Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo XC60 2.4D5 2013 AWD - Skrzynia - szarpanie TF80SC

10 Mar 2020 19:10 789 6
  • Poziom 14  
    Drodzy,
    liczę na Waszą pomoc i rekomendację gdzie się udać z naprawą skrzyni TF-80SC lub jesteście w stanie podpowiedzieć gdzie leży przyczyna na bazie Waszego doświadczenia.
    Ogólnie problem pojawił się kilka miesięcy temu.
    Objawy:
    - silnik zagrzany, stoję na światłach na D i hamulcu, po około 10s-20s w momencie puszczenia hamulca następuje szarpnięcie.
    Występuje to tylko przy dobrze rozgrzanym silniku i właśnie w takich sytuacjach. Na pozostałych biegach nie ma problemu.
    Zanim warsztat nie zaczął rozbierać skrzyni to nie było żadnych błędów w ASB - ale problem nadal występował.
    Oddałem samochód do warsztatu gdzie zajmują się naprawami skrzyni i co zostało zrobione:
    1 .Sterownik hydrauliczny podmieniony na nowy - niby książkowy problem tej skrzyni
    2. Wymienione koszt, wszystkie uszczelnienia
    3. Wymienione wiązka od sterownika
    4. Zregenerowany sprzęgło hydrokinetyczne
    5. Przeprowadzone adaptacje itd.
    Problem nadal występuje ! Osobiście już nie wiem gdzie leży problem. W źle zrobionej robocie czy finalnie w sterowniku ASB skrzyni.
    Sterownik ma numer: 31312609 i jego dostępność używek graniczy z cudem.
    Może ktoś z Was miał podobny przypadek i jest w stanie podpowiedzieć gdzie leży problem.
    Czy podmiana sterownika wiąże się z jakimś przeprogramowaniem (VIN, przebieg, itd.) czy wystarczy, że włożę o podobnym numerze i będzie działał?
    Mam Vida i jestem w stanie skasować adaptację ale nie wiem czy to wystarczy.
    Który warsztat rekomendujecie co podoła problemowi?
    Dziękuję i czekam na Wasze wsparcie.
  • Poziom 18  
    Zrób tak
    Skasuj adaptację Vidą i potestuj. Jeśli to nic nie da to rozłacz kleme na dzień, wtedy powinno się zrestować. Miałem tak w swoim XC60, czasami na rozgrzanym szarpała, padł mi akumulator, auto stało kilka dni z rozładownym aku, wstawilem drugi i od 5 tyś km zero szarpnieć.
  • Poziom 14  
    Ok, dzięki. Spróbuję jutro. Wrócę po zabiegu.
  • Poziom 12  
    Mechatronic. Jak znam życie.dynamika pomaga a jak nie to płyta do naprawy,jest jeszcze jedna przypadłość półoś napędowa prawa ma luz w przekładni kątowej albo skrzyni jeśli autko nie ma napędów
  • Poziom 2  
    Witam mam dokładnie ten sam problem ze skrzynią TF-80SC czy udało się Panu rozwiązać ten problem?
  • Poziom 14  
    Witam, tak udało się własnymi siłami bo już do pseudo-mechaników od skrzyni nie mam zaufania. Oczywiście nie urągając specjalistom, którzy się na tym znają. Po prostu ja trafiłem na partaczy. Po kolei - zregenerowany konwerter, tuleje, nowy sterownik hydrauliczny, oleje i nic. Ten sam problem. W końcu postanowiłem zaadoptować skrzynię przy wysokiej temperaturze wg jednej z procedur z Google. Przełączając N-D D-N. Jednak to nie pomogło - chociaż się poprawiło. Udałem się do serwisu Volvo i wygrali mi upgrade dokładnie na ten rodzaj problemu N/D . W USA wyszła na to nota serwisowa. Po wgraniu przeprowadziłem procedurę adaptacji i problem zniknął. Obecnie zrobiłem około 15kkm od upgrade i jest OK.
  • Poziom 2  
    Mam jeszcze pytanie przy jakim przebiegu pojawił się problem i w którym ASO robiony był upgrade?Ja byłem w Katowicach zrobili mi adaptacje i nowy soft z tym że nie wiem jaki na 2 dwa tygodnie pomogło i problem wrócił.A co najlepsze ze mam auto z 2013 ten sam silnik i nawet ten sam nr sterownika podejrzewam że to jest po prostu wada fabryczna.