Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ustawienie rozrządu fiat albea 1.2 16v

04 Sep 2020 08:18 351 4
  • Level 2  
    Witam może ktoś mi pomoze z ustawieniem rozrządu mechanik który mi zrobił zamienił mi auto na traktor potrzebuje o wytłumaczenie jak chłopu na roli hehe czy są jakieś znaki na głowicy i na wale od tłoków z góry dziękuję za pomoc szukałem wszędzie ale posty są z przed kilku lat więc może coś się zmieniło i ktoś naprawiał już takie cudo
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 35  
    W ty modelu silnika nie ma znaków do ustawiania rozrządu.
  • Level 2  
    Wiec jedyna opcja jest zrobić to na blokadach
  • Level 35  
    Jeśli sobie źle zaznaczył przed wymiana może pomylił o 1 ząbek pasek, teraz blokady lub mechanik , który zdejmie pokrywę zaworów i ustawi.
  • Level 30  
    78db78 wrote:
    teraz blokady lub mechanik , który zdejmie pokrywę zaworów i ustawi.

    Blokady rozumiem że są potrzebne żeby ustawić rozrząd ale pokrywę zaworów jak chcesz w tym silniku ściągnąć ... ?
    Robiłeś już ten silnik ?
    Djimpis18 wrote:
    ktoś naprawiał już takie cudo

    Twój silnik nadal jest produkowany przez Fiata jako 1.4 16V np. Fiat Bravo II różnica jest tylko w pojemności gdzie ją zwiększono poprzez skok tłoka ... itd Zmiana nastąpiła w 2004r kiedy to silniki 1.2 16V zostały zastąpione przez 1.4 16V w Fiatach Stilo póżniej ten silnik wsadzili do Bravo II
    Przed wakacjami był taki temat rozrządu poruszany gdzie bohaterem był Tipo z silnikiem 1.4 16V ...
    Potrzebujesz blokady do zablokowania wałków rozrządu i dwóch trzpieni do ustawienia 1 i 2 cylindra w fazie mijania
    muszą być w jednym poziomie wtedy zakładasz pasek rozrządu
    Wałki rozrządu są połączone ze sobą poprzez koła zębate (z tyłu od strony skrzyni biegów) także wystarczy jak wykręcisz korek i zablokujesz tylko jeden wałek od strony wydechu poza tym koło paska rozrządu jest właśnie zamontowane na tym wałku