Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wirus czy nie? Jak naprawić laptop?

Endrju_New 22 Oct 2020 23:52 489 7
  • #1
    Endrju_New
    Level 3  
    Witam
    Mam problem ze swoim laptopem i nie umiem sam sobie z nim poradzić. Posiadam dość nowy laptop, a dokładnie 1,5 roczny HP Omen.
    Do tej pory był bardzo szybki, nie sprawiało mu problemów wielozadaniowość oraz granie na nim. Niestety to się zmieniło po zainstalowaniu felernej gry. Po instalacji zaczęły się problemy,a dokładniej zaczął się dziwnie zachowywać, dokładniej zaczął zamulać i to bardzo w porównaniu do szybciej. Najlepsze momenty jest gdy lewy klik myszki lub touchpad nie działa, ale prawy już normalnie, to znaczy, że nie mogę włączyć żadnej aplikacji nawet startu, ale za to mogę włączyć ustawienia. Od razu jak zauważyłem te objawy gra została odinstalowana a komputer przeskanowany pięcioma antywirusami (każdy był po kolei instalowany, potem skanowanie, a przed instalacja kolejnego odinstalowany) żaden nic nie wykrył. Następnie zainstalowałem programy sprawdzające dyski myśląc że może się zepsuły (mam dwa, na jednym jest system, a drugi był do instalacji programów). Te też nic nie wykazały. Następnie zainstalowałem program sprawdzający procesor myślałem, że mogło jemu coś się stać, ale też nic nie wykryło. Po tym już nie wiedziałem co robić wiec przyszło mi na myśl przywrócenie do ustawień fabrycznych, zaznaczając żeby wszystko usuną (na szczęście nic cennego na nim nie miałem, więc nie było wahania). I to nie poskutkowało po zainstalowaniu wszystkich aktualizacji dalej zamula i dalej te same problemy. Wiec pytanie czy można to jakoś naprawić?
  • #3
    RADU23
    Moderator of Computers service
    Pokaż SMART dysku z CDI => https://osdn.net/projects/crystaldiskinfo/downloads/70096/CrystalDiskInfo7_8_3.exe/
    Okno programu rozciągnij w taki sposób by były widoczne wszystkie parametry.

