogramowane, żeby przystawka załączała się właśnie po kilku sekundach. To czas, który jest konieczny do wyhamowania kół w skrzyni biegów po naciśnięciu sprzęgła - w wyniku sprawdzenia osoba programująca PSM doszła do wniosku, że akurat po tym czasie przystawka załączy się bez zgrzytu.