logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Podłączenie kilku kontaktronów do centrali na jednej linii

chomik-00 24 Paź 2020 14:57 1842 2
  • #1 18996969
    chomik-00
    Poziom 5  
    Ocena: 1
    Podłączam sobie kontaktrony co centrali alarmowej satel integra 128 wrl. Kontaktrony są dokładnie takie: Link

Nigdy wcześniej nie robiłem takiej instalacji więc jestem totalnym amatorem (chce to zaznaczyć z góry). Alarm robię dla siebie bardziej nawet w celach automatyki domowej niż alarmowania - z tych powodów chciałbym ogarnąć to sam bez konieczności proszenia zawodowych monterów.
    Do każdego okna (okna są jedno lub dwu skrzydłowe = 1 kontaktron lub 2 kontaktrony) mam poprowadzany jeden kabel alarmowy i właśnie zauważyłem, że dość losowo bo raz jest to 8-żyłowy a raz 6-żyłowy.
    Chciałbym Was poprosić o poradę jak najlepiej podłączyć kontaktrony w oknach do takiego kabla tzn np jak podłączyć 2 kontaktrony do kabla 6-żyłowego. Jeśli to możliwe to wolałbym rezystory na liniach umieszczać w skrzynce z centralą alarmową, ale nie chciałbym zrobić czegoś nieodwracalnego. Czy w przypadku kabla 8-żyłowego dwa kontaktrony z liniami sabotażowymi podłączać każdą linie do osobnej żyły?
    Będę wdzięczny za porady.
  • #2 18997050
    dariusz.bembenek
    Specjalista - Alarmy Stacjonarne
    Ocena: 615
    chomik-00 napisał:
    jak najlepiej podłączyć kontaktrony w oknach do takiego kabla tzn np jak podłączyć 2 kontaktrony do kabla 6-żyłowego

Najlepiej łączyć w taki sposób, aby każda czujka była podłączona do osobnego wejścia w centrali. Kabel 6, czy 8 żył w zupełności wystarczy, aby każda czujka mogła działać osobno. Jeżeli jednak kolega pyta o sposób elektryczny podłączenia kilku elementów na jedną linię, to odpowiedź brzmi: szeregowo.

chomik-00 napisał:
    wolałbym rezystory na liniach umieszczać w skrzynce z centralą alarmową