Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault dxi naczepa Benalu - Trzymają hamulce w naczepie

Darekmoto19 05 Oct 2020 09:35 3012 34
  • #1
    Darekmoto19
    Level 3  
    Witam mam problem z naczepa hamulce tarczowe układ Wabco zaciski Knorr. Na pusto zdarza się że po hamowaniu lekko trzymają wszystkie koła Zaświeca się błąd ABS w opisie błędu mid136 psid23 fmi5. Pod ciężarem trzyma bardziej ale też nie blokuje całkowicie kół. Po odpięciu przewodu ABS wydaje mi się że problem nie ustaje. Po parokrotnym naciśnięciu hamulca dopiero puszczaj. Zaciski sprawdzone lekko chodzą. Nie wiem czy ma to związek był wymieniany jeden czujnik ABS. Kabel się urwał. Jakiś czas jeździła naczepa bez ABS u.
  • Helpful post
    #2
    arti1987
    Level 20  
    Psid 23 szyna przesyłu danych układ hamulcowy przyczepy fmi 5 prąd zbyt niski lub przerwany obwód. A sprawdzałeś złącza pneumatyczne miedzy autem a naczepa
  • #3
    Darekmoto19
    Level 3  
    Tak nic nie zagięte klamki ok. Usterka jest sporadyczna po dłuższej jeździe nigdy z rana. Po chwilowym postoju hamulce odpuszczają. Kierowcy wydaje się też że mogą się grzać w ciągniku ale ciężko to stwierdzić czy też trzymają bo usterka jest sporadyczna.
  • Helpful post
    #4
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Kod błędu: MID 136 - PSID23 - FMI5
    Ogólne informacje o kodzie błędu:
    Urządzenie (a) zaangażowane:
    Warunki rejestracji kodu błędu:
    Brak sygnałów komunikacyjnych między komponentami G005 i X906.
    Możliwe powody utworzenia kodu błędu:
    Kabel (y) łączący (e) komponent (y) odpowiednio G005 i X906 jest (są) uszkodzony lub ma (mają)
    za mało izolacji.
    Zauważalne objawy lub „efekt klienta” z powodu wady:
    Zapala się lampka kontrolna D049 (D048: lampka ostrzegawcza „STOP”; D049: lampka kontrolna „SERWIS”).
    Metoda rozwiązywania problemów:
    Sprawdź stan wiązki przewodów między urządzeniami G005 (ECU EBS) i X906 9 (Gniazdo przyczepy). Sprawdź napięcia na can naczepy.
    Przy pomocy narzędzia diagnostycznego sprawdzić działanie EBS przyczepy.
    Sprawdź po interwencji:
    Wykonaj jazdę próbną na 3 km, aby przetestować całą funkcję.
    Sprawdź, czy wszystkie lampki ostrzegawcze są wyłączone.
    Sprawdź, czy żaden kod błędu nie został ponownie zapisany.

    Do pojazdu została podłączona naczep (przyczepa) lecz ecu EBS pojazdu nie ma komunikacji po ISO z naczepa (przyczepą) podmień kabel 7 pin.
  • Helpful post
    #5
    forestt
    Level 14  
    Hej,
    jeśli podczas tej usterki odłączysz od naczepy przewód żółty i hamulce nie odpuszczą to problem jest w samej naczepie być może z ręcznym zaworem hamulca postojowego tz. luzownikiem (z czerwonym i czarnym guzikiem).
  • Helpful post
    #6
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Jeśli mamy mówić o problemach naczepy to warto było by wiedzieć cos więcej o jej wyposażeniu. Jaki system posiada VCS, TEBS D, TEBS E, naczepa jakie zawory i czujniki zostały na niej zamontowane?
  • #7
    Darekmoto19
    Level 3  
    Dziękuję za odpowiedzi. Dziś podmienie dla pewności kabel ABS. Był sprawdzany na zwarcie jest ok. Napięcie na wyjściu ponad 24v i ponad 22v w innej Premium ponad 25v i ponad 23v. Zawór główny WABCO 9710023000 modulator Wabco nie znam oznaczeń może kierowca znajdzie nr. Z boku naczepy EBS149. Poziomowanie COLAS Haldex. Zawór hamulca postojowego przy klamkach z przodu jeden grzybek sprawny hamuje luzuje. Naczepa z 2007 tarcza.
  • Helpful post
    #8
    arti1987
    Level 20  
    Kolego kod błędu może generować przez te 2v różnicy napięcia
  • Helpful post
    #9
    Under_Pressure
    Level 20  
    Darekmoto19 wrote:
    Po parokrotnym naciśnięciu hamulca dopiero puszczaj

    Sprawdź ciśnienie zasilania naczepy jeśli jest ok wygląda jakby jakiś zawór się zacinał jeśli usterka jest sporadyczna. Najlepiej podłączyć kompa i podejrzeć ciśnienia


    Dodano po 2 [minuty]:

    Darekmoto19 wrote:
    Napięcie na wyjściu ponad 24v i ponad 22v w innej Premium ponad 25v i ponad 23v.

