Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Skoda 5L, Yeti Premium 2.0 4x4 2010r - kontrolka świec żarowych i Check Engine

25 Mar 2020 16:31 135 7
  • Poziom 2  
    Witam, jestem nowym kierowcą i mam problem z moim Autem Skoda Yeti, auto stało pół roku w garażu, 1 raz była przejażdżka i wymiana akumulatora na nowy, powiedzmy łącznie przez całe pol roku auto było odpalane 5-7 razy tylko, może ma to jakiś wpływ na usterkę, a usterka to gdy po tym pół roku zacząłem nim normalnie jeździć, gdzieś po tygodniu podczas jazdy około 3,4 bieg zapaliła się kontrolka świec (spiralka, sprężynka jak kto woli :D ) po zatrzymaniu się i zgaszenie oraz ponowne odpalenie czynność powtórzyłem 3 razy bo ciągle się powtarzała (ciągle stałem) aż po 3 razie za 4 zapalił się pomarańczowy Check Engine a świece zgasły. Byłem u mechanika podłączył kompa mówi zrobić olej, filtry i wymiana świec bo tak pokazuje system. Odebrałem auto następnego dnia, 1 dzień było okej znów identyczna sytuacja jeden do jeden 3 razy świece za 4 Engine, zadzwoniłem do gościa mówię co jest mówi przyjechać za darmo usunę błąd i sprawdzę co to mówi że do wymiany „Czujnik doładowania ciśnienia”, ja mówię że chciałem naprawić usterkę ostatnio (900 zł już poszło) on mówi zirytowany że tego błędu nie było wcześniej i trzeba naprawiać a naprawdę ciężko oszacować ale nie mniej 1 tysiąc. Miesiąc jeżdżę z Check Enginem i co jakiś czas zapala się Kontrolka świec, i gdy dodam mocno gazu (bo kontrolka świec zapala się na mega niskich obrotach np przy cofaniu lub gdy przy hamowaniu Np 5 bieg i auto zaczyna się dusić ( normalne bo za mała prędkość logiczne) i wtedy zapala się Kontrolka świec ale gdy mu pocisnę na jakimś biegu to samo gaśnie ale Check Engine non stop się pali lecz od czasu do czasu znika całkowicie to i to. Np od 3 dni jeździłem bez żadnych błędów na desce rozdzielczej ale dziś nagle zapaliły się świece i standardowo pomarańczowy Check Engine. Liczę na jakieś sugestie z góry dziękuje, piszę tu ponieważ nie wiem czy mechanik nie zrobił mnie na kasę na tych świecach bo mam dopiero 18 lat a wyglądam na 15 i sam mechanik się śmiał w twarz że dziecko za kierownicą :) dziękuje z góry za odpowiedzi :)
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Jak by ci tu pomóc, często ta spiralka się świeci z powodu uszkodzonego czujnika stopu (ale nie zawsze) 2, mechanik może robi cie w bambuko bo widzi kasę lub sam niewie co wymienić, 3 musiał byś podać jakieś kody błędów ale ich nie masz kup se taki tani LM na (A) pod komórkę ściągnij apke na telefon i sam se błędy podpatrzysz i będze łatwiej ci pomóc jak je podasz. Taniej cie to wyjdzie niż za każdym razem jeżdzić do paprocha skasować błąd bo to nie sztuka skasować ,
  • Poziom 2  
    Z tym kasowaniem mam dosyć jeden z drugim kasują błędy i po przejechaniu 500 metrów pojawia się na nowo, ale dziękuje słyszałem o tym pod Apke na telefon, i o tych światłach tak samo ale moje chodzą normalnie nic się nie dzieje tylko paprok powiedział ze „czujnik ciśnienia doładowania” bo tak komputer pokazuje to tak jest.. Ostatnim razem tez były na komputerze tylko świece spalone wymienił 4 sztuki na nowe i przysłowiowy c*uj
  • Poziom 34  
    Sam się dajesz robić, jak nie naprawił to niech oddaje kasę albo robi do skutku teraz już za późno, jak jeździłeś z usterką może być DPF zawalony. Nikt na forum nie będzie zgadywał zaczytaj przynajmniej błędy VCDS.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    To ch,,j nie mechanik bo jeden błąd może mieć 2 lub 3 przyczyny trzeba to sprawdzić ale im się nie chce kasa kasa i bedzie cię doić.
  • Poziom 2  
    Coperfild daje się robić bo się na tym nie znam poszedłem do zaprzyjaźnionego mechanika kolegi kolega wiadomo najlepszy, widzi tylko bogatego chłopaczka i 1 wizyta super ale gdy ja zrobiłem problem na 2 raz o to ze jest to samo wiec po co wymieniał świece to ten odrazu zmiana podejścia mówił ze na warsztat ze nie będzie ze mną gadał bo nie ma czasu i tyle i koszty nie wiadomo jakie będą, a jeśli chodzi o DPF mam usunięty w serwisie skąd pochodzi te auto wszytsko zrobione profesjonalnie przez 3 lata jak auto było w rodzinie 0 błędów lecz nie wiem czy warto wspomnieć robił ogromne kilometry miesięcznie 4-5 tysięcy kilometrów wiec może to wina komputera może on zwariował z dnia na dzień z 4 tysięcy kilometrów miesięcznie nagle pół roku postój i teraz tylko miasto
  • Poziom 34  
    Kolego tego nie naprawimy przez internet w taki sposób. Nie obchodzi mnie czy ty jesteś bogaty i czy kolega to mechanik, słabo się czyta to co napisałeś może po tych przebiegach to motor do wymiany lub remontu .