Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Ibiza 6l zacisk hamulcowy.

andzej789 05 Nov 2020 14:49 531 17
  • #1
    andzej789
    Level 13  
    Witam. Ostatnio w ibizie 6l 1.9 tdi po jeździe zrobiło się gorące koło i było czuć gumą. Tłoczek musiał się nie cofnąć. Czy powodem tego może być brak tej sprężyny przy zacisku. Przy lince od ręcznego?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    przemallo
    Level 16  
    Może być jak najbardziej.
  • #3
    M.R-V4
    Level 18  
    Przy sprawnych zaciskach i linkach dźwignia wraca bez sprężyny, sprawdź zacisk. Tłoczek musi się wkręcać z lekkim oporem a linka chodzić bez żadnych oporów.
  • #4
    andzej789
    Level 13  
    Czyli linka nie odbiła tłoczek pozostał i tarło o tarczę. To założyć sprężynę i wystarczy czy nowy zacisk.? Możliwe że sprężyna sama się wypięła. Bez zestawu do wkręcania tłoczków w jaki sposób można go wkręcić?
  • #5
    koleś kit
    Level 36  
    andzej789 wrote:
    Tłoczek musiał się nie cofnąć.

    Czy ty to sobie wyobraziłeś czy patrzyłeś pod spód i sprawdzałeś zacisk?Bo wygląda na to że nic nie wiesz.Można założyć sprężynę nawet inna byle odbijało.Ale problem nie musi być w mechanizmie tylko np w lince, prowadnicach,tłoczku,a nawet zapchany przewód zacisku.
  • #6
    andzej789
    Level 13  
    Zaglądałem. Odkręciłem zacisk. Ruszając mechanizmem tłoczek się wysuwa. Muszę jeszcze lince się przyjrzeć.
  • #7
    andzej789
    Level 13  
    Czy możliwe że przy tym zapieczonym zacisku od temp tarcza się skrzywiła? Po założeniu nowego zacisku i obracaniu tarczą czuć opór a za chwilę lżej bez tarcia.
  • #8
    marszałekkom
    Level 24  
    Nie przejmuj się tym. No chyba że to taki opór że ciężko ręką obrócić.
  • #9
    andzej789
    Level 13  
    Ciężko nie jest. Ale po jeździe to koło jest cieplejsze
  • #10
    marszałekkom
    Level 24  
    A jakbyś poluzował odpowietrznik to opór maleje?
  • #11
    andzej789
    Level 13  
    Muszę sprawdzić
  • #12
    andzej789
    Level 13  
    W aucie podczas jazdy słychać takie stukanie możliwe że to od tego? Że tarcza trze o te klocki?
  • #13
    marszałekkom
    Level 24  
    Raczej wątpię. Tarczy trącej nawet nie słychać podczas jazdy. Jeśli tłoczek chodzi luźno (a chodzi, bo masz nowy zacisk), zacisk luźno porusza się na prowadnicach i klocki też bez oporu poruszają się w jarzmie, to jeśli faktycznie koło się grzeje to trzeba przyczyny szukać w hydraulice - przewód gumowy, ewentualnie serwo czy pompa hamulcowa. Ale jeśli koło jest tylko trochę cieplejsze to ja bym nie panikował. Może po prostu teraz drugie koło hamuje trochę gorzej. Zrób tak, po jeździe wrzuć luz i spróbuj przepchnąć samochód rękoma na równej powierzchni. Jeśli się uda to olej sprawę. Z kolei krzywa tarcza powoduje raczej szarpanie kierownicy podczas hamowania.
  • #14
    andzej789
    Level 13  
    Przy odkręconym odpowietrzniku opór nie maleje. To jest tylni zacisk. To od czego jest ten odgłos. Myślałem że od opon ale założyłem koła z oponami zimowymi i to samo. Sprawdzałem koła nie mają luzu ani nic nie słychać na łożyskach. Dźwięk pojawia się przy jeździe 50-70 km/h. Nie mogę zdjagnozować czy to przódczy tył. .
  • #15
    marszałekkom
    Level 24  
    Czyli hydraulika wyeliminowana. Przy tylnym zacisku jeszcze linka ręcznego może się zacinać. A ten odgłos to ci nie powiem, musisz sam poszukać ,poszarpać za zawieszenie itd. Gdyby tarcza wydawala taki odgłos to musiałaby być naprawdę mocno krzywa. Odgłos stukania może wydawać niedokręcone koło.
  • #16
    andzej789
    Level 13  
    Koła zimowe wyważone. Były wymienione. To było słychać na alufelgach jak i teraz na stalówkach. Zobaczę jeszcze te koła... A jak nie to na podnośnik...
  • #17
    andzej789
    Level 13  
    Chcialem przetoczyć tą tarczę ale tokarz powiedział że nie da rady bo jest popękana. Czyli trzeba ją wymienić.

    Dodano po 5 [godziny] 48 [minuty]:

    Założyłem nową tarczę. Przykręciłem na dwie śruby. Obracając tarczą przyblizala i oddalała się od jarzma. Czy możliwe że Piasta krzywa?
  • #18
    andzej789
    Level 13  
    Piasta wymieniona tarcza też. I nic to nie dało. Nowa tarcza i Piasta. Obracając tarczę przyblizala się i oddalała na nowej piascie..