    Zakres pracy modulatora to 18-32v.
  • Helpful post
    #10
    User removed account
    Level 1  
  • #11
    Darekmoto19
    Level 3  
    Ciśnienia na klamkach 8.5 max. Hamulce ogólnie hamują dobrze widać że równo opony zużywa. Cały problem w tej awarii polega na tym że wszystko dzieje się przez chwilę i nie można tego jakoś wywołać bo naczepa hamuje normalnie i nie ma błędów ABS. W momencie hamowania przytrzymuje koła i po chwili łapie błąd ABS który opisałem. Czy możliwe że jak któryś kolega napisał zacina się zawór główny tak z minimalną siła na pusto a z trochę większą na pełno? To on odpowiada za siłę hamowania czy też modulator ABS. W tej naczepie bez podpiętego kabla ABS na pusto pali opony blokuje koła czy to normalne?
  • Helpful post
    #12
    User removed account
    Level 1  
  • Helpful post
    #13
    Under_Pressure
    Level 20  
    Darekmoto19 wrote:
    naczepie bez podpiętego kabla ABS na pusto pali opony blokuje koła czy to normalne?

    Tak to normalne. Modulator nie ma zasilania, nie działa ABS, nie ma regulacji sily hamowania itd.
    Ciężko powiedzieć nie stojąc koło naczepy A tym bardziej że usterka dzieje się czasami.
  • Helpful post
    #14
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Panowie czemu myśmy zgadywać. Czy nie lepiej podpiąć pod naczepę komputera a wtedy będziemy wiedzieć z jakim dokładnie systemem mamy do czynienia a z błędów będziemy mogli postawić dokładną diagnozę. Jeśli to jest system TEBS to bardzo często dochodzi do uszkodzenia czujnika zadania i wtedy naczepa może sama hamować itd. Więc niech autor zdiagnozuje naczepę a postaramy się mu pomóc.
  • #15
    Darekmoto19
    Level 3  
    Witam. Wymieniłem kabel ABS na nowy org Wabco i jeszcze raz czujnik ABS bo był zamiennik na org Wabco. Zmieniłem zawór główny Wabco na org. I teraz nie ma błędów żadnych a problem nadal występuje. Jeździłem wczoraj tym zestawem. Hamulce nadal sporadycznie przytrzymują na pusto słabo na pełno mocniej. Podczas tego nie wyświetla już żadnych błędów. Przy hamowaniu do 0 km/h tak jakby nie odbijały zaciski nieraz trzeba lekko przyhamować i puszcza a nieraz trzeba się zatrzymać i dopiero puszcza. W ciągu dnia 3 razy tak miałem. Gdzie szukać dalej przyczyny.
  • #16
    Under_Pressure
    Level 20  
    Darekmoto19 wrote:
    zawór główny Wabco

    Kolego napisz jaki tam system wreszcie siedzi.
  • #17
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Darekmoto19 wrote:
    Zmieniłem zawór główny Wabco na org.
    Błagam podaj numery lub zdjęcie zaworu.
  • #19
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Czy to ten zawór wymieniłeś który wskazałeś na zdjęciu?
  • #20
    Darekmoto19
    Level 3  
    Ciemno już było jak wróciło auto. Więc tylko tyle udało mi się zrobić. Z tego co zauważyłem to w momencie blokowania kół na żółtym przewodzie nie ma ciśnienia. Klamka lekko się odpina. Na żółtym złączu od naczepy jest zawór kontrolny nie ma ciśnienia w momencie awarii. Auto ma przycisk do hamowania samej naczepy przy ręcznym po parokrotnym naciśnięciu zdarzyło mi się wywołać usterkę. Czy to może być winny zawór na ciągniku tzw. Europa lub zawór sterowania naczepą. Jak on działa ? Jest sterowany elektronicznie i pneumatycznie ? Czy steruje też ciśnieniem na czerwonej klamce? Jak możliwe że po odpięciu ABS i braku ciśnienia na żółtym nadal ja trzyma ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Nie to jest modulator ABS. Ja wymieniam zawór głowy Wabco
  • #22
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Jest to zawór 4801020100 EBS-D który ma czujnik ciśnienia wewnętrzne. Wydaje mi się że bardzo prawdopodobne będziesz miał problem z zaworem parkująco luzującym. Na rysunku to zawór oznaczony "PREV 971 002 900 0"
  • #23
    Darekmoto19
    Level 3  
    EBS-D i co dalej gdzie szukać przyczyny. Błędy początkowe mogły być spowodowane blokowaniem się kół albo ten czujnik ABSu zamiennik był kiepski miał jakiś niewłaściwy opór albo coś. Teraz w momencie blokowania nie wyświetla nic. Jak ja jechałem tym zestawem to w momencie awarii wydawało mi się że po naciśnięciu hamulca przez ułamek sekundy jest normalnie a zaraz jakby go trzymało takie przyhamowanie.
  • #24
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Wide że zanim napisałem post zdążyłeś mnie wyprzedzić. Sprawdź czy od zaworu który wymieniłeś idzie przewód do siłowników części sprężynowej czy ma jeszcze zawór pośredni jak na załączonym schemacie.
  • #26
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Jeśli nie znajdziesz przyczyny w pneumatyce to przyglądnij się zaciskom. Często dochodzi w nich do zacierania się prowadnic lub samoregulacji.
  • #28
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Masz oś podnoszona?
  • #30
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Spróbuj jeszcze diagnostyki może coś więcej nas naprowadzi na problemy z którymi się borykasz.