Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Posnet mobile - błąd daty - Pomyłkowa zmiana daty w kasie

mike_hack 29 Feb 2020 14:46 1662 4
  • #1
    mike_hack
    Level 10  
    Posnet mobile. Przy zmianie godziny w kasie przez nieuwagę została także zmieniona data (03.2021). Co gorsze po tej zmianie kasa pracowała 3 dni drukowała paragony a także wydrukowane były raporty dobowe. Teraz przy zmianie daty - Błąd 2025. Błąd daty. Data wcześniejsza niż ostatni zapis do pamięci fiskalnej. Idzie to jakoś odkręcić ?
  • #2
    DiZMar
    Level 43  
    mike_hack wrote:
    ...(03.2021)... także wydrukowane były raporty dobowe... Idzie to jakoś odkręcić ?

    Są dwie możliwości:
    1. Bezkosztowa czyli pozostawienie jej bez używania do daty jej ostatniego raportu dobowego czyli 03.2021 (trochę ponad rok). Wtedy pozwoli zmienić datę na dzień ostatniego raportu dobowego fiskalnego wg kasy lub późniejszą ale już tylko przez autoryzowany serwis (nie dokona się tego samodzielnie ) - potrzebny jest elektroniczny klucz serwisowy lub hasło serwisowe jeżeli takowe serwis założył. Możliwe będzie to też po zdjęciu plomby i w odpowiednim czasie przyciśnięcie zwory serwisowej.
    2.Kosztowna i to dość wysoko ale szybka czyli odczyt przez właściwy dla niej autoryzowany serwis, protokół do US, wymiana pamięci fiskalnej przez producenta (Posnet), zaprogramowanie i fiskalizacja przez autoryzowany serwis.
    Innej możliwości nie ma!!! :shii: Wybór należy do właściciela kasy. Koszty powinna ponieść osoba zmieniająca godzinę (datę).
    PS.1.
    Dziwi mnie to pytanie, bo serwis (każda kasa takowego ma przypisanego) doskonale wie, że są tylko dwie w/w możliwości i do niego trzeba zwrócić się w tej sprawie.
    PS.2.
    Jeżeli kasa pozwoliła zmienić datę to czynność tą wykonał serwisant a nie użytkownik czy inna nieuprawniona osoba. Jeżeli nie wykonał serwisant a inna osoba to była to nielegalna ingerencja w w funkcje serwisowe kasy przez nieuprawnioną osobę w jeden z w/w sposobów. Wnioski niech wyciągnie użytkownik który dopuścił do kasy osobę nie mającą prawa zmieniać czegokolwiek w funkcjach serwisowych. Ja nie raz miałem prośby użytkowników abym ingerował w kasę fiskalną nie będącą w mojej opiece mimo, że miałem fizyczną możliwość nawet też bez naruszania plomby serwisowej. Nawet gdy plomba była już naruszona to tym bardziej odmawiałem działania na takiej kasie. Odmawiałem jeżeli wymagało to ingerencji innych niż wymienionych w instrukcji obsługi dla użytkownika.
    PS.3.
    Dlaczego wykonywano to w funkcjach serwisowych i zmianie daty zamiast w funkcjach kierownika i zmianie czasu? To słodka tajemnica wykonującego. Teraz poczuje gorzkość tej słodyczy. :spoko:
    PS.4.
    mike_hack wrote:
    ... wydrukowane były raporty dobowe...

    Przecież ta kasa w odróżnieniu od wielu innych przed wykonaniem Raportu Dobowego Fiskalnego pyta czy data jest prawidłowa? Dlaczego wykonywano RDF mimo nieprawidłowej daty? Ja uczulam swoich klientów na ten moment a i tak większość zatwierdza wykonanie RDF bez sprawdzenia. No i są takie kwiatki. Gdyby wykonywano sprzedaż ale nie wykonano by RDF to prawidłową datę dałoby się przywrócić bez kosztów i na teraz. Ignorowanie komunikatów kasy kończy tak jak właśnie w tym przypadku.
  • #4
    jz22
    Level 12  
    Racja. Dodam tylko, że jeśli to jest Posnet Mobile EU (kasa z kopią papierową), to pozostaje tylko odczyt :(. Wymiany pamięci są już prawnie zabronione.
  • #5
    DiZMar
    Level 43  
    jz22 wrote:
    ...jeśli to jest...Posnet Mobile EU[/url] (kasa z kopią papierową), to pozostaje tylko odczyt :(. Wymiany pamięci są już prawnie zabronione.

    Dokładnie tak ale niekoniecznie. Trzeba kupić nową kasę z kopią elektroniczną lub online to fakt ale tą niekoniecznie odczytywać tą z mylną datą. Można poczekać rok , cofnąć datę i używać dalej chociażby jako rezerwową lub na innym stanowisku kasowym.