Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf VII - ciężko wchodzący bieg 2

31 Mar 2020 19:13 225 13
  • Poziom 15  
    Witam, dzisiaj zakupiłęm Golfa VII z 2014r, 1,2TSI. Auto jest po wymianie rozrządu, wszystko jest udokumentowane w książce serwisowej. Jest jeden mały problem z biegiem nr 2. Jak zmieniam z 1 na 2 to wchodzi w miarę ok. Problem jest jak chcę zmienić z biegu nr 3 (przy prędkości 60km/h) czasami jest tak że przy wbijaniu biegu nr 2 jest delikatny zgrzyt. Czasami wchodzi ok, a czasami jest takie dugnięcie. Natomiast jak chcę zredukować z biegu nr 3 na 2 i zrobię to w ten sposób, że wybijam bieg nr 3 i lewarek kieruję w stronę biegu nr 1 tak jakbym chciał go wbić ale nie wbijam i wtedy wbijam bieg nr 2 to wchodzi ok.

    Co może być przyczyną takiego zachowania?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 24  
    Jak na sucho biegi wchodzą dobrze nie ma luzu to mechanizm ok.Jak na odpalonym tylko dwójka to pewnie synchronizator poszedł.
  • Poziom 15  
    Na sucho wchodzą raczej ok. Jeszcze nie zdążyłem tego przetestować. I mówię, że jak z biegu nr 3 chcę wbić bieg nr 2 to czasami trzeszczy, natomiast jak podciągnę go w stronę biegu nr 1 i wbiję 2 to jest ok
  • Poziom 24  
    Bo wtedy synchronizator jedynki wyhamowuje wałek i wchodzi bez zgrzytu.Taka teoria.
  • Poziom 39  
    Raczej rozpędza wałek sprzęgłowy razem z tarczą - stąd problem z włączeniem biegu. Na nowej skrzyni może byłoby to słabo odczuwalne ale twoja pewnie już się napracowała. No cóż - trzeba z międzygazem takie rzeczy robić....
  • Poziom 15  
    Trochę potestowałem wrzucanie tych biegów na sucho i według mnie to nie za każdym razem wchodzi to prawidłowo. Chodzi mi o wszystkie biegi. Czasami wchodzą ok a czasami niektóry bieg nie wejdzie tylko trzeba wbijać go na dwa razy. Regulacja linek coś tutaj pomoże?

    Jak już to jaki mógłby być orientacyjny koszt naprawy takiej skrzyni?
    Przebieg auta to 220tysięcy.
  • Poziom 15  
    kwok napisał:
    Nie szukaj dziury w całym, możesz olej zmienić jeśli jeździ od fabryki.
    Jak masz za dużo kasy to ja chętnie trochę przytulę ☺☺☺☺☺


    No nie szukam, próbuję znaleźć rozwiązanie problemu :)

    To jaki koszt takiej naprawy?
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    ziooober88 napisał:
    próbuję znaleźć rozwiązanie problemu

    Rozwiązaniem problemu jest nauka obsługi auta związana z nauką mechaniki skrzyni biegów - całkiem poważnie - gdybyś miał pojęcie o mechanizmach to może nie niszczyłbyś auta.

    Jak nie dociera to inaczej: Maszyna gwizda tylko kierowca p....da.
  • Poziom 15  
    Kolego! Rozwiałeś wszelkie moje wątpliwości :)
  • Poziom 21  
    Wedle objawów wychodzi na problem z synchronizatorem ew. Sprzęgło
    Można spróbować wymienić olej w sumie to i tak nie zaszkodzi że coś pomoże wątpliwe koszt nie wielki a warto spróbować
  • Poziom 15  
    Ma ktoś może jakiś tutorial jak wymienić olej w tej skrzyni? Tzn co gdzie odkręcić i jak to wlać? :)

    Autem pojeździłem trochę i objaw jest taki, że nie za każdym razem przy wbijaniu biegu nr 2 coś zatrzeszczy. Czasami jest tak, że jak redukuję z 3 na 2 to 10 na 10 wchodzi ok, a czasami 10 na 10 trzeszczy i szarpie jakby autem.
  • Poziom 10  
    Objawy zużytego sprzęgła, skoro auto ma już ponad 200000 należy zainteresować się sprzęgłem, które nie rozłącza całkowicie napędu wałka sprzęgłowego i wtedy synchronizator nie pozwala na płynne zazębienie przesuwki. Miałem identyczny przypadek.
  • Poziom 15  
    W tym aucie tj. z silnikiem 1,2 TSI 105KM jakie jest sprzęgło? Zwykłe czy dwu masa?