    Pobierz Farbar Recovery Scan Tool http://www.bleepingcomputer.com/download/farbar-recovery-scan-tool/ zgodny z wersją systemu 32-bit lub 64-bit.
    Uruchom FRST i kliknij "Scan". Wstaw raport FRST i Addition jako załączniki.
  • #4
    Endrju_New
    Level 3  
    1. Mój sprzęt :
    Hp Omen
    - Intel® Core™ i5-8300H CPU @ 2.30GHz
    - NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti
    - Intel® UHD Graphics 630
    - Pamięć 8 Gb
    - Motherboard HP 82DA
    2. Tak jest na gwarancji, lecz nie mam możliwości oddania do serwisu, jestem za granicą.
    3. Niestety pokusiłem się na piracką.
    4. Malwarebytes nic nie znalazł. Tak samo eset i kilka innych programów.
    5. Wirus czy nie? Jak naprawić laptop? Wirus czy nie? Jak naprawić laptop?
  • #5
    Endrju_New
    Level 3  
    Zapomniałem dodać że jeszcze przed przywróceniem systemu do ustawień fabrycznych, przywróciłem system szybciej normalnie bo myślałem że jakiś sterownik pociągnęło ale tez nic nie dało.
  • #6
    aachi
    Level 24  
    Skoro przywróciłeś czysty system to trzebaby zerknąć na Hardware.
    1) Mógł uszkodzić się zasilacz. Sprawdź czy komputer źle działa także gdy zasilany jest tylko z baterii.
    2) Brudny/zalany touchpad? Wyłącz touchpad i pracuj wyłącznie na zewnętrznej myszce.
    3) Do sprawdzenia temperatury podzespołów. Możesz użyć HWMonitor, lub HWiNFO.
    4) Przydałoby się zresetować ustawienia BIOS do wartości domyślnych.
    5) Gdy zamula to jak bardzo zajęte są podzespoły komputera: CPU, Pamięć RAM, Dyski Twarde? Jakie taktowanie ma CPU? Możesz to sprawdzać Menadżerem zadań (Ctrl+Shift+Esc).
  • #7
    RADU23
    Moderator of Computers service
    Otwórz notatnik i wklej zawartość z ramki:
    Quote:
    CloseProcesses:
    CreateRestorePoint:
    U3 aspnet_state; Brak ImagePath
    2020-10-22 15:54 - 2020-10-22 15:54 - 000000000 ____D C:\Program Files\Windows Multimedia Platform
    2020-10-22 15:54 - 2020-10-22 15:54 - 000000000 ____D C:\Program Files (x86)\Windows Multimedia Platform
    ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} => -> Brak pliku
    HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = hxxp://hp17win10.msn.com/?pc=HCTE
    HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = hxxp://hp17win10.msn.com/?pc=HCTE
    HKU\S-1-5-21-4054384978-391214762-1863270547-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = hxxp://hp17win10.msn.com/?pc=HCTE
    HKU\S-1-5-21-4054384978-391214762-1863270547-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = hxxp://hp17win10.msn.com/?pc=HCTE
    FirewallRules: [{8EF80D46-5E6F-466F-A25B-35BE683567B6}] => (Allow) C:\Program Files\Common Files\McAfee\MMSSHost\MMSSHost.exe => Brak pliku
    FirewallRules: [{B4E1DAA3-75FA-4AD4-9A91-1F6CEB8E9A70}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\Common Files\Mcafee\MMSSHost\MMSSHost.exe => Brak pliku
    FirewallRules: [{6664E30A-5D00-4835-95D8-712BF92B2EF9}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\AD2F1837.OMENCommandCenter_4.0.23.0_x64__v10z8vjag6ke6\win32\HP.Omen.OmenCommandCenter.exe => Brak pliku
    FirewallRules: [{D88A334D-CC77-4584-BE72-9F73AC916C7A}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\AD2F1837.OMENCommandCenter_4.0.23.0_x64__v10z8vjag6ke6\win32\HP.Omen.OmenCommandCenter.exe => Brak pliku
    FirewallRules: [{02F84662-74C4-4BAB-8199-45E6E7E3C6CF}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\AD2F1837.OMENCommandCenter_4.0.23.0_x64__v10z8vjag6ke6\win32\HP.Omen.OmenCommandCenter.exe => Brak pliku
    FirewallRules: [{4FA22277-3BD8-4445-BF7C-128ED8760663}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\AD2F1837.OMENCommandCenter_4.0.23.0_x64__v10z8vjag6ke6\win32\HP.Omen.OmenCommandCenter.exe => Brak pliku
    FirewallRules: [{D531ED54-8778-4914-B101-A24ED9999765}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\AD2F1837.OMENCommandCenter_4.0.23.0_x64__v10z8vjag6ke6\win32\Streamer\Omen.exe => Brak pliku
    FirewallRules: [{0247CDD2-C65D-4C80-808F-30867983D545}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\AD2F1837.OMENCommandCenter_4.0.23.0_x64__v10z8vjag6ke6\win32\Streamer\Omen.exe => Brak pliku
    FirewallRules: [{ED8E67E8-F076-4CD3-AB79-CB4F79E5D82E}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\AD2F1837.OMENCommandCenter_4.0.23.0_x64__v10z8vjag6ke6\win32\Streamer\Omen.exe => Brak pliku
    FirewallRules: [{F39E3A1E-1571-43FA-89CD-06AE40245B46}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\AD2F1837.OMENCommandCenter_4.0.23.0_x64__v10z8vjag6ke6\win32\Streamer\Omen.exe => Brak pliku
    EmptyTemp:

    Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść w folderze gdzie masz FRST.exe.
    Uruchom FRST i kliknij w Fix/Napraw.

    SMART dysków nie komunikuje niczego niepokojącego.
  • #8
    Endrju_New
    Level 3  
    1. Na baterii lub zasilaczu to samo się dzieję.
    2. Touchpad jest czysty ale i tak zacina na nim jak i na myszce bezprzewodowej jak i przewodowej.
    3. Temperatury w normie jak pisałem wcześniej sprawdzałem.
    4. No właśnie tu jest problem nie pokazuje nic nie normalnego, wszystko jest w normach. Ale co śmieszne to właśnie pomaga gdy się zatnie. Komputerowi pomaga właśnie włączyć menadżer zadań i wtedy się odblokowuje.
    5. Zrobiłem naprawę ale dalej ten sam błąd, lecz zauważalnie jest lepiej bo rzadziej występuje zacinanie.